Det er slut med at bruge tid på at placere ’aben’
På et lager opstår der ofte problemer, der kræver ekstern hjælp. Men når der er forskellige leverandører inde over, kan det være tidskrævende, at finde ud af hvilken leverandør der kan løse problemet
Opstår der for eksempel problemer med en håndterminal, kan det være fysisk, i så fald skal den til service hos producenten. Det kan også være softwaren der giver fejl, så skal der startes dialog med softwareleverandøren.
Det kan være problemet skyldes en ustabil WiFi forbindelse. Eller måske nedetid på ERP systemet, der ikke svarer på forespørgsler fra håndterminalen.
Under alle omstændigheder kan fejlsøgning være meget tidskrævende.
Ackro har fundet en simpel løsning
Ackro er en 3PL lokaliseret i Glostrup, der tilbyder lager, pluk og pak for en lang række e-commerce virksomheder, bl.a. elektronik, tekstil, kosmetik og livsstilsprodukter.
Hos Ackro gør en simpel løsning sig gældende, når der opstår problemer. De har nemlig samlet rigtig mange af deres forretningskritiske operationer hos en enkelt leverandør.
Anders Caspersen, Direktør i Ackro.
Anders Caspersen, Direktør i Ackro forklarer:
- Det var som sådan ikke vores ambition at samle så mange funktioner et sted, det er bare kommet hen ad vejen, men vi kan se at det forsimpler vores dagligdag.
Jørgen Kirkedal, Sales Director/Co-owner i Ackro uddyber:
- Vores samarbejde med Tecsys startede med at vi skulle købe nye håndterminaler og kontaktede derfor Tecsys for at få rådgivning. Vi landede på CK65 modellen fra Honeywell. Det afledte flere snakke med Tecsys, og vi endte med også at investere i deres WMS og købe forskellige services fra Tecsys Hosting. Det gør det lettere at ’placere aben’ med en total-leverandør.
- Warehouse Management Systemet giver os en større fleksibilitet, også fordi det er nemt at lære nye medarbejdere op i, siger han og tilføjer:
- Når man skal vælge nyt hardware, er det praktisk, at man kan låne demo-produkter fra Tecsys, så man kan prøve det inden køb.
Ackro er i øvrigt med til at videreudvikle WMS-produktet ved at indrapportere ønsker, der også kan være til gavn for andre. Alt i alt fungerer samarbejdet efter hensigten.
- Vi har været godt tilfredse, og det har selvfølgelig været godt at få finindstillet alle operationer, hvilket Tecsys har været gode til at hjælpe med, siger Jørgen Kirkedal.
Tecsys modellen
På det danske marked er Tecsys nok mest kendt som leverandør af cloud WMS og hardware til lageret.
Men Tecsys-modellen tilbyder en lang række specialiserede ydelser inden for tekniske løsninger i supply chain branchen som tæller eget værksted med certificerede serviceteknikere, mobile device management, site surveys, hostingcenter og meget andet.
Martin Wulff, direktør for Tecsys Danmark fortæller:
- Hos Tecsys er vi mest af alt nysgerrige. Når der opstår nye teknologier eller muligheder for at tilbyde en hjælp til vores kunder, så har vi grebet den. Det har i løbet af de 35 år på markedet affødt en lang række ydelser, som vi kan tilbyde vores kunder.
Med Tecsys Inc i ryggen tæller Tecsys omkring 700 medarbejdere worldwide. Derfor er Tecsys en god partner for de mere komplekse virksomheder som 3PL eller internationale virksomheder der har behov leverancer både i Nordamerika og Europa.
-hawin