Transportfirma udvider og styrker sin position i Central- og Østeuropa( Foto: Uno Transport)

Transportfirma udvider og styrker sin position i Central- og Østeuropa

Uno Transport har tilføjet endnu en afdeling i Central- og Østeuropa, der åbnede første maj i Polen. Afdelingen bliver et transportknudepunkt, der skal styrke positionen i Polen og skabe bro til Skandinavien og resten af Europa

Danske Uno Transport åbner ny afdeling i Blonie, Polen, der skal styrke hele logistikken i Europa.

Afdelingen bliver en bro mellem Baltikum, Skandinavien og Øst, - Central- og Vesteuropa. Samtidig udvider man servicedelen med et toldagentur og oplagring af varer, der er med til at gøre det endnu lettere for kunderne at handle til og fra landene udenfor EU.

- Polen er den afgørende brik i Central- og Østeuropa, vi altid har manglet for at binde vores aktiviteter i de mange forskellige lande sammen. Med kontoret i Blonie er vi ikke længere nødsaget til at søge løsninger hos underleverandører, når Polen indgår i opgaven.

- Ved at stå for hele logistikken og opsætningen selv i Polen og med lokale folk, kan vi sikre en langt mere komplet og driftssikker service for vores kunder i hele Europa, siger Kim Uno Mogensen, direktør i Uno Transport A/S.

Med den nye afdeling kan man nu tilbyde transport direkte mellem Danmark og Polen, og det åbner op for transport af såvel stykker, partigods og fullload.

Med den nye afdeling kan man nu tilbyde transport direkte mellem Danmark og Polen, og det åbner op for transport af såvel stykker, partigods og fullload. (Foto: Uno Transport)

Samtidig vil afdelingen være med til at optimere virksomhedens cross trade transport, da tilstedeværelse er et nøgleord indenfor den type transport.

– Polen er et knudepunkt når der kommer til transport i Central- og Østeuropa, så den nye afdeling vil helt sikkert give os en større plads på det marked.

- Fremover kan vi ikke alene tilbyde direkte transport mellem Danmark og Polen, det vil også være med til at optimere vores crosstrade generelt, da det er utrolig vigtigt, at man har et indgående lokalt kendskab, når bilerne skal sendes rundt mellem flere lande, siger Thomas Greiff, medejer og CEO af Uno Transport Polska.

Lokalkendskab er essentielt
Visionerne for den nye afdeling er store. Fra maj beskæftiger de 10 biler om dagen, men allerede om seks måneder skal det tal efter planen være steget til 40 biler, og de fire mand i Polen vil ved årets udgang have fået mellem seks og ti nye kollegaer.

Der er mange fordele ved at have afdelinger i flere lande. At være til stede lokalt giver en tættere kontakt og mulighed for at kunne agere hurtigere.

Thomas Greiff har 38 års erfaring indenfor spedition i Polen og Østeuropa, og han bringer sit eget polske team med ind i Uno Transport. (Foto: Uno Transport Polska)

Den uvurderlige lokale viden bidrager Thomas Greiff med qua sine 38 års erfaring indenfor spedition i Polen og Central- og Østeuropa. Han bringer desuden sit eget lokale polske team med, der har forståelse for forskellene på dansk og polsk kultur.

- Mine medarbejdere og jeg har alle arbejdet sammen de seneste ti år, nogle af os helt op til 26 år. Så vi kender hinanden rigtig godt. De mange år har betydet, at vi alle fire er blevet en god blanding af polsk og dansk. Vi kender den danske mentalitet og tankegang, som er værdifuld i samarbejdet med kunder, og samtidig har vi et enormt lokalt kendskab, så vi kan agere på det polske marked, forklarer Thomas Greiff

Service skal være i fokus
Med kontoret vil Uno Transport fremover kunne producere til helt andre priser end tidligere. Virksomheden er dog også meget opmærksom på, at et usikkert transportmarked kan være svært for mange virksomheder at navigere i.

Derfor skal kunderne føle sig trygge og vide, at de samarbejder med branchekendte folk, der kan finde de bedste løsninger for den enkelte kunde.

- Vi prioriterer at kunderne skal have en direkte personlig kontakt, de altid kan få fat i. Ved at vi får et indgående kendskab til den enkelte kunde, kan vi skræddersy de rigtige løsninger for dem, uanset hvilke udfordringer der skulle ligge.

- Det skaber en helt anden fleksibilitet frem for en standardløsning, og det er nøglen i vores service. At vi skaber det optimale produkt for kunderne fra start til slut, og at kunderne føler sig trygge hele vejen, siger Thomas Greiff.

-hawin

2/5 2022
  • Ombygning styrker position som europæisk knudepunkt

    Ombygning styrker position som europæisk knudepunkt

    logistikcentre ›KLIFO, som leverer end-to-end emballerings- og distributionsservices bl.a. kliniske forsøg i medicinal- og biotekindustrien, har fået Lægemiddelstyrelsens godkendelse sin nyindrettede 6.500 m2 lagerfacilitet i Brøndby
  • Logistik i Drømmeland

    Logistik i Drømmeland

    logistikcentre ›E20 Park Copenhagen ved Solrød har indgået en lejeaftale med Drømmeland, og føjer dermed endnu en detailhandler til den voksende gruppe af lejere i logistikparken
  • Klar til større opgaver

    Klar til større opgaver

    logistikcentre ›Med et logistikprojekt på 13.500 m2 etagemeter og 8.700 m2 belægning for Panattoni Denmark har HPH Totalbyg netop vundet sin største byggekontrakt de seneste fem år
  • Tættere på kunderne og kortere køreafstande

    Tættere på kunderne og kortere køreafstande

    logistikcentre ›En markant tilgang af nye kunder og en målrettet investering i GLS-brandet har skabt stærk vækst for GLS Denmark, som derfor udvider med et nyt distributionscenter i Ringsted
  • Robotkonference til Odense

    Robotkonference til Odense

    logistikcentre ›Odense er netop blevet udvalgt som værtsby for den internationale konference inden for automatisering og robotteknologi i byggeriet, ISARC i 2027
  • Blue Water skifter topchef

    Blue Water skifter topchef

    logistikcentre ›Thomas Bek, der har været i Blue Water i 29 år, overtager ceo-posten efter Søren Nørgaard Thomsen, der forlader transport- og logistikkoncernen efter syv år
  • Korrekt planlægning af automatiserede fersk- og frostlagersystemer - udfordringer og løsninger

    Korrekt planlægning af automatiserede fersk- og frostlagersystemer - udfordringer og løsninger

    logistikcentre ›Klinkhammer, systemintegrator med speciale i intralogistik, viser, hvor vigtigt et effektivt og økonomisk logistikkoncept er, og hvilke overvejelser der skal tages, når man vælger et lager- og plukkesystem inden for ferskvare-sektoren for at sikre bedst mulig effektivitet og økonomi SPONSORERET INDHOLD
  • Højeste tomgang i mere end syv år

    Højeste tomgang i mere end syv år

    logistikcentre ›Udbuddet af lokaler til lager og logistik er steget to et halvt år i træk og ligger på det højeste i over syv år. To erhvervsmæglere forudser dog, at der bliver længere mellem de ledige lejemål