GLS gør pakkelevering nemmere med ny app

GLS gør pakkelevering nemmere med ny app

Med den nye app til chauffører har GLS sørget for, at såvel nye som erfarne chauffører kan optimere deres rute, og dermed sikre samme hurtige leveringstid som afsendere og modtagere er vant til

Med mere end 1.000 biler på vejene hver dag og et stigende antal pakker, der kun er steget endnu mere grundet Corona, kommer der løbende nye vognmænd og chauffører i GLS’ regi. Det betyder også chauffører, som ikke er rutinerede og derfor som udgangspunkt vil være længere tid om at levere pakker. For at fastholde den hurtige leveringstid, har GLS udviklet en app til sit eget univers, der skal hjælpe chaufførerne på vej. Løsningen har fået navnet GLS Maps.

Sidste år startede GLS udrulningen af nye og ’state of the art’ håndscannere, der er blevet chaufførernes faste følgesvend; fra læsning af bilen om morgenen og til pakken er leveret på privatadressen eller i en GLS PakkeShop.

De nye håndscannere og den nyudviklede app arbejder sammen om at skabe den bedste oplevelse for chaufføren og i sidste ende modtageren. Appen laver en rute ud fra de destinationer, som chaufføren har indtastet i sin håndscanner. Appen synliggør chaufførens rute visuelt på et kort, og gør det dermed nemmere at navigere på deres ruter.

10 destinationer ad gangen
Da sikkerhed har højeste prioritet hos GLS, skal appen ikke betjenes under kørsel. Chaufføren indlæser 10 destinationer ad gangen, som bliver til en rute i appens kort. Ved den sidste af de 10 destinationer, skal chaufføren indlæse de næste 10 destinationer, mens bilen holder stille.

- Appen bliver dagligt anvendt af både nye og erfarne chauffører. Indtil videre har der kun været ros og positiv feedback fra chauffører, der glæder sig over appen og dens funktioner, forlyder det i en pressemeddelelse fra GLS

-lipe

7/9 2020
  • PostNord opruster inden Black Friday

    PostNord opruster inden Black Friday

    transport ›Black Friday og julen står for døren, og det har fået PostNord til at åbne flere nye pakkeshops i hele landet.
  • Batteriretur overtager ReturBats aktiviteter

    Batteriretur overtager ReturBats aktiviteter

    transport ›Den kollektive ordning ReturBat har valgt at lade Batteriretur videreføre sine aktiviteter på blybatterier, hvilket medfører en mere effektiv og sammenhængende indsats på tværs af brancher og batterityper
  • Ny projektdirektør for Femern Bælt-projektet

    Ny projektdirektør for Femern Bælt-projektet

    transport ›Danmarkshistoriens største anlægsprojekt skifter ud i ledelsen. Med Guy Taylor vil organisationen få tilført mere international erfaring den udfordrende byggeproces, som er bl.a. er ramt af forsinkelser på flere områder
  • Trafikskolen i Esbjerg bliver ny AMU-partner

    Trafikskolen i Esbjerg bliver ny AMU-partner

    transport ›Skolen, som bl.a. tilbyder bus, gods- og truckuddannelser, bliver den 19. i rækken af erhvervsskoler og udbydere, der tilbyder 90 procent af alle AMU-kurser i Danmark
  • Ejner Hessel udvider sortimentet

    Ejner Hessel udvider sortimentet

    transport ›Med en ny forhandleraftale bliver Ejner Hessel officiel forhandler af det hollandske trailermærke Broshuis i Danmark, Norge og Sverige
  • El-lastbiler går over grænsen

    El-lastbiler går over grænsen

    transport ›Fra og med oktober kører Brings elektriske lastbil over landegrænsen mellem Sverige og Danmark. Den nye lastbil er Posten Bring koncernens første grænseoverskridende el-lastbil
  • Unge tager også nattoget

    Unge tager også nattoget

    transport ›Da de unge fik spørgsmålet om ønsker til forbedring af den kollektive trafik, lød svaret: ”Mulighed for at tage tog og bus om natten”. Det bliver nu realiseret i weekenderne langs Østbanen og Odsherredbanen
  • 2. generations fuldelektriske lastbiler på vejene

    2. generations fuldelektriske lastbiler på vejene

    transport ›Rema 1000 udvider flåden af elektriske lastbiler med nye 2. generations trækkere fra Mercedes. De har øget kapacitet og en rækkevidde på op til 600 kilometer