Kendt værksted får ny profil og bliver Lastvognscenter Syd
Hele mandskabet hos Kudsk & Nissums lastvognsværksted er klar til at få det nye firmanavn op over værkstedsporten. 25 medarbejdere er tilknyttet værkstedet. Fra nytår hedder firmaet Lastvognscenter Sy

Kendt værksted får ny profil og bliver Lastvognscenter Syd

Kudsk & Nissum vil skelne klart mellem værksted og vognmandsforretning

Er Kudsk & Nissum A/S i Vojens en vognmandsforretning? Ja!

Er Kudsk & Nissum A/S i Vojens et lastvognsværksted? Ja – indtil nytår. Så får værkstedsdelen ny profil, nyt navn og nye væsentlige aftaler om produkter.

- Vi ønsker at slå helt klart fast, hvad vi laver i virksomheden. Derfor deler vi Kudsk & Nissum op i to grene. Så fremover skal man ikke have fat i Kudsk & Nissums værksted. Man går direkte til Lastvognscenter Syd, som er det nye navn for værkstedsaktiviteterne. Og i øvrigt også stedet, hvor vi får helt nye aftaler med direkte adgang til både produkter og knowhow fra nogle af de helt store aktører, forklarer afdelingsleder og medejer Morten Kudsk.

HMF med i lastvognscenter

- Det er vigtigt for os at vise, at vi er et professionelt lastvognscenter. Vi har drevet værksted i mere end 25 år. Så nu er det på tide, vi får skilt aktiviteterne klar ad i den daglige bevidsthed om, hvad der foregår på Tingvejen 40 i Vojens. Derfor får værkstedet nyt navn, og der kommer et nyt firmaskilt op over værkstedsporten. Her kommer i øvrigt også til stå HMF, for et nyt tiltag er også, at Lastvognscenter Syd bliver servicepartner for HMF, som er blandt verdens førende leverandører af lastbilkraner, siger Morten Kudsk.

I forvejen har folkene på værkstedet særdeles godt kendskab til HMF-produkterne, som foruden kraner også omfatter wirehejs, tippelad samt JOAB-kroghejs. Masser af lastbiler er gennem årene bygget op med netop produkter fra HMF, og der har været godt samarbejde mellem værkstedet og den danske fabrik i lang tid.

- Som servicepartner kan vi endnu mere end hidtil. Vi får specialudstyr, så vi fremover kan servicere alle HMF-kunder både med det rette grej og knowhow. Samtidig kan vi sælge HMF-produkter direkte fra vores opbygningsafdeling, og vi får naturligvis HMF-reservedele på lager, siger Morten Kudsk.

Som smurt i olie

Der er de bedste udsigter for, at den nye profilering i bogstavelig forstand kommer til at glide som smurt i olie for Lastvognscenter Syds 25 medarbejdere på værkstedet. Firmaet får nemlig Shell som ny leverandør af smøreolier.

- Shell har planer om at lave en håndfuld service-points, hvor vi bliver det første. Olieselskabet klæder os godt på med en grundig uddannelse i de forskellige produkter, så vi får optimale muligheder for at vejlede vores kunder. Shells smøreolier er baseret på naturgas frem for råolie. Det giver miljømæssige fordele i både fremstilling og anvendelse, da produkterne er helt fri for svovl.

- Med nye EU-normer stilles der til stadighed større krav til mekanikerne om at vælge de rigtige produkter til de mange forskellige formål. Her oplever vi, at Shell har det helt rigtige set-up og er en meget stærk spiller også, når det gælder produkternes kvalitet, siger afdelingsleder Morten Kudsk.

Shell smøreolier distribueres i Norden af virksomheden Univar Solutions.

-hawin

 

 

4/12 2019
  • Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    transport ›Et dynamisk ruderanlæg skal om nogle år øge fremkommeligheden ved Taulovmotorvejen. Det nuværende tilslutningsanlæg 61 skal ombygges, og nu er der valgt en lokal entreprenør, som går i gang med anlægget den 29. april
  • Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    transport ›Den østrigske virksomhed, Brummer er specialist i transport af temperaturstyrede fødevarer mellem Tyskland, Østrig og nabolandene. Med opkøbet styrker Dachser dermed sit netværk til transport og opbevaring af fødevarer i Europa
  • Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    transport ›Regeringen og aftalepartierne forhøjer nu puljen i Grøn Fond-aftalen. Det betyder bl.a. at den grønne omstilling af lastbiler får tilført ekstra 450 mio. til ialt 750 millioner kr. Derudover er der afsat 161 millioner til biogasbiler. Højere dieselafgifter og bl.a. testvindmøller skal finansiere tilskuddene
  • Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    transport ›Emballageproducenten DS Smith har indgået europæisk leverandøraftale med den svenske virksomhed, Jonsac der producerer transportemballager af FSC®-certificerede træråmaterialer
  • MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    transport ›MAN Truck & Bus udvider sin emissionsfri portefølje af lastbiler og bliver den første europæiske lastbilsproducent der tilbyder en mindre serie, der kører på brint. Det oprindeligt planlagte antal på omkring 200 enheder skal leveres til kunder i Tyskland, Holland, Norge, Island og udvalgte ikke-europæiske lande allerede i 2025
  • Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    transport ›Vejdirektoratet sætter nu gang i den egentlige udvidelse af E45 Østjyske Motorvej på stykket mellem Vejle og Hedensted. Med et 3. spor forventer direktoratet at få lettet trafikken og de lange køer i myldretiden markant
  • Færre lastbiler på broerne

    Færre lastbiler på broerne

    transport ›På både Storebæltsbroen og Øresundsbroen blev trafikken og omsætningen sidste år øget i forhold til året før. Men det er fritidstrafikken, der driver væksten. Lastbiltrafikken faldt med henholdsvis 2,8 og 5 procent i 2023. Det viser Sund & Bælts årsopgørelse, som netop er offentliggjort
  • Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    transport ›En vognmand er nu blevet gjort erstatningsansvarlig for alle de udgifter Sund & Bælt havde, da en af vognmandens chauffører den 22. december sidste år valgte at krydse Storebæltsbroen og væltede. Afgørelsen er vigtig for broselskabet både hvad angår ansvar og sikkerhed ved færdsel på broen