Ny leveringskasse til e-handel

Ny leveringskasse til e-handel

BITO har udvidet serien af MB mulitifunktionskasser og udviklet en sikker og bæredygtig variant specielt til dagligvarer købt på nettet. Kassen rummer bl.a. flere temperaturzoner og stående 1,5 liters flasker

Køb af dagligvarer på internettet er steget markant og udfordrer online-detailhandlen med spørgsmål som: Hvordan leverer vi temperaturfølsomme varer sikkert ud til forbrugeren og helst uden at øge mængden af emballageaffald?

At minimere mængden af plastikaffald – hvadenten der er tale om sekundær emballage eller engangsposer til at bringe varerne hjem – prioriteres hele tiden højere og højere af forbrugerne. Derfor oplever BITO større efterspørgsel end nogensinde på genanvendelige og stabile bære- og transportmidler ikke blot fra forbrugernes side men også fra online-detailhandlen, der søger optimale og omkostningsbesparende løsninger. Løsningen fra BITO er en ny MB Food & Delivery kasse, som er en videreudvikling af den populære serie af MB multifunktionskasser, og snart vil kunne købes på virksomhedens website.

MB Food & Delivery kassen blev for nylig lancereti Nürnberg på FachPack 2019, som er en fagmesse for emballering, forarbejdning og teknologi.

Med en størrelse på 600 x 400 x 373 mm er denne nye kassetype specialudviklet til markedet for e-detailhandel og fås med flere typer af tilbehørsmuligheder. Peter Kerth, produktchef hos det tyske moderselskab BITO-Lagertechnik udtaler:

- Gennem de senere år har leverandører indenfor e-fødevarehandel gjort sig en masse erfaringer, og særligt hvad angår de nødvendige krav, der stilles til transport af fødevarer det sidste stykke vej ud til slutbrugeren. Vi har fået et stigende antal kundeforespørgsler på kasser, som skal opfylde bestemte krav til distribution af fødevarer, og vi er nu vendt tilbage med en ny kassetype i vores populære MB-serie.

Friske varer, der holder temperaturen og ikke vælter
For BITOs kunder og dermed også slutkunderne, er disse krav, der er de vigtigste:

Varerne skal nå ubeskadiget frem til forbrugeren. Friskhed og kvalitetssikkerhed har højeste prioritet, så overholdelse af kølekæden, fra varen forlader supermarkedet eller lageret helt ud til forbrugerens dørtrin, er essentiel. Herudover må f.eks. varer, der skal fragtes stående, fastgøres, så de ikke vælter. Et yderligere krav er, at minimere antallet af plastikposer pr. levering samt nedbringe lagerarealet til opbevaring af tomme poser.

Peter Kerth siger:
- Vores kunder har altså ikke blot brug for en pladsbesparende, stabelbar kasse men også flere forskellige muligheder for brugertilpasning. Det er vigtigt, at et bredt sortiment af produkter kan transporteres i den samme kasse uden pladsspild. For eksempel så fremkom højden på den nye kasse ved, at vi gentagne gange var blevet gjort opmærksomme på behovet for, at 1,5 liters flasker ofte transporteres stående. Et andet ønske var at have mulighed for forskellige temperaturzoner i én og samme kasse. Og da emballagekvalitet og produktstørrelser varierer en del, er det vigtigt at tilsikre, at varerne ikke vælter, går i stykker eller lækker. Varens kvalitet under transport og ved levering har højeste prioritet og må aldrig sættes over styr. For at optimere pladsen i varebilerne ønsker forhandlerne naturligvis også at undgå halvtomme leveringskasser.

Skilleplader og isoleringsindsatser
MB Food & Delivery kassen har masser af ekstra tilbehør Diverse tilbehør gør MB Food & Delivery kassen ideel som transportkasse af online-dagligvarer: For eksempel skilleplader, som forhindrer varerne i at glide, vælte eller lække, og som sikrer, at flasker eller kopper forbliver opretstående. Eller de lige så vigtige isoleringsindsatser af ekspanderende polypropylen (EPP) til tøropbevaring eller lav-temperaturområder til ferskvarer, mælkeprodukter eller frostvarer. Takket være disse indsatser er det muligt at have flere temperaturzoner i den samme kasse. Det er en fordel ved små ordrer med kun få varer indenfor hvert temperaturområde. Sådanne ordrer kan herved afsendes i én kasse og på den måde reducere antallet af kasser pr. kunde. Isoleringsindsatserne fås for øjeblikket i to modulstørrelser, som gør det muligt at kombinere to temperaturzoner i én kasse.

Som ekstra tilbehør er der matchende køleelementer lavet af 'phase-change'-materiale (PCM), som også har en inddelingsfunktion samt dybfrostelementer for temperaturer helt ned til -21°C. De er sikre, billige og fremfor alt et genanvendeligt alternativ til tøris. Hvis man ønsker det, kan kassen også udstyres med poseholder for nem ordreplukning og pæn præsentation hos slutkunden. Samtidig yder posen ekstra beskyttelse af varerne. For yderligere beskyttelse under transport kan kunden vælge låg og segl. MB-kassen fås også med perforerede sider. Dette sikrer, at kolde temperaturer i en køletransportbil eller på et lager kan nå ind til varerne. Perforerede sider reducerer tillige kassens egenvægt og gør den således lettere at bære.

- Den nye MB Food & Delivery kasse opfylder til fulde kundernes krav om en alsidig, robust og genanvendelig alt-i-en-løsning til dagligvarehandel på internettet, siger Peter Kerth.

Indtil kassen kan ses på BITOs hjemmesiden, kan interesserede kontakte virksomheden direkte på https://www.bito.com/da-dk/

-lipe

17/10 2019
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed