Baoli inviterer indenfor hos forhandlerne i DanmarkBaolis trucks i showroom’et hos Bechmann Trucks i Ribe her sammen med Jan Sørensen (tv.), fra Bechmann Trucks, og landechef for Baoli Danmark, Martin Madsen.

Baoli inviterer indenfor hos forhandlerne i Danmark

SPONSORERET INDHOLD: Gaffeltruckbrandet Baoli – som er en del af KION Group koncernen - verdens næststørste producent af gaffeltrucks - inviterer i en artikelserie indenfor hos forhandlerne i Danmark. Vi starter den første historie med et besøg hos Bechmann Trucks i Ribe

Det er den tyske storkoncern, Kion Group, som står bag brandet med de kinesisk producerede, blå Baolitrucks.

Massive investeringer i udvikling af nye truckserier skal imødekomme efterspørgslen på budgetpris trucks, som udgør en stadig større del af truckmarkedet i Europa.

Det fortæller Martin Madsen, der som landechef står i spidsen for Baoli Danmark.

- Kion Group har foretaget nogle seriøse valg med hensyn til at bakke hele Baoli-organisationen op.

- Man har skilt brandet ud som et selvstændigt ben i porteføljen af gaffeltruckmærker, så der nu er tre ligeværdige leverandører af trucks og udstyr til varehåndtering under samme paraply; Linde, Still og Baoli.

Kion Group har endvidere lagt en masse kræfter i at styrke hele Baolis organisation både på hovedkontorsniveau og på fabrikkerne.

Martin Madsen, landechef hos Baoli Danmark. 

Produktionen på den nye fabrik i Kina følger tyske regler og standarder, som man også kender fra Linde og Stills fabrikker.

Det betyder, at kvaliteten af de kinesisk producerede trucks er ret høj, hvilket både de nye og kommende truckserier vidner om, siger Martin Madsen.

Optimerer alle led i fødekæden
Han fortæller, at Baolis hovedkvarter i Milano også har strammet gevaldigt op på serviceringen af de europæiske forhandlere.

Det er alt sammen ændringer, som vækker glæde hos den sønderjyske forhandler, Bechmann Trucks i Ribe.

Indehaveren, Jan Sørensen, har haft Baolis trucks i sortimentet i nogle år og har solgt en del maskiner både i lokalområdet og andre steder i Danmark.

Imidlertid har det igennem årene haltet en smule med servicen fra Baoli, hvor blandt andet leveringen af reservedele godt kunne trække ud.

Bechmann Trucks i Ribe er forhandler af Baolis Material Handling løsninger. Her er det indehaveren af Bechmann Trucks, Jan Sørensen.

At der er nye boller på suppen, blev Jan Sørensen dog forvisset om, da han besøgte Baolis stand på LogiMAT tidligere i år.

- Det var repræsentanter fra ledelsen i Baoli, som forklarede, at hele set-up’et for salg, service, support og reservedele er blevet optimeret.

- Ligeledes har kvaliteten af trucks fået endnu et løft, der er lager tilgængeligt og derfor hurtig levering af trucks. Det er mærkbare forbedringer, siger Jan Sørensen.

Teknisk back-up-service via Hotline
Som forhandleren kommer ind på, er det altafgørende, at forsyningskæderne er i orden, når man skal både sælge og servicere maskinerne.

- Kundernes tillid kan man ikke gå på kompromis med. Står maskinen stille ude hos dem, er hurtig reparation og service et must.

- Derfor er det også et stort fremskridt, at reservedelslageret er flyttet fra Italien til KION Group`s eget setup i Slovakiet. Det sikrer hurtigere håndtering og kortere leveringstider, siger Jan Sørensen.

Baoli har også oprettet en teknisk supporttjeneste fra hovedkvarteret i Italien. Her kan forhandlere og deres mekanikere komme i kontakt med fagtekniske folk, som kan guide i forbindelse med reparationer, enten via telefon eller på Teamsmøder.

- Vi yder en absolut høj serviceback-up for vores kunder, men tingene kan jo drille. Derfor er det betryggende, at der nu også er en engelsktalende supporttjeneste fra Baoli, som kan hjælpe, når man ringer, siger Jan Sørensen.

Mindre opgaver – og kritiske miljøer
De kunder, der køber Baolis maskiner, er typisk virksomheder, der ikke nødvendigvis har behov for en premium-truck, der potentielt sprænger budgettet.

Palleløfterne hører til Baolis store sortiment af truckløsninger, som Bechmann Trucks forhandler.

- Man har ikke brug for maskiner, som kører i f.eks. to- eller treholdsskift, men har måske snarere behov for en truck, stabler eller palleløfter, som løser velkendte opgaver, når der er behov for det.

- Det kan være i landbruget og byggeindustrien eller virksomheder med et mindre lager. Indimellem har vi solgt brugte maskiner til kunder, der håndterer gods og varer i kritiske og hårde miljøer.

- Det kan være maling eller landbrugsmaterialer, som risikerer at kommer i kontakt med maskinerne. Sammen med den kontinuerlige brug slider det på udstyret, som kunderne derfor kalkulerer med, måske kun holder i op til fem år.

- Ofte køber man brugte trucks til den slags opgaver. Men man kan altså få en helt ny Baoli-truck til samme pris.

- Når man sammenholder kvalitet, service og den korte leveringstid, satser vi i det hele taget på, at Baoli bliver et vigtigt brand i budgetmarkedet, siger Jan Sørensen.

Spark gerne dæk i Ribe
Bechmann Trucks har i årenes løb solgt et ganske imponerende antal Baoli-trucks og er godt kendt i Baolis organisation.

Det italienske hovedkvarter fokuserer løbende på at optimere forholdene for de lokale forhandlere i hele Europa. Generelt har Baoli vokseværk og vinder markedsandele i hele Europa.

Palleløfterne hører til Baolis store sortiment af truckløsninger, som Bechmann Trucks forhandler.

Den vigtigste årsag hertil er at have maskinerne tilgængelige, og netop derfor har Jan Sørensen etableret et helt nyt og flot showroom med god plads til udstilling samt en kaffebar.

- Jan Sørensen har et indgående kendskab til Baolis trucks og til organisationen bag.

- Og med det flotte, nyetablerede showroom med udstilling af Baolis produktporteføjle af trucks, stablere og palleløftere - og kaffebar – ja, så er der en åben invitation til, at kunder altid kan lægge vejen forbi og både sparke dæk og testkøre dem, forklarer Martin Madsen.

Ny model lineup på trapperne
Hos Baoli hæfter man sig ved, at der de seneste år har været stor efterspørgsel på budgettrucks.

- Samtidig er der en tendens i markedet til, at andelen af kinesiske budgettruck på det europæiske marked vil stige i de kommende år.

- Det er fremtidsudsigter, vi hilser velkommen hos Baoli. Og det er fremtidsscenarier, vi ønsker at imødekomme. Både ved at udvide vores forhandlernetværk, og ved at udvikle og producere budgettruck af høj kvalitet, siger Martin Madsen.

Baoli udvikler da også løbende nye truckserier. Blandt andet med et helt nyt model lineup med nyt design i den elektriske serie fra 1,5 til 3,5 ton.

Den nyligt lancerede el-truckserie, KBE, fra 2,5 til 3,5 ton er allerede i brug hos en del slutkunder i Danmark. En helt ny 3-hjulet 1,5 til 2,0 ton eltruck bliver fra efteråret 2024 lanceret på de danske marked.

 

18/9 2024
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen