Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere
I front er det adm. dir. Mette Brøndum fra Lindab og chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place To Work.

Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere

Fremtidens kompetente medarbejdere kræver mere af deres arbejdsplads end en god løn og en lækker frokostordning. Derfor har Lindab med hovedkontor i Haderslev gennem en årrække haft ekstra fokus på at skabe en god virksomhedskultur, der hylder trivsel, tillid og faglig stolthed. Den indsats er nu blevet blåstemplet med en certificering fra det ambitiøse Great Place to Work-projekt

God løn, fri bil og kulinariske lækkerier på frokostbordet er ikke længere de eneste faktorer, der spiller ind, når fremtidens medarbejdere skal vælge arbejdsplads. Værdier som kultur, udvikling og trivsel får stigende betydning for, hvad der udgør en attraktiv arbejdsplads.

- Fremtidens dygtige medarbejdere er kræsne, og de vil gå efter de bedste arbejdspladser. Dem skal vi naturligvis være i blandt. I 2020 vil vi kort og godt være med i klubben af de allerbedste arbejdspladser i Danmark og vores certificering er et skridt mod det mål, siger administrerende direktør Mette Brøndum, Lindab.

Trivsel tiltrækker og fastholder 

Virksomheden har i flere år arbejdet strategisk og systematisk med medarbejdertilfredshed ud fra devisen at stærke, bæredygtige produkter kombineret med en stærk, bæredygtig medarbejderkultur skaber en vindervirksomhed. Nu har Lindab valgt at samarbejde med det internationale konsulenthus Great Place to Work for at teste den tidligere indsats og gøre en god arbejdsplads endnu bedre.

- Vi har en god kultur, hvor vi støtter hinanden for at nå vores fælles mål om tilfredse kunder. Men vi arbejder hele tiden på at blive bedre for fortsat at kunne tiltrække, fastholde og udvikle dygtige medarbejdere på alle pladser i vores organisation, uddyber Mette Brøndum. 

Vi vil vinde

Hos Lindab ser man certificeringen som en blåstempling, der både belønner års indsats og samtidig sender et synligt signal til nuværende og fremtidige medarbejdere om, at her sættes barren for medarbejdertrivsel højt. Det kræver nemlig hårdt arbejde at blive certificeret hos Great Place to Work, og virksomheden har været gennem en grundig undersøgelse, der vurderer medarbejdernes trivsel, tillid til ledelse og stolthed over arbejdet.

- Certificeringen er en anerkendelse af de arbejdspladser, som gerne vil gøre noget ekstra for deres medarbejdere. Det vil man hos Lindab. Medarbejdernes tilfredshed har høj prioritet, og det afspejles tydeligt i resultaterne af undersøgelsen, fortæller chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place to Work.

Samarbejdet med konsulenthuset Great Place to Work stopper dog ikke ved certificeringen. Rådgivning og mulighed for erfaringsudveksling med andre virksomheder giver Lindab konkrete redskaber og indsatsområder for det videre arbejde. 

- Selvom vi er glade for og stolte over certificeringen, er vi bevidste om, at vi kan blive endnu bedre. Når vi siger, at vi melder os ind i kampen om fremtidens engagerede medarbejder, så er det for at vinde, konstaterer Mette Brøndum.

-hawin

 

27/10 2017
  • Logistikken er vigtig for portleverancen

    Logistikken er vigtig for portleverancen

    industriporte ›Levering og montering af industriporte i store logistikbyggerier stiller krav til leverandørernes portproduktion og monteringskapacitet, samtidig med at logistikken og samspillet med byggeriets parter skal spille optimalt. Hörmann havde styr på alle processer i leveringen af 509 port-og dørenheder i Taulov Dry Ports seneste udbygning
  • DTU’s nye klimalaboratorium brandsikres med løsninger fra DAN-doors

    DTU’s nye klimalaboratorium brandsikres med løsninger fra DAN-doors

    industriporte ›DAN-doors har leveret 11 brandgardiner til DTU’s Climate Challenge Laboratory, hvor fysikere, kemikere, energiingeniører og mikrobiologer arbejder sammen med forskere fra andre fagdiscipliner, studerende, virksomheder og andre universiteter i Danmark og udlandet
  • DAN-doors styrker tilstedeværelsen i Tyskland

    DAN-doors styrker tilstedeværelsen i Tyskland

    industriporte ›DAN-doors har oplevet markant vækst på det tyske marked de seneste år. For at styrke service og effektivitet for kunderne syd for grænsen har virksomheden ansat Thomas Hansen som ny tekniker og installationsleder i Tyskland
  • Mijøvaredeklarationer er en klar prioritet

    Mijøvaredeklarationer er en klar prioritet

    industriporte ›ASSA ABLOY styrker indsatsen for miljøansvarlighed og er klar til at bakke kundernes behov for øget deklaration og dokumentation af industriporte op med EPD’er
  • Vær opmærksom på branddørens godkendelser

    Vær opmærksom på branddørens godkendelser

    industriporte ›En branddør er som udgangspunkt kun godkendt præcis, som den er testet, med de anvendte materialer og besætning samt kun godkendt til at blive monteret i den testede vægtype
  • Kvalitet i hele værdikæden

    Kvalitet i hele værdikæden

    industriporte ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Et nyt skridt på vækstrejsen

    Et nyt skridt på vækstrejsen

    industriporte ›DAN-doors har ansat Kenneth Lundsgaard Hansen som ny økonomichef. Det markerer endnu et vigtigt skridt på port- og dørproducentens ambitiøse vækstrejse, der har fokus på digitalisering, vækst og styrkelse af ESG-indsatsen
  • Tektra indgår eksklusivt samarbejde

    Tektra indgår eksklusivt samarbejde

    industriporte ›Den danske port- og intralogistikforhandler bliver eneforhandler af alle produkter fra den østrigske samarbejdspartner PENEDER, som bl.a. producerer højkvalitetsporte