Derfor er rene varer en konkurrencefordel
SPONSORERET INDHOLD: Alle foretrækker rene varer: dine kunder, deres kunder og dit personale. Men at holde varerne rene på dit lager er ikke bare "nice to have". Det er også en god forretning. Du får en mere effektiv drift end dine konkurrenter, du differentierer din service og ikke mindst forbedrer du din omkostningseffektivitet betragteligt
Effektiv drift
En af de største grunde til forsinkelser, når man leverer varer til kunderne, er behovet for at rengøre dem inden afsendelse. Og det til trods for at levering til tiden muligvis er kundens mest grundlæggende krav.
Forestil dig, at du ikke behøvede rengøre varerne, fordi de allerede var rene. Det fjerner et step fra din forsendelsesproces, sandsynligvis det mest irriterende og mindst produktive step.
Det frigør personale og lagerplads til mere produktive opgaver. Og det er med til at sikre, at du kan afsende varer til tiden – hver gang.
At kunne holde varer rene under opbevaring er en vigtig forudsætning for levering til tiden.
Klager er ikke kun dårlige for dit omdømme. De tager også uforholdsmæssigt meget tid – som regel fra dine ledere eller ledende medarbejdere.
At håndtere utilfredse kunder, undersøge problemet, justere processer og rette op på fejlen tager alt sammen ressourcer fra det egentlige arbejde.
Vores kunder fortæller os, at den største årsag til kundeklager er beskidte varer. Så det er ikke kun godt for dine kunder, at varerne holdes rene under opbevaring – det er også godt for din forretning.
Større servicedifferentiering
Bedre driftseffektivitet kan også betyde større servicedifferentiering.
Overvej bare (og vær ærlig over for dig selv): hvis en kunde bestiller en hasteforsendelse nu, hvornår vil den så forlade dit lager?
Vil du kunne lave hasteforsendelsen i tide? Og vil rengøringen af en planlagt forsendelse blive forsinket, fordi hasteforsendelsen skulle rengøres først?
Hasteforsendelser kan være meget forstyrrende for din almindelige forretning. Derfor er evnen til at ekspedere hasteforsendelser en reel konkurrencefordel, som giver værdi for dine kunder.
Der er også andre former for differentiering. I nogle brancher er der meget strenge regler for renlighed: f.eks. fødevarer og visse lægemidler.
Andre brancher kan have mindre regulering, men stadig høje forventninger: fx kosmetik og skønhed, instrumentering og varer af høj værdi.
Når du kan demonstrere, at dine lagerfaciliteter lever op til dine kunders brandimage, giver det dig en betydelig fordel i forhold til dine konkurrenter.
En effektiv drift og servicedifferentiering fører direkte til højere kundetilfredshed og tillid til din virksomhed.
Det forbedrer igen kundeloyaliteten og øger endda sandsynligheden for, at de anbefaler dig til andre: den måske ultimative konkurrencefordel!
Bedre omkostningseffektivitet
Vigtigst af alt betyder det at holde varerne rene på lageret, at man ikke behøver at rengøre dem senere.
Nogle af vores kunder har fundet ud af, at denne ene foranstaltning sparer mere end de samlede omkostninger ved deres renluftsløsning.
Rene varer resulterer også i mindre forurening i maskiner, fx sorteringsmaskiner og stregkodescannere. Det fører direkte til øget pålidelighed: nogle af vores kunder rapporterer om besparelser på op til 30 % i vedligeholdelse.
Og selvfølgelig betyder mindre rengøring af dine maskiner også mindre nedetid for maskinerne og færre procesafbrydelser.
Kort sagt rene varer resulterer i forbedring af din drift, servicedifferentiering og omkostningseffektivitet, hvilket giver en betydelig konkurrencefordel.
Hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at holde dine varer rene – ring til os på 0800 0430100.