Fremtidens logistik med færre omkostninger

Fremtidens logistik med færre omkostninger

Bridgestones nye Duravis R002 leverer en uovertruffen kilometerydelse og hjælper flåder og vognmænd med at reducere deres dæk- og brændstofomkostninger

 

Bridgestone, som er verdens førende dæk- og gummivirksomhed, lancerer det nye ekstremt slidstærke Duravis R002 dæk til flådekøretøjer.

Stigende krav til transportbranchen betyder, at vognmænd og flådeejere er nødt til at optimere deres produktivitet og minimere driftsomkostningerne mere end nogensinde. Den seneste generation af Bridgestone Duravis dæk er designet til at opfylde disse krav.

Det sker ved at reducere omkostningerne pr. kørt kilometer gennem en enestående ydeevne på slitage og optimal brændstofeffektivitet. Samtidigt leverer dækket et fremragende vådgreb, hvad der er vigtigt under danske vejrforhold. Det nye Duravis R002 er udviklet og testet i samarbejde med 17 flåder i 13 lande og under en lang række forskellige driftsforhold.

Steven De Bock, Director Sales & Operations Commercial Products hos Bridgestone EMEA, udtaler:

- Flådeejere og vognmænd står over for større udfordringer end nogensinde før, og Bridgestone har et ansvar for at hjælpe vores kunder med at overvinde dem. Dækslitage er én af de største bekymringer for flåder, der ønsker at undgå yderligere omkostninger. Med sin enestående ydeevne hjælper vores nye Duravis R002 dæk dem med at sænke deres driftsomkostninger.

Reducerer omkostninger pr. kørt kilometer
Besparelsen er ikke kun økonomisk. Ud over den øgede holdbarhed (en stigning på op til 45%1) og den reducerede omkostning pr. kilometer (en reduktion på 15% 1) er CO2-udslippet også mindre, fordi det nye Duravis er optimeret omkring brændstoføkonomi med en B-C-B-kombination på styreaksel, drivaksel og anhænger.

Duravis R002 er allround dæk til alle typer on-road køretøjer, der opererer inden for et bredt anvendelsesområde fra motorvejs- og landevejskørsel til kørsel på lokale og regionale veje.

Duravis R002 kommer med en best-in-class 'A' klasse for vådgreb på de styrende hjul2 - vinterklar med 3PSFM og M+S-mærkning til styreaksel, drivaksel og trailer - og har et enestående vådgreb og ydeevne året rundt.

Udviklet til fremtidens logistik
Som med alle Bridgestone's nye dæk til lastvogne og busser bliver Duravis R002 dæk leveret med det elektroniske identifikationssystem, RFID (Radio-frequency identification). RFID øger kunders mulighed for at spore deres dæks karkasser og hjælper med at optimere deres samlede ejeromkostninger. De RFID-aktiverede Duravis R002 dæk kan problemfrit arbejde sammen med Bridgestone's brugertilpasselige servicepakke til dækhåndtering og -vedligeholdelse, Total Tyre Care, herunder FleetPulse.

De vigtigste fire størrelser på Duravis R002 vil være tilgængelige i september 2019, og yderligere seks størrelser kommer i 2020. Det nye Duravis R002 forenkler Bridgestone's sortiment ved at erstatte alle nuværende produkter.

De nye dæk er udviklet og produceret i Europa og er en kombination af et nyt, innovativt mønsterkoncept og compound og en forbedret fremstillingsproces.

Duravis R002 dæk vil blive monteret som originaludstyr af førende bilfabrikanter som MAN, Scania, Daimler, Volvo, Renault og Iveco, efter en grundig godkendt afprøvning.

-hawin

 

2/8 2019
  • Bilka har påbegyndt udskiftning til eldrevet hjemmelevering

    Bilka har påbegyndt udskiftning til eldrevet hjemmelevering

    transport ›Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på sine klimamål. De første 10 biler er på gaderne, og målet er, at hele flåden om få år skal køre på el
  • Solid vækst og realiserede investeringer i ADP

    Solid vækst og realiserede investeringer i ADP

    transport ›2024 gav vækst på godsvolumen, omsætning og driftsresultat i Fredercia og Nyborg havne. Derudover fastholdt ADP et højt investeringsniveau bl.a. med færdiggørelse af flere lagerfaciliteter i Taulov Dry Port, og en række nye aktiviteter er sat i gang
  • Dansk Træemballage A/S køber svenske AB Karl Hedin Emballage

    Dansk Træemballage A/S køber svenske AB Karl Hedin Emballage

    transport ›Ejerne af de to virksomheder har underskrevet aftale om at DTE overtager 100 % af aktierne i Karl Hedin og dets datterselskaber. Overtagelsen sker fredag 9. maj, og det svenske selskab vil fortsætte under eget navn og med Oskar Ryno som adm. direktør
  • Organisationer anbefaler 2035-mål for produktion af grønne brændstoffer

    Organisationer anbefaler 2035-mål for produktion af grønne brændstoffer

    transport ›Den globale skibs- og luftfart skal gøres markant grønnere, og Danmark har unikke muligheder for at bistå med løsninger. Det mener Green Power Denmark, som støttes af DI og Danske Rederier i en rapport med fire anbefalinger til regeringen
  • Norlys åbner nye lynladeparker på Sydsjælland

    Norlys åbner nye lynladeparker på Sydsjælland

    transport ›Onsdag og torsdag i denne uge indvier Norlys henholdsvis lynladepark i Fuglebjerg med 5 lynladere, der gør det muligt for 9 elbilister at lade samtidigt, og en park i Næstved med 4 lynladere, der kan oplade 8 elbiler på samme tid
  • Sofalogistik i øjenhøjde

    Sofalogistik i øjenhøjde

    transport ›Logistikken er en central del af forretningen hos det danske livsstilsbrand Sackit, der opererer i spændingsfeltet mellem B2B og B2C. Levering af produkter som sækkestole, møbler og elektronik til både hoteller og privatkunder stiller nemlig høje krav til fleksibilitet, præcision og evnen til at håndtere gods i mange formater og størrelser
  • Mærsk-containere skifter farve

    Mærsk-containere skifter farve

    transport ›Efter 50 år i gråt er tusindvis af fragtcontainere nu blevet malet om. Den nye farve er - naturligvis - den ikoniske lyseblå, der altid har været rederiets kendetegn
  • Stigende efterspørgsel på gasdrevne lastbiler

    Stigende efterspørgsel på gasdrevne lastbiler

    transport ›Gas er en stadigt mere efterspurgt energikilde i den internationale transportbranche, som på den måde kan reducere deres CO2-udledning betragteligt. Alene sidste år steg Volvos salg af gasdrevne lastbiler mere end 25 procent