HM Systems og HSA Systems i tættere samarbejde

HM Systems og HSA Systems i tættere samarbejde

Kravene til mærkning og sporbarhed øges hele tiden, og nu går de to førende danske producenter af mærkningsudstyr sammen om strategisk samarbejde på det danske marked

Da hi Tech og Industry i Herning slog dørene op d. 1. oktober 2019, var det samtidig startskuddet for et udvidet samarbejde mellem de to danske producenter af industrielt mærkningsudstyr, HM Systems og HSA Systems. De to virksomheder ønsker med samarbejdet at tilbyde komplette løsninger til danske virksomheder, som står over for stadigt stigende krav til mærkning af produkter og sporbarhed.

På dette års udgave af hi Tech og Industry udstillede HM Systems og HSA Systems sammen en bred vifte af print- og etiketteringsløsninger særligt med fokus på print, verificering og tamper proof-labelling.

På den 104 m2 store fællesstand kunne besøgende se de to virksomheders individuelle produkter og fælles løsninger inden for industrielt mærkningsudstyr. En af deres fællesløsninger på standen var en komplet linje til print og verificering af æsker, med efterfølgende kontrol og påsætning af sikkerhedslabels.

Dansk udvikling og produktion af kvalitetsudstyr
Både HM Systems og HSA Systems har årtiers erfaring inden for udvikling og produktion af udstyr til mærkning af produkter for efterfølgende identifikation.

HM Systems er en af Europas førende producenter af løsninger inden for industriel etikettering og mærkning. HM Systems tilbyder en bred og alsidig produktportefølje af standardprodukter såvel som totalløsninger til en lang række industrier.

HSA Systems er Skandinaviens eneste producent af high-resolution industri-printere baseret på HP inkjet teknologi, og tilbyder en bred vifte af printudstyr til alt fra en simpel datoprinter til avancerede print- og verificeringssystemer og løsninger til variable dataprint.
En ting, som de to virksomheder har til fælles, og som adskiller dem fra de fleste af deres konkurrenter på markedet, er, at de er 100 % danskejede virksomheder, som producerer og udvikler størstedelen af deres produkter her i Danmark.

De to virksomheders produktporteføljer komplementerer hinanden, og i fællesskab kan HM Systems og HSA Systems tilbyde danske produktionsvirksomheder komplette løsninger, der imødekommer de fleste krav for produktidentifikation, etikettering og print og verificering.

Løsninger til bekæmpelse af kopiprodukter
I en tid med stadig øget fokus på autenticitet og bekæmpelse af kopiprodukter, stilles der høje krav til producenter om, at deres produkter skal mærkes og kunne spores fra produktion til forbruger.
Gennem EU-lovgivning stilles der i dag krav til, hvordan emballage til medicin skal mærkes med unikke koder og forsegles med sikkerhedslabels for at beskytte dem mod forfalskning. Lignende krav vil blive implementeret for medicinsk udstyr og på sigt vil flere produktgrupper følge med for at beskytte forbrugere mod kopiprodukter.

- Tendensen går kun i én retning, siger Henrik Bjerg Lauridsen, salgsingeniør hos HSA Systems, og fortsætter:
-Flere og flere typer af produkter skal mærkes med en unik kode, som gør produktet sporbart. Uanset om man taler medicin, fødevarer, byggematerialer eller dyre forbrugsvarer, så kommer der stadigt flere krav fra EU om mærkning og beskyttelse af produkter. Area Sales Manager hos HM Systems, Nicolaj Kjerkegaard stemmer i og tilføjer:

-Samtidig efterspørger store multinationale selskaber løsninger til at mærke deres produkter for at beskytte deres brand mod forfalskning.  

Når HM Systems og HSA Systems vælger at udvide deres samarbejde og dermed kombinerer deres ekspertiser og kernekompetencer, står de stærkt i forhold til at kunne tilbyde danske producenter komplette løsninger til print, etikettering og verificering af produkter. Med hver deres styrker og mangeårige erfaring i branchen er de to virksomheder med på beatet i forhold til at levere løsninger, som gør det muligt for danske producenter at leve op til internationale regulativer om mærkning og sporbarhed.

-lipe

17/10 2019
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed