Fleksibel fragt direkte fra hylden

Fleksibel fragt direkte fra hylden

Den voksende e-handel stiller også større krav til effektiviteten i transportvirksomhederne. Sortimo har derfor lanceret et nyt fleksibelt reolsystem til varebiler

'I regn og slud skal posten ud', og danskerne handler på nettet som aldrig før. Alene i 2018 blev der ifølge PostNord handlet varer for ca. 40,8 milliarder kroner. I takt med den voksende e-handel stiger kravene til kurer-, ekspres- og pakketjenesternes effektivitet.
Derfor står Sortimo nu klar med reolsystemet FR5, som med producentens egnen ord er et lille 'pladsmirakel', der kan tilpasses det enkelte køretøj og dermed sikrer optimal orden, sikkerhed og komfort.

FR5 er fremstillet for at imødekomme behovet hos virksomheder, der arbejder med speditions-, transport- og logistikopgaver. Løsningen er udviklet på baggrund af forgængeren Flexrack. og udgør dermed en ny og forbedret version af det populære reolsystem. Spørger man Sortimos adm. direktør Michael Pettersson, kommer dette ikke mindst til udtryk via reolsystemets fleksibilitet.

- Danske bude pendler som aldrig før, og vi mærker en stigende efterspørgsel på løsninger, der er både fleksible og pladsoptimerende. Med FR5 har vi forsøgt at imødekomme behovet for maksimal pladskapacitet såvel som solid opbevaring. Systemets tilpasningsdygtighed gør det muligt at skabe den bedst mulige opbygning, og det kan konfigureres efter dine personlige ønsker, forklarer han.

Optimalt overblik med justerbare løsninger
Ifølge Michael Pettersson sikrer systemet en optimal pladsudnyttelse. Det skyldes ikke mindst, at det nemt kan tilpasses pakkerne pga. de justerbare hylder, som kan klappes op eller ned med én hånd. Fordelen er, at låsemekanismen udløses automatisk, så op- og nedklapning bliver let at håndtere i selv stressede og krævende situationer.

- Arbejdsdagen for pakkeleverandører medfører ofte en række uforudsete udfordringer, som kan håndteres via forskellige indstillinger af hylden. Måske er højden et problem, ligesom lasten, der skal transporteres, kan være mere omfangsrig end forventet, siger Michael Pettersson og fortsætter:

- FR5 er ikke mindst velegnet til omfangsrigt gods. Hylderne kan nemlig tåle at blive belastet med op til 100 kg, ligesom det er muligt at indstille hældningsvinklen. Da systemet fint kan kombineres med alle hylderne fra vores SR5-serie, eks. SR5 BOXXene, kan selv enkeltdele transporteres sikkert og nemt.

For at imødekomme pakke- og kurerbranchens krav til agile og sikre arbejdsforhold er FR5 udstyret med en række fordele, der optimerer transporten. Det gælder bl.a. en stabil skillevæg med skydedør og 1,80 meter gennemgangshøjde. Dette giver direkte adgang til lastrummet fra førerkabinen. Man slipper også for at skulle forlade kabinen og gå ud på vejen, når man skal have adgang til lasten.


Det forklarer Michael Pettersson og understreger samtidig, at man sagtens kan tilføre yderligere orden til varerummet. Skulle skiftende chauffører have brug for et mere systematisk overblik, kan BOXXene og hylderne således udstyres med tekst takket være etiketterne mySortimo labels.

 
- Med FR5 er du gearet til at komme sikkert og effektivt frem. D e smalle aluminiumsprofiler i siden er konstrueret, så de tilpasser sig det enkelte køretøj og giver optimal bevægelsesfrihed og ergonomi, uanset hvor lastede reolerne er. Kombinerer du løsningen med vores ProSafe-elementer, kan du ydermere sikre godset forsvarligt gennem hurtig og enkel fastspænding, siger Michael Pettersson.

-lipe

11/11 2019
  • Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    transport ›Et dynamisk ruderanlæg skal om nogle år øge fremkommeligheden ved Taulovmotorvejen. Det nuværende tilslutningsanlæg 61 skal ombygges, og nu er der valgt en lokal entreprenør, som går i gang med anlægget den 29. april
  • Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    transport ›Den østrigske virksomhed, Brummer er specialist i transport af temperaturstyrede fødevarer mellem Tyskland, Østrig og nabolandene. Med opkøbet styrker Dachser dermed sit netværk til transport og opbevaring af fødevarer i Europa
  • Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    transport ›Regeringen og aftalepartierne forhøjer nu puljen i Grøn Fond-aftalen. Det betyder bl.a. at den grønne omstilling af lastbiler får tilført ekstra 450 mio. til ialt 750 millioner kr. Derudover er der afsat 161 millioner til biogasbiler. Højere dieselafgifter og bl.a. testvindmøller skal finansiere tilskuddene
  • Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    transport ›Emballageproducenten DS Smith har indgået europæisk leverandøraftale med den svenske virksomhed, Jonsac der producerer transportemballager af FSC®-certificerede træråmaterialer
  • MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    transport ›MAN Truck & Bus udvider sin emissionsfri portefølje af lastbiler og bliver den første europæiske lastbilsproducent der tilbyder en mindre serie, der kører på brint. Det oprindeligt planlagte antal på omkring 200 enheder skal leveres til kunder i Tyskland, Holland, Norge, Island og udvalgte ikke-europæiske lande allerede i 2025
  • Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    transport ›Vejdirektoratet sætter nu gang i den egentlige udvidelse af E45 Østjyske Motorvej på stykket mellem Vejle og Hedensted. Med et 3. spor forventer direktoratet at få lettet trafikken og de lange køer i myldretiden markant
  • Færre lastbiler på broerne

    Færre lastbiler på broerne

    transport ›På både Storebæltsbroen og Øresundsbroen blev trafikken og omsætningen sidste år øget i forhold til året før. Men det er fritidstrafikken, der driver væksten. Lastbiltrafikken faldt med henholdsvis 2,8 og 5 procent i 2023. Det viser Sund & Bælts årsopgørelse, som netop er offentliggjort
  • Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    transport ›En vognmand er nu blevet gjort erstatningsansvarlig for alle de udgifter Sund & Bælt havde, da en af vognmandens chauffører den 22. december sidste år valgte at krydse Storebæltsbroen og væltede. Afgørelsen er vigtig for broselskabet både hvad angår ansvar og sikkerhed ved færdsel på broen