nemlig.com i største investering nogensinde

nemlig.com i største investering nogensinde

Onlinesupermarkedet nemlig.com tager nu første spadestik til et 30.000 m2 stort distributionscenter i Aarhus. Byggeriet vil skabe over 1.000 nye arbejdspladser og stå klart til næste år

nemlig.com’s leveringsområde dækker i dag 84% af de danske husstande, og alle varer pakkes fra virksomhedens ene distributionscenter i Københavnsområdet. Investeringen i det nye distributionscenter i Vestdanmark handler derfor om at kunne tilbyde en endnu bedre service til de mange fynboer og jyder, der igennem årene har ændret deres indkøbsvaner til at handle dagligvarer online.

- Det er fantastisk, at vi nu kan annoncere denne store nyhed til glæde for vores mange loyale kunder i Vestdanmark, der nu kan se frem til en endnu bedre service i form af hurtigere levering, ligesom at de får langt flere leveringsintervaller at vælge mellem i alle døgnets timer, siger Stefan Plenge, der er stifter og administrerende direktør i nemlig.com.

Byggeri med 100 procent solenergi
Den samlede pris for opførelsen og indretningen af det nye topmoderne distributionscenter i Århus er ikke offentlig, men der er tale om et stort trecifret millionbeløb, og nemlig.com's største investering. Distributionscenteret bliver indrettet med bl.a. køle- og frostrum, så alle typer af dagligvarer kan pakkes og leveres direkte til kunderne fra det nye center med kort tid fra bestilling til levering.

Der er dog også tænkt på bæredygtigheden i det nye byggeri. Blandt andet vil det nye distributionscenter blive drevet af 100% solenergi, hvilket er med til at understøtte onlinesupermarkedets vision om at blive Danmarks mest bæredygtige supermarked.

- Med denne investering forventer vi at skabe over 1.000 nye arbejdspladser i Østjylland indenfor lager og pakning samt specialister indenfor IT, kategori og HR. Vi går derfor allerede nu i gang med rekrutteringen af særligt lederne og specialisterne, så vi er klar til åbningen af distributionscenteret i 2022, siger Stefan Plenge.

-lipe

 

13/1 2021
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed