SpaceInvader lancerer 80 cm pallestativ

SpaceInvader lancerer 80 cm pallestativ

Med et nyt og lavere pallestativ på 80 cm håndterer systemet nu flere godshøjder. Løsningen hjælper transport- og logistikbranchen til at kapacitetsoptimere pallegods yderligere og dermed spare både plads, penge og CO2

Virksomheder som arbejder med logistik- og forsyningskæder kender til problemet med tom luft i lastbilers fragtrum. Det koster dyrt på både omkostnings- og klimasiden.

Det modulære transportsystem SpaceInvader gør det nu muligt at pakke og stable pallegods højt og optimalt, næsten som legoklodser, så pladsen i lastrummet udnyttes maksimalt.

Steen Frederiksen CEO i SpaceInvader forklarer:

- Vi har mange kunder, som har opdaget de gevinster vores system skaber. Flere efterspurgte på grund af varierende godshøjder også en lavere model som supplement til vores 120 cm stativ. Derfor har vi skabt 80 cm stativet, som kan bruges til både lavt og tungt bundgods. Herpå kan man stable op til yderligere 160 cm gods og opnå en samlet godshøjde på 240 cm. Det giver fuld udnyttelse af lastrummet.

-Vi har analyseret meget data på gods, pakke- og transportvaner. Alt for tit ser vi, hvor lidt gods og hvor meget tom luft lastbilerne kører afsted med. Der ikke bæredygtigt. Kapacitetsoptimering bør være en del af den danske klimaindsats. Med vores system er der ikke længere nogen undskyldning for ikke at pakke lastbilerne optimalt. Nu kan man lave ren ’palletetris’ med godset ved at kombinere stativ- og godshøjder. Til gavn for både pengepungen og klimaet, siger Steen Frederiksen

De to standardmoduler:
80 cm modellen har en højde, der er velegnet til lave paller og udgør dermed et stærkt supplement til SpaceInvaders grundmodel på 120 cm. Det modulære system gør det muligt at dobbeltstable flere godsvarianter og dermed at håndtere flere godshøjdeintervaller ved at kombinere de to produktvarianter (120 cm og 80 cm). Samtidig er 80er modellen velegnet til ekstra tungt gods (650+ kg) på grund af stativets lave tyngdepunkt.

 

-lipe

4/2 2020
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed