Transportfirma udvider og styrker sin position i Central- og Østeuropa
Uno Transport har tilføjet endnu en afdeling i Central- og Østeuropa, der åbnede første maj i Polen. Afdelingen bliver et transportknudepunkt, der skal styrke positionen i Polen og skabe bro til Skandinavien og resten af Europa
Danske Uno Transport åbner ny afdeling i Blonie, Polen, der skal styrke hele logistikken i Europa.
Afdelingen bliver en bro mellem Baltikum, Skandinavien og Øst, - Central- og Vesteuropa. Samtidig udvider man servicedelen med et toldagentur og oplagring af varer, der er med til at gøre det endnu lettere for kunderne at handle til og fra landene udenfor EU.
- Polen er den afgørende brik i Central- og Østeuropa, vi altid har manglet for at binde vores aktiviteter i de mange forskellige lande sammen. Med kontoret i Blonie er vi ikke længere nødsaget til at søge løsninger hos underleverandører, når Polen indgår i opgaven.
- Ved at stå for hele logistikken og opsætningen selv i Polen og med lokale folk, kan vi sikre en langt mere komplet og driftssikker service for vores kunder i hele Europa, siger Kim Uno Mogensen, direktør i Uno Transport A/S.
Med den nye afdeling kan man nu tilbyde transport direkte mellem Danmark og Polen, og det åbner op for transport af såvel stykker, partigods og fullload.
Med den nye afdeling kan man nu tilbyde transport direkte mellem Danmark og Polen, og det åbner op for transport af såvel stykker, partigods og fullload. (Foto: Uno Transport)
Samtidig vil afdelingen være med til at optimere virksomhedens cross trade transport, da tilstedeværelse er et nøgleord indenfor den type transport.
– Polen er et knudepunkt når der kommer til transport i Central- og Østeuropa, så den nye afdeling vil helt sikkert give os en større plads på det marked.
- Fremover kan vi ikke alene tilbyde direkte transport mellem Danmark og Polen, det vil også være med til at optimere vores crosstrade generelt, da det er utrolig vigtigt, at man har et indgående lokalt kendskab, når bilerne skal sendes rundt mellem flere lande, siger Thomas Greiff, medejer og CEO af Uno Transport Polska.
Lokalkendskab er essentielt
Visionerne for den nye afdeling er store. Fra maj beskæftiger de 10 biler om dagen, men allerede om seks måneder skal det tal efter planen være steget til 40 biler, og de fire mand i Polen vil ved årets udgang have fået mellem seks og ti nye kollegaer.
Der er mange fordele ved at have afdelinger i flere lande. At være til stede lokalt giver en tættere kontakt og mulighed for at kunne agere hurtigere.
Thomas Greiff har 38 års erfaring indenfor spedition i Polen og Østeuropa, og han bringer sit eget polske team med ind i Uno Transport. (Foto: Uno Transport Polska)
Den uvurderlige lokale viden bidrager Thomas Greiff med qua sine 38 års erfaring indenfor spedition i Polen og Central- og Østeuropa. Han bringer desuden sit eget lokale polske team med, der har forståelse for forskellene på dansk og polsk kultur.
- Mine medarbejdere og jeg har alle arbejdet sammen de seneste ti år, nogle af os helt op til 26 år. Så vi kender hinanden rigtig godt. De mange år har betydet, at vi alle fire er blevet en god blanding af polsk og dansk. Vi kender den danske mentalitet og tankegang, som er værdifuld i samarbejdet med kunder, og samtidig har vi et enormt lokalt kendskab, så vi kan agere på det polske marked, forklarer Thomas Greiff
Service skal være i fokus
Med kontoret vil Uno Transport fremover kunne producere til helt andre priser end tidligere. Virksomheden er dog også meget opmærksom på, at et usikkert transportmarked kan være svært for mange virksomheder at navigere i.
Derfor skal kunderne føle sig trygge og vide, at de samarbejder med branchekendte folk, der kan finde de bedste løsninger for den enkelte kunde.
- Vi prioriterer at kunderne skal have en direkte personlig kontakt, de altid kan få fat i. Ved at vi får et indgående kendskab til den enkelte kunde, kan vi skræddersy de rigtige løsninger for dem, uanset hvilke udfordringer der skulle ligge.
- Det skaber en helt anden fleksibilitet frem for en standardløsning, og det er nøglen i vores service. At vi skaber det optimale produkt for kunderne fra start til slut, og at kunderne føler sig trygge hele vejen, siger Thomas Greiff.
-hawin