Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere
I front er det adm. dir. Mette Brøndum fra Lindab og chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place To Work.

Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere

Fremtidens kompetente medarbejdere kræver mere af deres arbejdsplads end en god løn og en lækker frokostordning. Derfor har Lindab med hovedkontor i Haderslev gennem en årrække haft ekstra fokus på at skabe en god virksomhedskultur, der hylder trivsel, tillid og faglig stolthed. Den indsats er nu blevet blåstemplet med en certificering fra det ambitiøse Great Place to Work-projekt

God løn, fri bil og kulinariske lækkerier på frokostbordet er ikke længere de eneste faktorer, der spiller ind, når fremtidens medarbejdere skal vælge arbejdsplads. Værdier som kultur, udvikling og trivsel får stigende betydning for, hvad der udgør en attraktiv arbejdsplads.

- Fremtidens dygtige medarbejdere er kræsne, og de vil gå efter de bedste arbejdspladser. Dem skal vi naturligvis være i blandt. I 2020 vil vi kort og godt være med i klubben af de allerbedste arbejdspladser i Danmark og vores certificering er et skridt mod det mål, siger administrerende direktør Mette Brøndum, Lindab.

Trivsel tiltrækker og fastholder 

Virksomheden har i flere år arbejdet strategisk og systematisk med medarbejdertilfredshed ud fra devisen at stærke, bæredygtige produkter kombineret med en stærk, bæredygtig medarbejderkultur skaber en vindervirksomhed. Nu har Lindab valgt at samarbejde med det internationale konsulenthus Great Place to Work for at teste den tidligere indsats og gøre en god arbejdsplads endnu bedre.

- Vi har en god kultur, hvor vi støtter hinanden for at nå vores fælles mål om tilfredse kunder. Men vi arbejder hele tiden på at blive bedre for fortsat at kunne tiltrække, fastholde og udvikle dygtige medarbejdere på alle pladser i vores organisation, uddyber Mette Brøndum. 

Vi vil vinde

Hos Lindab ser man certificeringen som en blåstempling, der både belønner års indsats og samtidig sender et synligt signal til nuværende og fremtidige medarbejdere om, at her sættes barren for medarbejdertrivsel højt. Det kræver nemlig hårdt arbejde at blive certificeret hos Great Place to Work, og virksomheden har været gennem en grundig undersøgelse, der vurderer medarbejdernes trivsel, tillid til ledelse og stolthed over arbejdet.

- Certificeringen er en anerkendelse af de arbejdspladser, som gerne vil gøre noget ekstra for deres medarbejdere. Det vil man hos Lindab. Medarbejdernes tilfredshed har høj prioritet, og det afspejles tydeligt i resultaterne af undersøgelsen, fortæller chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place to Work.

Samarbejdet med konsulenthuset Great Place to Work stopper dog ikke ved certificeringen. Rådgivning og mulighed for erfaringsudveksling med andre virksomheder giver Lindab konkrete redskaber og indsatsområder for det videre arbejde. 

- Selvom vi er glade for og stolte over certificeringen, er vi bevidste om, at vi kan blive endnu bedre. Når vi siger, at vi melder os ind i kampen om fremtidens engagerede medarbejder, så er det for at vinde, konstaterer Mette Brøndum.

-hawin

 

27/10 2017
  • Mijøvaredeklarationer er en klar prioritet

    Mijøvaredeklarationer er en klar prioritet

    industriporte ›ASSA ABLOY styrker indsatsen for miljøansvarlighed og er klar til at bakke kundernes behov for øget deklaration og dokumentation af industriporte op med EPD’er
  • Vær opmærksom på branddørens godkendelser

    Vær opmærksom på branddørens godkendelser

    industriporte ›En branddør er som udgangspunkt kun godkendt præcis, som den er testet, med de anvendte materialer og besætning samt kun godkendt til at blive monteret i den testede vægtype
  • Kvalitet i hele værdikæden

    Kvalitet i hele værdikæden

    industriporte ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Et nyt skridt på vækstrejsen

    Et nyt skridt på vækstrejsen

    industriporte ›DAN-doors har ansat Kenneth Lundsgaard Hansen som ny økonomichef. Det markerer endnu et vigtigt skridt på port- og dørproducentens ambitiøse vækstrejse, der har fokus på digitalisering, vækst og styrkelse af ESG-indsatsen
  • Tektra indgår eksklusivt samarbejde

    Tektra indgår eksklusivt samarbejde

    industriporte ›Den danske port- og intralogistikforhandler bliver eneforhandler af alle produkter fra den østrigske samarbejdspartner PENEDER, som bl.a. producerer højkvalitetsporte
  • Nomineret til Årets Ejerleder 2024

    Nomineret til Årets Ejerleder 2024

    industriporte ›Preben Søndergaard, ejer og direktør hos Door System, er nomineret til Årets Ejerleder 2024 i region Østjylland. Regionsvinderen kåres den 6. november.
  • DAN-doors udstiller på Chillventa i Nürnberg

    DAN-doors udstiller på Chillventa i Nürnberg

    industriporte ›Chillventa er en af verdens førende messer inden for køleteknologi, og DAN-doors indtager messen med nogle af sine løsninger til frostrum i starten af oktober 2024
  • En ny verden af ledhejseporte

    En ny verden af ledhejseporte

    industriporte ›Den innovative ASSA ABLOY OH1142P Dual Drive ledhejseport strømliner installation og vedligeholdelse. Samtidig sørger IoT for, at man kan styre og overvåge portene og dermed optimere driften, logistikflowet og energiforbruget