GLS gør pakkelevering nemmere med ny app
Med den nye app til chauffører har GLS sørget for, at såvel nye som erfarne chauffører kan optimere deres rute, og dermed sikre samme hurtige leveringstid som afsendere og modtagere er vant til
Med mere end 1.000 biler på vejene hver dag og et stigende antal pakker, der kun er steget endnu mere grundet Corona, kommer der løbende nye vognmænd og chauffører i GLS’ regi. Det betyder også chauffører, som ikke er rutinerede og derfor som udgangspunkt vil være længere tid om at levere pakker. For at fastholde den hurtige leveringstid, har GLS udviklet en app til sit eget univers, der skal hjælpe chaufførerne på vej. Løsningen har fået navnet GLS Maps.
Sidste år startede GLS udrulningen af nye og ’state of the art’ håndscannere, der er blevet chaufførernes faste følgesvend; fra læsning af bilen om morgenen og til pakken er leveret på privatadressen eller i en GLS PakkeShop.
De nye håndscannere og den nyudviklede app arbejder sammen om at skabe den bedste oplevelse for chaufføren og i sidste ende modtageren. Appen laver en rute ud fra de destinationer, som chaufføren har indtastet i sin håndscanner. Appen synliggør chaufførens rute visuelt på et kort, og gør det dermed nemmere at navigere på deres ruter.
10 destinationer ad gangen
Da sikkerhed har højeste prioritet hos GLS, skal appen ikke betjenes under kørsel. Chaufføren indlæser 10 destinationer ad gangen, som bliver til en rute i appens kort. Ved den sidste af de 10 destinationer, skal chaufføren indlæse de næste 10 destinationer, mens bilen holder stille.
- Appen bliver dagligt anvendt af både nye og erfarne chauffører. Indtil videre har der kun været ros og positiv feedback fra chauffører, der glæder sig over appen og dens funktioner, forlyder det i en pressemeddelelse fra GLS
-lipe