NC Nielsen
Mitsubishi lancerer ny støjsvag truck

Mitsubishi lancerer ny støjsvag truck

Udvikleren, designeren og producenten af udstyr til materialehåndtering, Mitsubishi Forklift Trucks, lancerer sit nye sortiment af EDiA XL elektriske gaffeltrucks

Modellerne i serien på 4 til 5,5 ton er forsynet med en lang række patenterede funktioner som giver høj komfort, kontrol og høj ydelse.

EDiA XL har et gummiforseglet førerhus, der reducerer mikrovibrationer og bruger lydsvage komponenter som eksempelvis den støjsvage hydraulikpumpe.

Under brug er det generelle støjniveau i førerhuset blot 65 dB, hvilket, ifølge Mitsubishi Forklift Trucks, svarer til støjniveauet under en normal samtale, en opvaskemaskine eller en elektrisk barbermaskine.

EDiA XL indeholder endvidere klima- og varmeanlæg, så temperaturen kan reguleres efter operatørens præferencer. Det giver føreren optimale betingelser under arbejdet.

Førerhuset er designet med optimeret placering af mast, instrumentbræt og kontravægt, hvilket giver maksimalt udsyn til last, gafler og hjul.

EDiA XL er endvidere udstyret til at kunne bruge et minirat, som passer i truckførerens håndflade og giver vedkommende mulighed for en mere afslappet kørestilling. Det er ideelt til lange skift.

Kontrolleret håndtering
Mitsubishi Forklift Trucks peger på, at EDiA XL giver truckførerne større kontrol end i tidligere modeller og gør brugen mere sikker og pålidelig.

Trucken har dobbelte joysticks, der giver mulighed for samtidige løfte- og vippefunktioner til optimal håndtering samt adaptiv løftestyring*, som reducerer truckens bevægelse og sikrer, at den er stabil under sænkning af lasten. Løfte og sænkefunktioner kan også justeres via TruckTool-konfigurationssoftware.

EDiA XL er også et stærkt kort, når det drejer sig om udendørs arbejde. Under glatte forhold kan den elektriske differentialelås for eksempel aktiveres, så begge forhjul drejer samtidigt og giver bedre trækkraft.

Kørslen er også forbedret med styring på alle fire hjul, hvor forakslens drivmotorer drejer i separate retninger for at give bedre greb. Dertil kommer, at bagakslen styrer gennem hele 100 grader og bruger dobbelte drivmotorer til jævn vending på stedet. Det sikrer stor manøvredygtighed, når pladsen er trang.

Har man behov for ekstra kraft, eksempelvis ved kørsel op ad ramper, aktiveres Autoboost* automatisk og leverer accelerations- og momentforøgelse. Og har man brug for at stoppe på en hældning, forhindrer den automatiske parkeringsbremse med bakkehold trucken i at rulle.

Nem opladning og langsigtede fordele
Uanset om den er udstyret med lithium-ion- eller blysyrebatterier, er trucken nem og hurtig at vedligeholde og oplade. EDiA XL har en lille luge på siden af trucken, hvor et ladekabel kan tilsluttes, uden at skulle åbne døren. Hvis batteriet skal udskiftes eller efterses, kan lugen til EasyAccess-batterirummet åbnes 180 grader.

Indtil videre har EDiA-sortimentet fået stor anerkendelse og vundet blandt andet Red Dot-prisen. En del af udviklingen af serien handler om, at EDiA XL er både kraftfuld og fleksibel, når den udfører opgaverne.

Mitsubishi Forklift Trucks oplyser endvidere, at nulemission og lavt energiforbrug medfører en grønnere og renere drift, som gør løsningen mere bæredygtig. Og med høj ydelse og holdbarhed og stor alsidighed er EDiA XL altså det ideelle alternativ til trucks med forbrændingsmotor.

Caring & Daring
Mitubishi Forklift Trucks skaber værdi gennem en integreret proces, der indeholder de kendte områder inden for salg, service og leje af alt udstyr, og kombinerer dette med procesviden og IT-løsninger, som åbner muligheden for en fortløbende reduktion af omkostninger og øget produktivitet i forbindelse med kundernes intralogistiske drift. Det er det leverandøren kalder for Caring & Daring. 

Caring & Daring er indlejret i virksomhedens DNA og er begrebet for den fælles vision, som alle i virksomheden har om at yde den bedste og mest værdifulde service over for kunderne, så de får størst muligt udbytte af samarbejde.

Produktprogrammet spænder bredt, og leverandøren tilbyder alt lige fra små pallevogne, stablere og palletrucks, el- og motorgaffeltrucks samt førerløse trucks (AGV).

Mitsubishi Forklift Trucks’ team består af over 100 medarbejdere, heraf mere end 55 kørende teknikere, der hver dag ønsker at forbedre forholdene for de mere end 3500 kunder, ligesom de udfører service på mere end 12.000 maskiner.

-hawin

 

 

*Patent anmeldt

4/1 2022
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren
  • Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    truck ›Efter nogle år med stigende efterspørgsel på gaffeltruck herhjemme og i Europa er ordrevolumen nu tilbage på det ’normale’ niveau. Det viser tal fra European Materials Handling Federation, FEM. Formand i IFAG, Troels Christensen kommenterer tallene