Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere
I front er det adm. dir. Mette Brøndum fra Lindab og chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place To Work.

Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere

Fremtidens kompetente medarbejdere kræver mere af deres arbejdsplads end en god løn og en lækker frokostordning. Derfor har Lindab med hovedkontor i Haderslev gennem en årrække haft ekstra fokus på at skabe en god virksomhedskultur, der hylder trivsel, tillid og faglig stolthed. Den indsats er nu blevet blåstemplet med en certificering fra det ambitiøse Great Place to Work-projekt

God løn, fri bil og kulinariske lækkerier på frokostbordet er ikke længere de eneste faktorer, der spiller ind, når fremtidens medarbejdere skal vælge arbejdsplads. Værdier som kultur, udvikling og trivsel får stigende betydning for, hvad der udgør en attraktiv arbejdsplads.

- Fremtidens dygtige medarbejdere er kræsne, og de vil gå efter de bedste arbejdspladser. Dem skal vi naturligvis være i blandt. I 2020 vil vi kort og godt være med i klubben af de allerbedste arbejdspladser i Danmark og vores certificering er et skridt mod det mål, siger administrerende direktør Mette Brøndum, Lindab.

Trivsel tiltrækker og fastholder 

Virksomheden har i flere år arbejdet strategisk og systematisk med medarbejdertilfredshed ud fra devisen at stærke, bæredygtige produkter kombineret med en stærk, bæredygtig medarbejderkultur skaber en vindervirksomhed. Nu har Lindab valgt at samarbejde med det internationale konsulenthus Great Place to Work for at teste den tidligere indsats og gøre en god arbejdsplads endnu bedre.

- Vi har en god kultur, hvor vi støtter hinanden for at nå vores fælles mål om tilfredse kunder. Men vi arbejder hele tiden på at blive bedre for fortsat at kunne tiltrække, fastholde og udvikle dygtige medarbejdere på alle pladser i vores organisation, uddyber Mette Brøndum. 

Vi vil vinde

Hos Lindab ser man certificeringen som en blåstempling, der både belønner års indsats og samtidig sender et synligt signal til nuværende og fremtidige medarbejdere om, at her sættes barren for medarbejdertrivsel højt. Det kræver nemlig hårdt arbejde at blive certificeret hos Great Place to Work, og virksomheden har været gennem en grundig undersøgelse, der vurderer medarbejdernes trivsel, tillid til ledelse og stolthed over arbejdet.

- Certificeringen er en anerkendelse af de arbejdspladser, som gerne vil gøre noget ekstra for deres medarbejdere. Det vil man hos Lindab. Medarbejdernes tilfredshed har høj prioritet, og det afspejles tydeligt i resultaterne af undersøgelsen, fortæller chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place to Work.

Samarbejdet med konsulenthuset Great Place to Work stopper dog ikke ved certificeringen. Rådgivning og mulighed for erfaringsudveksling med andre virksomheder giver Lindab konkrete redskaber og indsatsområder for det videre arbejde. 

- Selvom vi er glade for og stolte over certificeringen, er vi bevidste om, at vi kan blive endnu bedre. Når vi siger, at vi melder os ind i kampen om fremtidens engagerede medarbejder, så er det for at vinde, konstaterer Mette Brøndum.

-hawin

 

27/10 2017
  • Door System styrker organisationen

    Door System styrker organisationen

    industriporte ›Door System fortsætter den positive udvikling og udbygger organisationen. Virksomheden har etableret en selvstændig serviceafdeling, og der er oprettet en ny projektafdeling. Til at understøtte de nye tiltag har ansat nye profiler
  • Innovation, tradition og lokal stolthed

    Innovation, tradition og lokal stolthed

    industriporte ›Hvordan man forener stolte håndværkstraditioner med moderne krav til kvalitet, innovation og ansvarlighed, var netop dét, Skanderborgs borgmester Frands Fischer og kommunaldirektør Lars Clement fik et indblik i, da de for nyligt besøgte DAN-doors
  • Valport servicerer konkursramte Hegn og Portes kunder

    Valport servicerer konkursramte Hegn og Portes kunder

    industriporte ›Den landsdækkende portspecialist Valport har overtaget den fremadrettede drift for virksomheden Hegn og Porte. Dermed får kunderne nu deres porte og hegn etableret og får løst både periodisk service og det lovpligtig eftersyn hos Valport
  • DAN-doors’ ceo, Jesper Aablad, fejrer 50-års fødselsdag

    DAN-doors’ ceo, Jesper Aablad, fejrer 50-års fødselsdag

    industriporte ›DAN-doors markerer en milepæl for sin ceo, Jesper Aablad, som er fyldt 50 år. Jesper tiltrådte stillingen i august 2024 med en klar vision om at styrke DAN-doors’ position i markedet og fremtidssikre virksomheden
  • Portene bidrager til arbejdsmiljøet hos Banedanmark

    Portene bidrager til arbejdsmiljøet hos Banedanmark

    industriporte ›Hörmann har leveret porte og døre til Just Gruppens logistikbyggeri i Ringsted, som Banedanmark har lejet på en 10-årig kontrakt. Portenes lave U-værdi er med til at minimere energiforbruget, ligesom lysindfaldet igennem dem bidrager til et godt arbejdsmiljø
  • Novoferm lancerer nyt servicekoncept

    Novoferm lancerer nyt servicekoncept

    industriporte ›Novoferm styrker serviceforretningen med et nyt koncept til slutbrugeren. Det nye servicekoncept giver kunderne mulighed for at vælge mellem tre forskellige aftaler, der sikrer regelmæssig vedligeholdelse og overholdelse af lovpligtige eftersyn
  • ASSA ABLOY overtager Door System

    ASSA ABLOY overtager Door System

    industriporte ›Det bliver under det nuværende navn, at de nye ejere driver Door System videre. Det sker for at kunne udnytte det stærke brand, som virksomheden har oparbejdet de seneste mange år
  • Reduceret energitab med højisolerede porte

    Reduceret energitab med højisolerede porte

    industriporte ›Høje krav til energieffektiv drift og høj kvalitet fik den svenske virksomhed, Frigoscandia til at vælge DAN-doors’ porte og døre til sit nye 36000 m2 fødevarelogistikcenter i Hyllinge i Sverige