DLG´s logistikcenter i Taulov servicerer dansk landbrug

DLG´s logistikcenter i Taulov servicerer dansk landbrug

Fra Baronessens Kvarter i Taulov leverer DLG ordrer ud til kunder i hele landet. De mindre lagre, der før var spredt ud geografisk, er nu samlet på én lokation, og med det nye setup optimerer DLG både logistikken og kundeoplevelsen

Større, enklere og smartere. Det er de tre ord, der på bedste vis beskriver DLG´s nye logistikcenter i Taulov. For når landmænd, fra Skagen i nord til Gedser i syd, i fremtiden bestiller varer fra DLG, bliver de med stor sandsynlighed pakket og leveret fra postnummer 7000.

Det nye logistikcenter, som fra 1. oktober har kørt i fuld drift, har i øjeblikket over 2400 varenumre, og der kører dagligt 80 lastbiler ind og ud af terminalen for at kunne opretholde et højt serviceniveau, hvor landmanden får leveret sin palleordre inden for tre dage. 

Niels Søren Rasmussen, COO i DLG-Koncernen, glæder sig over at det nye logistikcenter i trekantområdet kan servicere bedrifter i hele landet.

- Taulov er et vigtigt knudepunkt for os. Ved at samle aktiviteterne optimerer vi vores logistik, tilbyder en bedre service til vores kunder og ikke mindst reducerer vi vores omkostninger. Med ét veldrevet lager, tæt på motorvejsnettet, styrker vi vores konkurrenceevne både på den korte og den lange bane, siger Niels Søren Rasmussen.

Et løft i købsoplevelsen

Det nye logistikcenter er også en gevinst for kunderne, som vil opleve en forbedret service hele vejen fra bestilling til levering. Kunderne kan allerede i dag via web og app markere på et kort, hvor de ønsker levering af deres vare på bedrifterne, ligesom det også vil være muligt at følge sin ordre via Track & Trace.

- Hele meningen med DLG-Terminalen i Taulov er at kunderne kan finde Danmarks største sortiment af pallevarer til landbruget, som de kan få leveret inden for få dage. Med vores nye setup i Taulov og via vores kundeportal kan vi præsentere en mere skræddersyet levering til den enkelte kunde, som er et rigtig godt værktøj til den daglige drift i landbruget, siger Bøje Kjær, som er direktør for DLG Supply.

-hawin

 

FAKTA

  • Den officielle åbning af DLG-terminalen i Taulov er blevet udskudt på grund af COVID-19, men terminalen har været i fuld drift siden 1. oktober
  • 2400 varenumre er samlet på det 28.000 kvadratmeter store lager på Baronessens Kvarter i Taulov
  • 25 ansatte håndterer omkring 2000 ordrer om ugen
  • 80 lastbiler kører dagligt ind og ud af DLG-Terminal Taulov
4/11 2020
  • Danske Fragtmænd henter ny topchef fra Verdo

    Danske Fragtmænd henter ny topchef fra Verdo

    logistikcentre ›Danske Fragtmænds bestyrelse har ansat Jakob Flyvbjerg Christensen som ny CEO. Med erfaring fra topposter hos blandt andet A.P. Møller-Mærsk, Aarhus Havn og senest som CEO i Verdo er det en erfaren leder, der skal stå i spidsen for Danske Fragtmænd
  • Klar til stigende transportmængder

    Klar til stigende transportmængder

    logistikcentre ›Horsens er et strategisk vigtigt knudepunkt i forhold til DSV’s distributionsmønstre mellem Norden og Europa. Og snart står transport- og logistikkæmpens nye logistikcenter færdigt i området tæt på motorvejen
  • Lagerhotel hjælper startups på vej

    Lagerhotel hjælper startups på vej

    logistikcentre ›Godshotellet Sjælland vil hjælpe startups med at undgå alt for faste og omkostningstunge løsninger på f.eks. lager og logistik
  • Dachser får ny filialchef i Hvidovre

    Dachser får ny filialchef i Hvidovre

    logistikcentre ›Logistikleverandøren med rødder i det sydtyske henter ny filialchef til filialen i København internt. Nicolai Winter tiltræder den 1. januar 2025 som General Manager og overtager dermed stafetten fra kommende nordiske direktør Peter Hut
  • Dagrofa med en ny offensiv strategi

    Dagrofa med en ny offensiv strategi

    logistikloesninger ›Øget fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger er en del af fødevarekoncernen Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år - bl.a. i opgraderinger af logistikløsninger med mere automation
  • Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    transport ›Lufthavne er kritisk infrastruktur og skal ifølge NIS2 direktivet og CER, loven om kritiske enheders modstandsdygtighed, der begge træder i kraft i 2025, lave baggrundstjek af medarbejdere og virksomheder. Derfor har Billund Lufthavn indført en automatisk screeningsløsning
  • Skanlog overtager Godshotel & Transports lager- og logistikaktiviteter

    Skanlog overtager Godshotel & Transports lager- og logistikaktiviteter

    logistikcentre ›1. januar 2025 overtager Skanlog alle lager- og logistikaktiviteter i Godshotel & Transport. De berørte medarbejdere bliver tilbudt ansættelse hos Skanlog. Godshotel & Transport fortsætter som selvstændigt selskab og vil fremover alene fokusere på sine transport og distributionsaktiviteter
  • Kosmetiske logistikkvadratmeter i Espergærde

    Kosmetiske logistikkvadratmeter i Espergærde

    logistikcentre ›Logistik- og ejendomsudvikleren, Verdion vil opføre en topmoderne lager-, logistik- og kontorbygning på knap 27.000 kvadratmeter i Espergærde nord for København. Lejeren er kosmetikdistributøren, Sæther