Molslinjens kommende Tysklandsfærge tager form

Molslinjens kommende Tysklandsfærge tager form

Rederiets kombinerede fragt- og passagerfærge bliver bygget på finske Rauma Marine Constructions. Den nye RoPax-færge kommer til at spille en central rolle bl.a. i satsningen på at få flere tyske turister til Bornholm

Den er vokset flere gange undervejs den kombinerede fragt- og passagerfærge, som fra september 2018 skal sejle mellem Rønne og Køge samt på ruten mellem Rønne og Sassnitz. Ved byggeriets start i Finland var planen at færgen skulle kunne medtage op til 400 passagerer. Men flere gange undervejs er færgens design blevet ændret, så der nu bliver plads til 720 passagerer.

- Destination Bornholm og vi er enige om, at der gemmer sig et stort potentiale i Tyskland - også uden for højsæsonen. Vi satser på, at rigtig mange flere tyskere vil vælge Bornholm, når de ser, hvor billigt og nemt de kan komme af sted, siger Molslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen.

Den kombinerede fragt- og passagerfærge udstyres med skilte på tysk, så det bliver nemt for de tyske gæster at finde rundt på færgen, der både får cafeteria og lounge- og hvileområde.

- Skibsbyggerne arbejder stadig i det rå stål, men visualiseringerne af skibets indre viser, at vi kommer til Bornholm med en - synes vi selv - ret flot og moderne færge, siger Carsten Jensen.

Værftet i Finland holder sig hele tiden et mulehår foran tidsplanen. Færgen bliver leveret til juni 2018, og efter lidt tilretning og testsejlads vil den være klar til at tage de første passagerer med den 1. september 2018.

-lipe

Læs mere om transport & distribution

20/9 2017