For en ny generation af rejsende går turen over vandet via TikTok

For en ny generation af rejsende går turen over vandet via TikTok

Rederiet Stena Line skaber bølger på TikTok med ny kampagne rettet mod Generation Z, der gennem kreativt og engagerende indhold forsøger skabe forbindelse mellem den yngre svenske og danske generation af potentielle rejsende

Stena Line står ligesom mange andre virksomheder overfor udfordringen at nå den yngre målgruppe.

Rederiet, der blandt andet sejler mellem Gøteborg og Frederikshavn har en stor og loyal kundegruppe, når det kommer til rejsende i alderen 40-57 år, og har igennem de sidste år kunnet rapportere om stigende bookingtal for både den svenske og danske side af Kattegat.

Det er dog nogle noget anderledes tal, hvis man ser på rejsende i den yngre målgruppe, noget som Stena Line nu for første gang aktivt forsøger at gøre noget ved.  

Med kampagnen ønsker Stena Line at skabe opmærksomhed omkring Danmark og Sverige som rejsemål.

Kampagnen skal forsøge at skabe samhørighed og en fællesskabsfølelse på tværs af sundet i målgruppen 18+, en gruppe der siden 2020 har brugt Tiktok i langt højere grad end andre sociale medier.

Ifølge Stena Line bruges bruges TikTok i dag såldes af 24% af danskere i alderen 15-29 år og hele 50 procent af den svenske befolkning i alderen 16-25 år.

Derudover bruger Generation Z, som er den generation Stena Line hovedsageligt forsøger at nå gennem den nye kampagne, gennemsnitligt 57 minutter dagligt på at scrolle gennem videoer på den verdensomspændende platform.

- Med denne kampagne tager vi et vigtigt skridt for at møde vores fremtidige rejsende der, hvor de er mest aktive.

- TikTok giver os en unik mulighed for at kommunikere direkte med Generation Z på en måde, der er både autentisk og engagerende.

- Vi ønsker at vise dem, at Sverige og Danmark har utallige oplevelser at byde på, og ved at fremhæve både kulturelle forskelle og ligheder mellem vores to lande, håber vi at skabe en samhørighedsfølelse, der inspirerer unge til at opleve og udforske nabolandet, siger Ulf Staff, Travel Commercial Manager hos Stena Line.

En svensker og en dansker gik ombord på en færge
Stena Line har længe haft flere omfattende samarbejder med influencere, og kampagnen på det nye medie, TikTok, er derfor et naturligt næste skridt i virksomhedens markedsføring til morgendagens rejsende.

For at fange de unge voksnes interesse har Stena Line allieret sig med to kendte influencere, den svenske Anton Lindström og den danske Silas Thorup.

De to influencere besøgte i foråret på skift hinandens hjemlande og byer for sammen at udforske favoritrestauranter, skjulte perler og yndlingssteder, alt imens de dokumenterede deres møde med den anden kultur. 

Alt sammen til inspiration for andre unge voksne, der er på udkig efter en ny destination at udforske i deres nærområde.

- Vi er meget spændte på denne store satsning, da vi tror på, at samarbejdet med Anton Lindström og Silas Thorup vil hjælpe os  med at skabe en dybere forbindelse til den yngre generation.

- Udfordringen med at nå denne målgruppe er noget, mange virksomheder står overfor, og vi ser frem til at følge resultaterne af kampagnen.

- Vi håber, at succesen vil give os mulighed for at fortsætte kampagnen til efteråret og yderligere styrke samhørigheden mellem Sverige og Danmark.

- Ved at vise de kulturelle forskelle og ligheder håber vi at inspirere unge voksne til at udforske og opleve vores nabolande på en ny og spændende måde, siger Ulf Staff.

-hawin

 

24/6 2024
  •  Grønt energiselskab investerer 500 mio. kr. på Hirtshals Havn

    Grønt energiselskab investerer 500 mio. kr. på Hirtshals Havn

    havne ›Det bliver et af Danmarks største, grønne energilagre, virksomheden Green Energy Vault etablerer på havnen. Anlægget bidrager til havnens ambitiøse planer om at blive et knudepunkt for produktion og forbrug af energi fra vedvarende energikilder
  • Havnepartnerskab: Havnearealer skal sikres af staten

    Havnepartnerskab: Havnearealer skal sikres af staten

    havne ›Havnene i Danmark har en nøglerolle for grøn omstilling og handel, og derfor skal staten sikre den plads, de kræver. Det er en af 20 anbefalinger, de 30 aktører i Havnepartnerskabet nu har afleveret til regeringen
  • Specialfartøj ankommet til Femern Bælt-projektet

    Specialfartøj ankommet til Femern Bælt-projektet

    havne ›Et helt unikt fartøj, der får en nøglerolle i nedsænkningen af de enorme tunnelelementer, er ankommet til Femern Bælt-tunnelens byggeplads ved Rødbyhavn på Lolland
  • MSC Group etablerer ny containerterminal på Aarhus Havn

    MSC Group etablerer ny containerterminal på Aarhus Havn

    havne ›Det globale containerrederi Mediterranean Shipping Company (MSC) har indgået lejeaftale om et areal på havnen. Dermed får Mærsk konkurrence på containerhåndteringen, som det danske rederi hidtil har haft monopol på på Danmarks største erhvervshavn
  • Stort kvalitetsløft til færge på Øresundslinjen

    Stort kvalitetsløft til færge på Øresundslinjen

    havne ›Når elfærgen, Aurora, den 2. oktober sættes i drift efter værftsophold, er det en færge, som er næsten uigenkendelig. Hele færgen har fra yderst til inderst fået en makeover og er blandt andet blevet udstyret med en helt nyrenoveret restaurant, hvor konceptet bliver kvalitet over kvantitet
  • DanPilot har stigende efterspørgsel og øger kapaciteten

    DanPilot har stigende efterspørgsel og øger kapaciteten

    havne ›Siden 2022 har lodseriet øget lodskapaciteten med mere end 25 procent, hvilket afspejler en historisk stor stigning og efterspørgsel af DanPilots service. Det øgede aktivitetsniveau har medført øgede omkostninger, hvilket blandt andet drejer sig om investering i nye lodser for at tilpasse kapaciteten til efterspørgslen
  • Skagen Havn styrker krydstogtteamet

    Skagen Havn styrker krydstogtteamet

    havne ›Stadig flere rederier ønsker at anløbe Danmarks nordligste havn med krydstogtskibe. Derfor har Skagen Havn ansat Line Hardis Olesen som Cruise Assistent i specialteamet, som dermed er oppe på fire ansatte
  • Åben havn og byggeplads på Masnedø

    Åben havn og byggeplads på Masnedø

    havne ›På søndag den 15. september inviterer Vejdirektoratet sammen med Vordingborg Havn og den italienske hovedentreprenør SBJV igen alle interesserede til at følge det store brobyggeri og havnens aktiviteter. De besøgene kan nu også komme ud på den nye Storstrømbro