Automatiseret lagerarbejde til halv pris
Med en fordelagtig timepris på helt ned til 77 kr. rummer en AGV-løsning fra N.C. Nielsen masser af forretningsmæssig fornuft for omkostningsbevidste virksomheder i en bred vifte af brancher.

Automatiseret lagerarbejde til halv pris

Det koster kun godt 77 kroner i timen at lease en førerløs truck. Det er der mange virksomheder, som har fået øjnene op for. N.C. Nielsen har leveret AGV-løsninger til omkring 25 danske virksomheder og efterspørgslen er stigende

En bred vifte af fødevare- og industrivirksomheder har i dag AGV-løsninger kørende. Og både sygehuse, lufthavne og andre offentlige virksomheder kan med fordel erstatte manuelt og nedslidende arbejde med førerløse truck.

Det ved man hos N. C. Nielsen som har leveret førerløse truck til en lang række danske virksomheder.

Hos forhandleren af materiel til intern transport har man lavet regnestykket som viser hvad det koster at lease en AGV-løsning. Prisen er rundt regnet det halve af en normal timepris for lagerarbejde.

En førerløs truck koster kun fra 77 kroner i timen ved en leasingperiode over 60 måneder med 160 arbejdstimer pr. måned indregnet i etholds skift, mens det ved toholds skift bliver fra 39 kroner pr. time og ved treholds skift bliver fra 26 kroner pr. time.

Der kan med andre ord være gode økonomiske grunde til at erstatte monotont og manuelt arbejde med en eller flere AGV-løsninger.

Tallene taler for sig selv, og de førerløse truck har vist sig at være en rigtig god investering, som betaler sig selv tilbage i løbet af et par år. En fast og lav leasingydelse hver måned er som oftest attraktiv for de fleste virksomheder.

- Vi er overbeviste om, at AGV-løsninger er vejen frem for mange virksomheder. De økonomiske grunde er oplagte, men de positive sidegevinster er også mange. Vi får at vide fra kunderne, at en AGV-løsning kan frigøre ressourcer til andre arbejdsopgaver og eventuelt opkvalificere medarbejdere til fx kvalitetskontrol og procesoptimering. Det øger konkurrenceevnen i virksomhederne, fortæller salgsdirektør Allan Christensen fra N.C. Nielsen.

Kører i døgndrift

De førerløse AGV-truck kan køre i døgndrift, hvilket kan være en god aflastning hos virksomheder, der kæmper med at finde medarbejdere til specielt aften- og natarbejde.

Virksomhederne har dermed fået en ekstra mulighed for at automatisere de interne transportopgaver på alle tidspunkter af døgnet – og nogle steder i landet er det ganske enkelt umuligt at tiltrække tilstrækkeligt med kvalificerede lagermedarbejdere.

Sikkerheden har meget høj prioritet på en AGV-løsning. De førerløse truck bygger på en gennemprøvet Linde teknologi og standardtruck, som i forvejen er opbygget med effektive sikkerhedsfunktioner.

De får lagt et ekstra lag på med yderligere sikkerheds- og navigationsudstyr som scannere, nødstopknapper og sensorer, der forebygger skader og arbejdsulykker på lageret.

- En AGV-løsning giver ofte anledning til flere overvejelser omkring den interne logistik. En del af øvelsen er at kortlægge blandt andet køremønstre, infrastruktur og transportflow – og vores analyser medfører ofte beslutninger om at justere i lagerlogistikken. Det vil typisk være rutineprægede transporter fra en produktionslinje til et mellemlager eller fra en afdeling til en anden afdeling internt i virksomheden, slutter salgsdirektør Allan Christensen fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

12/4 2019
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning
  • Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    truck ›Business Intelligence Group, BIG, hædrede for nylig Hysters brintdrevne reach-stacker med en Innovation Award 2025 fordi maskinen, der håndterer containere og opererer i heavy-duty-segmentet, anses for at kunne bidrage til udbredelsen af mindre miljøbelastende løsninger i logistikindustrien
  • Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    truck ›Filics Unit er navnet på to selvkørende og samarbejdende robotter, som kan operere på snævre områder og reducere både plads- og personalebehovet. Opfindelsen er bl.a. nomineret til en IFOY-pris
  • Logistik kan også foregå i mørke

    Logistik kan også foregå i mørke

    truck ›Beumer Group automatiserer lager- og logistikprocesser og hjælper virksomheder med at modvirke udfordringerne med bl.a. mangel på arbejdskraft. Løsningerne til pluk og varehåndtering på affolkede lagre kan endvidere ske uden belysning og er dermed energibesparende. Beumer Group udstillede for nyligt på LogiMAT
  • På rundtur i IFOY’s testlandskab

    På rundtur i IFOY’s testlandskab

    truck ›De 21 nominerede løsninger der deltager i konkurrencen om IFOY Award har netop gennemgået den obligatoriske tre-trins audit i Messe Dortmund. Derudover kunne den mange besøgende ved arrangementet tjekke en masse andre intralogistikløsninger ud
  • Nye, fleksible papirrulleklemmer fra stabau

    Nye, fleksible papirrulleklemmer fra stabau

    truck ›Redskabsserien til at gribe, transportere og beskytte store papirruller har fået en betjeningsvenlig opdatering. De nye klemmer har 180° roterende drev, som sammen med optimeret gribearmsgeometri giver præcis tilpasning til forskellige størrelser og positioner
  • Shoeller Allibert går ind på markedet med plastikpaller

    Shoeller Allibert går ind på markedet med plastikpaller

    truck ›Sammen med et hollandsk bryggeri har specialisten i genbrugsemballage udviklet en skræddersyet palle til fadølsankere. Pallerne er fremstillet af 100 procent genbrugsplast fra forbrugeremballage og industriprodukter