Blue Water åbner kontor i Italien

Blue Water åbner kontor i Italien

Blue Water Shipping har i mange år leveret logistikløsninger til italienske kunder og for at støtte og udvikle denne forretning, har firmaet nu etableret kontor i Milano.

Kontoret vil fra starten fokusere på servicering af kunderne indenfor sektorerne: olie og gas,  elproduktion, vedvarende energi og infrastruktur. Senere forventes yderligere aktiviteter inden for andre forretningsområder.

- At få vores eget setup i Italien er et naturlig skridt i vores udvikling indenfor energi- og projektsektoren.  Branchen er omfattende, og vi ser gode muligheder for at styrke vores services overfor kunderne samt udvide kundeporteføljen, udtaler Thomas Bek, som er Global Director for Blue Waters Energy & Project Division.

Til at udvikle det italienske marked har Blue Water ansat Alessandro Crocitto, som kommer med mere end  34 års erfaring fra logistikbranchen og har været dedikeret til projektlogistik i over 21 år.

- Blue Water har en stærk global referenceliste, hvad angår energi og projekter. Jeg er overbevist om, at vi kan udvikle os positivt i Italien, da markedet har brug for erfarne logistikpartnere til disse transporttyper. Og Blue Water har et stærkt setup med interne eksperter til at håndtere både operation og styring af komplekse transportopgaver, siger Alessandro Crocitto.

Etableringen af Milano-kontoret er, ifølge Thomas Bek, helt i overensstemmelse med Blue Waters strategi om at udvide aktiviteterne indenfor energi- og projektsektoren.

Blue Water har de seneste år oplevet en positiv udvikling af energi- og projektaktiviteterne. Dette omfatter den vellykkede effektuering af TCO FGP-projektet, til en værdi af 1,3 milliarder US Dollars, samt tildeling af HLPFI-prisen som årets projektlogistikudbyder (2019).

Blue Water har knap 60 kontorer på verdensplan. Firmaet har 1700 ansatte. Omsætningen i 2018 var 5,6 milliarder kroner.

-hawin

16/1 2020
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed