Optimal højsæson i Scandlines

Optimal højsæson i Scandlines

Stabil færgetrafik, tocifrede vækstrater i antallet af transporterede køretøjer og ingen nævneværdige tekniske problemer får Scandlines til at se meget positivt på trafikafviklingen i sommermånederne

Sommeren 2017 er forbi, og dermed også Scandlines‘ højsæson. Hos rederiet er der stor tilfredshed med de tre sommermåneder, og fremtiden ser også lys ud. Stabil færgetrafik med meget få aflysninger sikrer glade kunder.

. De meget få forsinkelser, der har været, skyldtes hændelser uden for Scandlines‘ kontrol, og har i de allerfleste tilfælde været på under fem minutter.

I hele højsæsonen har Scandlines haft flere afgange på både ruten Rødby-Puttgarden og på ruten Gedser-Rostock end i 2016. På Rødby-Puttgarden var der i sommermånederne over 9.000 afgange. På årsbasis har ruten med fire afgange i timen døgnet rundt mere end 34.000 afgange. Det gør ruten til den hurtigste og mest stabile trafikåre mellem det europæiske fastland og Skandinavien.

Når færgerne er i havn, er der afsat 15 minutter til at få alle biler kørt fra borde og om bord. På de største rejsedage i sommeren sørgede det erfarne personale i havnene og om bord på færgerne for, at over 4.000 køretøjer kom af og på færgerne på ruten Gedser-Rostock.

Miljøvenlige hybridfærger sikrer tocifrede vækstrater
Ud over at kunne se tilbage på en sommer hvor kunderne kom af sted til tiden, kan rederiet også glæde sig over, at sejladsen på Østersøen foregår så energieffektivt som muligt. På ruten Gedser-Rostock indsatte Scandlines nemlig i 2016 verdens to største hybridfærger. Med deres innovative hybridsystem reduceres brændstofforbruget med 2/3 per overfart per bil. De nye færger er ikke alene mere miljøvenlige og energieffektive end de gamle færger; med deres størrelse har de desuden siden begyndelsen af 2017 sikret tocifrede vækstrater.

M/F Berlin og M/F Copenhagen er med plads til 1.300 passagerer, 460 biler og 96 lastbiler effektive trafikmaskiner, som også i højsæsonen betjener ruten sikkert og stabilt. Flere overfarter, forhøjet kapacitet og forbedret logistik – færgernes indkøring er forløbet perfekt, og de har siden indsættelsen sejlet stabilt med over 20 daglige afgange.

Sammenlagt transporterede rederiet tæt på én million køretøjer og tre millioner passagerer i højsæsonen – en udfordrende logistisk opgave, der kun kan løftes af et sammentømret medarbejderteam om bord og på land. Deres højeste prioritet er at overholde afgangstiderne og dermed sikre tilfredse kunder - også i højsæsonen.

-lipe

20/9 2017
  • Også bilister bør synes

    Også bilister bør synes

    transport ›Ni ud af ti bilister har svært ved at få øje på cyklister og fodgængere uden reflekser eller lygter, viser nye tal. Ubehandlet synstab kan få fatale konsekvenser i trafikken, særligt i vintermørket, hvor modkørendes skarpe forlygter udfordrer øjnene. INDLÆG
  • I stumper og stykker

    I stumper og stykker

    transport ›Det danske EU-formandskab har landet en aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Fremover skal de kunne skilles ad og delene genanvendes og dermed sikre bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • Få overblik over lastbilsflåden

    Få overblik over lastbilsflåden

    transport ›B2B-platformen for betalinger og mobilitetstjenester, DKV Mobility, lancerer DKV Transport Management Software – et ny flådestyringsværktøj til vognmænd og transportvirksomheder
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag