Derfor er rene varer en konkurrencefordel(Alle foto: Zehnder Group International AG, Gränichen)

Derfor er rene varer en konkurrencefordel

SPONSORERET INDHOLD: Alle foretrækker rene varer: dine kunder, deres kunder og dit personale. Men at holde varerne rene på dit lager er ikke bare "nice to have". Det er også en god forretning. Du får en mere effektiv drift end dine konkurrenter, du differentierer din service og ikke mindst forbedrer du din omkostningseffektivitet betragteligt

Effektiv drift
En af de største grunde til forsinkelser, når man leverer varer til kunderne, er behovet for at rengøre dem inden afsendelse. Og det til trods for at levering til tiden muligvis er kundens mest grundlæggende krav.

Forestil dig, at du ikke behøvede rengøre varerne, fordi de allerede var rene. Det fjerner et step fra din forsendelsesproces, sandsynligvis det mest irriterende og mindst produktive step.

Det frigør personale og lagerplads til mere produktive opgaver. Og det er med til at sikre, at du kan afsende varer til tiden – hver gang.

At kunne holde varer rene under opbevaring er en vigtig forudsætning for levering til tiden.

Klager er ikke kun dårlige for dit omdømme. De tager også uforholdsmæssigt meget tid – som regel fra dine ledere eller ledende medarbejdere.

At håndtere utilfredse kunder, undersøge problemet, justere processer og rette op på fejlen tager alt sammen ressourcer fra det egentlige arbejde.

Vores kunder fortæller os, at den største årsag til kundeklager er beskidte varer. Så det er ikke kun godt for dine kunder, at varerne holdes rene under opbevaring – det er også godt for din forretning.

Større servicedifferentiering
Bedre driftseffektivitet kan også betyde større servicedifferentiering.

Overvej bare (og vær ærlig over for dig selv): hvis en kunde bestiller en hasteforsendelse nu, hvornår vil den så forlade dit lager?

Vil du kunne lave hasteforsendelsen i tide? Og vil rengøringen af en planlagt forsendelse blive forsinket, fordi hasteforsendelsen skulle rengøres først?

Hasteforsendelser kan være meget forstyrrende for din almindelige forretning. Derfor er evnen til at ekspedere hasteforsendelser en reel konkurrencefordel, som giver værdi for dine kunder.

Der er også andre former for differentiering. I nogle brancher er der meget strenge regler for renlighed: f.eks. fødevarer og visse lægemidler.

Andre brancher kan have mindre regulering, men stadig høje forventninger: fx kosmetik og skønhed, instrumentering og varer af høj værdi.

Når du kan demonstrere, at dine lagerfaciliteter lever op til dine kunders brandimage, giver det dig en betydelig fordel i forhold til dine konkurrenter.

En effektiv drift og servicedifferentiering fører direkte til højere kundetilfredshed og tillid til din virksomhed.

Det forbedrer igen kundeloyaliteten og øger endda sandsynligheden for, at de anbefaler dig til andre: den måske ultimative konkurrencefordel!

Bedre omkostningseffektivitet
Vigtigst af alt betyder det at holde varerne rene på lageret, at man ikke behøver at rengøre dem senere.

Nogle af vores kunder har fundet ud af, at denne ene foranstaltning sparer mere end de samlede omkostninger ved deres renluftsløsning.

Rene varer resulterer også i mindre forurening i maskiner, fx sorteringsmaskiner og stregkodescannere. Det fører direkte til øget pålidelighed: nogle af vores kunder rapporterer om besparelser på op til 30 % i vedligeholdelse.

Og selvfølgelig betyder mindre rengøring af dine maskiner også mindre nedetid for maskinerne og færre procesafbrydelser.

Kort sagt rene varer resulterer i forbedring af din drift, servicedifferentiering og omkostningseffektivitet, hvilket giver en betydelig konkurrencefordel.

Hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at holde dine varer rene – ring til os på 0800 0430100.

12/6 2024
  • Væksten i tomme lagerlokaler fortsætter  

    Væksten i tomme lagerlokaler fortsætter  

    logistikcentre ›Udbuddet af lager- og logistiklokaler er steget otte kvartaler i træk, og især ét område af landet har fået mange ledige lokaler, viser nye tal fra Ejendomstorvet.dk. Årsagen er massivt nybyggeri, som har oversteget efterspørgslen. Men nybyggeriet har været tiltrængt, og det begynder snart at lysne for nogle af udlejerne, spår to erhvervsmæglere
  • Dachser får ny nordisk direktør ved årsskiftet

    Dachser får ny nordisk direktør ved årsskiftet

    logistikcentre ›Med udgangen af året træder René Sidor, Managing Director Nordic, tilbage efter syv år på posten, 10 år hos Dachser og godt 50 år i branchen. Han giver ansvaret videre til Peter Hut, Country Manager for Dachser Denmark, der overtager posten den 1. januar 2025
  • Kæmpe logistikudvidelse i Taulov Dry Port

    Kæmpe logistikudvidelse i Taulov Dry Port

    logistikcentre ›Taulov Dry Port investerer i yderligere 600.000 m2 og sikrer dermed et samlet baglandsareal til Fredericia Havn på 1,5 mio. m2. Hermed bliver vækstmulighederne for transport og logistik yderligere fremtidssikret i ADP i det multimodale transport- og logistikcentrum
  • Carl Ras styrker forretningen med ny coo

    Carl Ras styrker forretningen med ny coo

    logistikcentre ›Den familieejede engrosvirksomhed Carl Ras har ansat Julie Haller Baggesen som ny chief operating officer, coo. Julie Haller Baggesen vil få ansvar for virksomhedens samlede supply chain division, som omfatter kategori, vareforsyning, stamdata og lager, og hun bliver samtidig en del af den øverste ledelse
  • Byggeriet af GLS´ nye distributionscenter i gang

    Byggeriet af GLS´ nye distributionscenter i gang

    logistikcentre ›GLS Denmark har taget første spadestik til et 3.750 kvm stort distributionscenter på en byggegrund i Sønder Borup syd for Randers. Det nyecenter skal øge pakkedistributørens kapacitet i Midt- og Nordjylland fra efteråret 2025
  • Leman udnævner ny ceo

    Leman udnævner ny ceo

    logistikcentre ›Den globale speditionsvirksomhed Leman, som har både rødder og hovedkvarter i Danmark, har ansat René Bach Larsen som ny administrerende direktør med virkning fra 1. november
  • Verdion tredobler VELF 2-fonden

    Verdion tredobler VELF 2-fonden

    logistikcentre ›Den paneuropæiske logistik- og ejendomsudviklingsspecialist Verdion tilføjer lidt over 1,1 milliard kroner til sin Verdion European Logistics Fund 2 og tredobler dermed fondens samlede størrelse
  • Første spadestik til 80.000 m2 industri- og logistikareal

    Første spadestik til 80.000 m2 industri- og logistikareal

    logistikcentre ›Den europæiske logistik og ejendomsudbyder, VGP har startet påbegyndt byggeriet af sit første projekt i Danmark. VGP Park Vejle vil tilbyde lejemål fra 5000 m2 og opefter med skræddersyede løsninger, og den første kontrakt er underskrevet