Mitsubishi lancerer ny støjsvag truck

Mitsubishi lancerer ny støjsvag truck

Udvikleren, designeren og producenten af udstyr til materialehåndtering, Mitsubishi Forklift Trucks, lancerer sit nye sortiment af EDiA XL elektriske gaffeltrucks

Modellerne i serien på 4 til 5,5 ton er forsynet med en lang række patenterede funktioner som giver høj komfort, kontrol og høj ydelse.

EDiA XL har et gummiforseglet førerhus, der reducerer mikrovibrationer og bruger lydsvage komponenter som eksempelvis den støjsvage hydraulikpumpe.

Under brug er det generelle støjniveau i førerhuset blot 65 dB, hvilket, ifølge Mitsubishi Forklift Trucks, svarer til støjniveauet under en normal samtale, en opvaskemaskine eller en elektrisk barbermaskine.

EDiA XL indeholder endvidere klima- og varmeanlæg, så temperaturen kan reguleres efter operatørens præferencer. Det giver føreren optimale betingelser under arbejdet.

Førerhuset er designet med optimeret placering af mast, instrumentbræt og kontravægt, hvilket giver maksimalt udsyn til last, gafler og hjul.

EDiA XL er endvidere udstyret til at kunne bruge et minirat, som passer i truckførerens håndflade og giver vedkommende mulighed for en mere afslappet kørestilling. Det er ideelt til lange skift.

Kontrolleret håndtering
Mitsubishi Forklift Trucks peger på, at EDiA XL giver truckførerne større kontrol end i tidligere modeller og gør brugen mere sikker og pålidelig.

Trucken har dobbelte joysticks, der giver mulighed for samtidige løfte- og vippefunktioner til optimal håndtering samt adaptiv løftestyring*, som reducerer truckens bevægelse og sikrer, at den er stabil under sænkning af lasten. Løfte og sænkefunktioner kan også justeres via TruckTool-konfigurationssoftware.

EDiA XL er også et stærkt kort, når det drejer sig om udendørs arbejde. Under glatte forhold kan den elektriske differentialelås for eksempel aktiveres, så begge forhjul drejer samtidigt og giver bedre trækkraft.

Kørslen er også forbedret med styring på alle fire hjul, hvor forakslens drivmotorer drejer i separate retninger for at give bedre greb. Dertil kommer, at bagakslen styrer gennem hele 100 grader og bruger dobbelte drivmotorer til jævn vending på stedet. Det sikrer stor manøvredygtighed, når pladsen er trang.

Har man behov for ekstra kraft, eksempelvis ved kørsel op ad ramper, aktiveres Autoboost* automatisk og leverer accelerations- og momentforøgelse. Og har man brug for at stoppe på en hældning, forhindrer den automatiske parkeringsbremse med bakkehold trucken i at rulle.

Nem opladning og langsigtede fordele
Uanset om den er udstyret med lithium-ion- eller blysyrebatterier, er trucken nem og hurtig at vedligeholde og oplade. EDiA XL har en lille luge på siden af trucken, hvor et ladekabel kan tilsluttes, uden at skulle åbne døren. Hvis batteriet skal udskiftes eller efterses, kan lugen til EasyAccess-batterirummet åbnes 180 grader.

Indtil videre har EDiA-sortimentet fået stor anerkendelse og vundet blandt andet Red Dot-prisen. En del af udviklingen af serien handler om, at EDiA XL er både kraftfuld og fleksibel, når den udfører opgaverne.

Mitsubishi Forklift Trucks oplyser endvidere, at nulemission og lavt energiforbrug medfører en grønnere og renere drift, som gør løsningen mere bæredygtig. Og med høj ydelse og holdbarhed og stor alsidighed er EDiA XL altså det ideelle alternativ til trucks med forbrændingsmotor.

Caring & Daring
Mitubishi Forklift Trucks skaber værdi gennem en integreret proces, der indeholder de kendte områder inden for salg, service og leje af alt udstyr, og kombinerer dette med procesviden og IT-løsninger, som åbner muligheden for en fortløbende reduktion af omkostninger og øget produktivitet i forbindelse med kundernes intralogistiske drift. Det er det leverandøren kalder for Caring & Daring. 

Caring & Daring er indlejret i virksomhedens DNA og er begrebet for den fælles vision, som alle i virksomheden har om at yde den bedste og mest værdifulde service over for kunderne, så de får størst muligt udbytte af samarbejde.

Produktprogrammet spænder bredt, og leverandøren tilbyder alt lige fra små pallevogne, stablere og palletrucks, el- og motorgaffeltrucks samt førerløse trucks (AGV).

Mitsubishi Forklift Trucks’ team består af over 100 medarbejdere, heraf mere end 55 kørende teknikere, der hver dag ønsker at forbedre forholdene for de mere end 3500 kunder, ligesom de udfører service på mere end 12.000 maskiner.

-hawin

 

 

*Patent anmeldt

4/1 2022
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen