NC Nielsen
CombiLift lancerer ny 4-vejs truck

CombiLift lancerer ny 4-vejs truck

Den irske producent af 4-vejs truck, CombiLift, introducerer en ny elektrisk kontravægtstruck med træk på alle hjul og en kapacitet på fire tons

Den innovative CB-serie, som så dagens lys første gang i 2006, er nu blevet videreudviklet. Mere end 10 års erfaring og daglig brug af trucken ligger dermed til grund for den nye 4-vejstruck i serien. Den nye model af trucken, der har en løftekapacitet fra 2.5 tons til 4 tons, blev præsenteret på GIS-messen i Italien for nylig. Den er bygget på alle de erfaringer, CombiLift har høstet siden 2006 – og er udviklet med kundernes ønsker i fokus.

Sikkerhed
Trucken har træk på alle hjul og er forsynet med store superelastiske dæk. Virksomheder, der håndterer både pallegods og langgods, får store fordele af trucken, idet dens træk på alle hjul og de stødabsorberende dæk gør den ideel til at klare begge opgaver såvel indendørs som udendørs. En af truckens forcer er, at man kan køre godset direkte ind på lageret fra lastbilen uanset godsets beskaffenhed. Det gælder eksempelvis langgods, som man løfter af direkte fra siden af lastbilen og kører ind på grenreoler eller sætter det på gulvet.

Man slipper dermed for at håndtere godset med to forskellige truck. CB’en klarer hele operationen i et flow. Det gør trucken til et meget fleksibelt og multifunktionelt arbejdsredskab. Ikke alene sparer man tid, udstyr og plads, man øger også sikkerheden betragteligt, idet truckens konstruktion holder operatørens udsyn frit uanset godsets beskaffenhed.

Kundens behov – CombiLifts standard
Trucken er som standard udstyret med sideskift, åben eller lukket kabine og kan ligeledes forsynes med en hydraulisk gaffelspredning. Et stort udvalg af ekstra udstyr kan tilvælges. Alt efter kundernes behov tilretter CombiLift trucken til den enkelte virksomhed, og opgaverne trucken skal løse der. Den elektriske 4-tons version af trucken har længe stået på ønskesedlen hos CombiLifts kunder. Flere og flere får øjnene op for de optimeringsmuligheder, som netop denne type truck giver. Man udnytter eksempelvis pladsen meget bedre og sparer også medarbejdernes tid.    

Truckens design tilgodeser operatørerne med en stor og ergonomisk indrettet kabine samtidig med, at det gennemprøvede 4-vejs koncept fra CB-serien er pålideligt og driftsikkert. Derudover er der stort fokus på servicevenligheden af trucken, der sikrer montørerne let adgang til alle komponenter og dermed sørger for lave driftsomkostninger. 

Nye løsninger hvert år
Som den administrerende direktør og grundlægger af CombiLift, Martin McVicar, understregede ved lanceringen i Italien, har medarbejderne i udviklingsafdelingen arbejdet tæt sammen med flere eksisterende kunder.

- Med udgangspunkt i kundernes specifikke behov og daglige udfordringer skaber vi nye trucks og nye modeller. Vi tilføjer hvert år nye løsninger og trucks til håndtering af alt lige fra pallegods, langgods, containere, beton og helt op til 100 meter lange vinger i vindmølleindustrien, sagde Martin McVicar.

Med kundens problemstilling i fokus definerer CombiLift opgaven og udvikler de løsninger, der sparer plads, tid og penge, og hvor sikkerheden altid er i højsædet for operatørerne.

Især indenfor trælastbranchen har CombiLift manglet en multifunktionel truck med 4 tons kapacitet, der kan arbejde lige så fleksibelt som en traditionel kontravægts truck og samtidigt give alle de fordele en 4-vejs truck fra Combilift tilbyder.

- Vi er ikke i tvivl om, at den nye model vil løfte mange flere og nye opgaver i fremtiden. Både i trælastbranchen og i mange andre brancher og industrier. Vi har i snart 20 år bygget vores virksomhed op på at løse kundespecifikke opgaver. Og udviklingen af den nye elektriske 4-vejstruck er ingen undtagelse, uddybede Martin McVicar

’Combi-Connect’ og videndeling - en win-win situation
Ulrick Staudal, der er ansvarlig for Combilifts kompetencecenter og konceptet ’Combi-Connect’, understreger, at man er blevet meget mere end blot en truckproducent.

- Vi arbejder i stigende grad sammen med kunderne om at finde de rette løsninger. Både med henblik på at kunne levere de rette kundetilpassede maskiner og med henblik på at sikre, at de kommer i brug på den rette måde. Det betyder, at vi også i stigende grad deltager proaktivt med vore ingeniører i planlægningsfasen omkring nybyggeri, indretning af lageret og planlægning af materialeflow. Her bidrager vi med 3D koncepter, simuleringer samt analyser, der sikrer vore kunder ’Best Practice’. Vi har løst flere store opgaver, som da også er rigtig gode referencer for os selv, siger Ulrick Staudal.

Det er en service, som er helt uden beregning for kunderne. De får med samarbejdet adgang til en database på mere end 40.000 applikationer. Det betyder, at der er et ret godt grundlag for at udvikle projekterne til begge parters tilfredsstillelse.

- Vi kalder det videndeling, og det fører til, at vi dagligt i kompetencecenteret laver mellem 150-200 løsningsforslag til optimering af logistikprocesser sammen med vore kunder. Disse opgaver fordeler sig på mere end 100 lande, og både vi og kunderne lærer af hinanden i forløbene. Det er en ren ’win-win’-situation.

Snart klar med ny fabrik
Combilift er en privatejet virksomhed, som i 1998 bragte den første 4-vejs truck på markedet med forbrændingsmotor og samtidigt havde træk på alle hjul. Grundlæggerne af virksomheden Martin McVicar og Robert Moffett er stadig meget aktive og sørger for, at CombiLift udvikler sig som virksomhed – både i relation til kunderne men i ligeså høj grad i forhold til medarbejderne.

Man skal både levere innovative løsninger og kunne følge med den store efterspørgsel på truck. Derfor er man også i gang med at etablere en helt ny fabrik på 46.000 kvadratmeter, som bliver taget endeligt i brug i foråret 2018.

Fabrikken skal cementere Combilifts position indenfor løsninger til intern transport og varehåndtering og huser en dedikeret udviklingsafdeling, produktion, innovations- og testcenter samt administration. Målsætningen er både at fordoble produktionen og fastholde fokus på kundeorienterede løsninger.

-hawin

28/11 2017
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren
  • Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    truck ›Efter nogle år med stigende efterspørgsel på gaffeltruck herhjemme og i Europa er ordrevolumen nu tilbage på det ’normale’ niveau. Det viser tal fra European Materials Handling Federation, FEM. Formand i IFAG, Troels Christensen kommenterer tallene
  • Bobcat Material Handling på nye hænder i Danmark

    Bobcat Material Handling på nye hænder i Danmark

    truck ›1. april 2024 overtager virksomheden Stenderup alt salg, service og reservedelssalg af Bobcat Material Handling i Danmark. I den forbindelse har man i Stenderup også besluttet at etablere en ny division under navnet Stenderup MH