Continental opruster med strategisk profil
For at optimere og fremtidssikre koncernen og styrke kundeoplevelsen har Continental Dæk Danmark A/S ansat Astrid Højmark i en nyoprettet stilling som Strategic Business Development Manager
Den 34-årige Astrid Højmark skal stå i spidsen for at udvikle og implementere nye tiltag, der bl.a. skal sikre kunderne endnu bedre oplevelser.
- Markedet er i hastig forandring, og vi forudser, at forventningerne til vores produkter og løsninger ændrer sig markant de kommende år. Vi ønsker at anskue markedet fra flere perspektiver. Derfor har vi oprettet en ny stilling, der skal bidrage til at fremtidssikre vores markedsposition og levere de ekstra gode kundeoplevelser, fortæller salgschef Jan Skjoldby fra Continental Dæk Danmark A/S og fortsætter:
- Med erfaring med partnerstrategier, procesoptimering og forandringsledelse har Astrid netop fokus på, hvordan vi kan sikre kunderne den bedste oplevelse og alle parter i værdikæden det bedste udbytte. Derfor var hun det rette match til stillingen.
Med omfattende kendskab til ændring af forretningsmodeller og udvikling af forhandlerstrukturen skal Astrid Højmark således bidrage til at fastholde og udbygge dæk- og teknologiproducentens position i Danmark.
Skal skabe værdi i hele værdikæden
Astrid Højmark er uddannet Cand.merc. i Strategi og Organisation fra Syddansk Universitet. Hun kommer senest fra en stilling
som Sales Excellence Manager i Nilfisk og har tidligere arbejdet med forretningsudvikling og digital transformation hos byggevareproducenten Saint-Gobain.
Selvom det er en ny branche, Astrid Højmark nu skal sætte sig ind i, kan hun trække på tidligere erfaringer med analyse, udvikling af forretningsmodeller og go-to-market-strategier. En af de vigtigste opgaver for Astrid Højmark er således at gennemgå hele værdikæden, så kunder og samarbejdspartnere i alle led oplever størst mulig værdi. Her er især forhandlerne vigtige i forbindelse med salg af Continentals produkter og løsninger, men også som rådgivere for slutkunderne, der skal have relevant og professionel information, så trafiksikkerheden fremmes.
Gennem sin karriere har Astrid Højmark opnået stor indsigt i at analysere og anvende Business Intelligence. Ifølge Astrid Højmark kan data dog langt fra stå alene, når det drejer sig om at forstå og forbedre kundeoplevelsen.
- Når der sker forskydninger i markedet er det ekstra vigtigt at justere sin forretningsmodel, så den både passer til markedet i dag og samtidig er forberedt på morgendagens marked. Dét er en todelt analyse, der naturligvis beror på data, men ligeså vigtig er viden direkte fra kunderne. Noget man får bedst ved at møde kunderne i øjenhøjde. Jeg glæder mig derfor til at komme rundt i Danmark og høre om kundernes oplevelser og feedback, fortæller hun, og tilføjer:
- Continental er internationalt anerkendt for at være en innovativ virksomhed med et spændende produktprogram og en fordelagtig position i markedet, som jeg glæder mig til at blive en del af.
Privat bor Astrid Højmark på Amager. Fritiden bruges bl.a. på løb i den lokale løbeklub Sundby Løb & Motion.
-lipe