NC Nielsen
Dansk platform først med 'robot-matchmaking'

Dansk platform først med 'robot-matchmaking'

Danske robotrådgivere står bag den første, digitale markedsplads #HowToRobot. Den uafhængige platform skaber overblik over robotindustrien og matcher produktionsvirksomheder med de rette robotleverandører

Mange virksomheder tøver med at automatisere, eller ender med at opgive robotprojekterne. Det vil verdens første, uafhængige robot-platform, #HowToRobot gerne gør sit til at forhindre.

Platformen består af en digital markedsplads for industrirobotter, hvor købere kan finde det bedste match blandt over 9.000 robotleverandører.

- Der er opfundet rigtig mange spændende robotløsninger de seneste år, men der er stadig en kæmpe opgave i at få spredt kendskabet til dem i industrien, siger adm. direktør for #HowToRobot, Søren Peters, og fortsætter:

- Kunderne har svært ved at overskue markedet og finde de rette robotleverandører. Og omvendt har leverandørerne heller ikke haft nogen markedsplads, hvor de kan udstille deres løsninger og kompetencer. Det forsøger vi nu at ændre.

Platform hjælper virksomheder med at navigere i 'robotjunglen
Lanceringen af #HowToRobot sker på et tidspunkt, hvor der er flere robotter og leverandører på markedet end nogensinde før. 422.000 industrirobotter blev taget i brug globalt i 2018, og dette tal forventer det Internationale Robotforbund (IFR) vil stige med 12 pct. om året over de næste to år.

Når robotmarkedet bevæger sig så hurtigt, kan det - både for købere og sælgere - være svært at følge med i udviklingen, vurderer Søren Peters.

- Det er svært at skelne skidt fra kanel, når man ikke har overblikket til at sammenligne leverandører og løsninger. Og så risikerer man at køre galt med sine investeringer - ikke ulig it-branchen i gamle dage, siger han og fortsætter:

- De virksomheder, der får størst succes med robotter, tager sig tid til at vurdere deres behov og få et overblik - i stedet for at skynde sig ud og købe den første, den bedste robot.

Øget konkurrence forbedrer vilkår for købere og sælgere af robotter
#HowToRobot er netop med til at ændre den måde, robotter handles på. Potentielle robotkunder kan via platformen beskrive deres behov for at automatisere produktionen og derefter blive matchet med relevante leverandører, som kan byde ind med deres løsninger.

- Når virksomhederne begynder at lave udbud og sammenligne robotløsninger, øger det konkurrencen. Det vil i sidste ende være med til at øge succesraten for robotprojekterne, siger Søren Peters, og tilføjer:

- Platformen er samtidig en ny eksportkanal for danske robotleverandører, som både kan finde kunder og samarbejdspartnere internationalt. Dermed får vi sat yderligere skub i det danske roboteventyr.

Om #HowToRobot
#HowToRobot er verdens første uafhængige, digitale robot-platform - der samler købere og sælger globalt. Platformen hjælper produktionsvirksomhederne igennem automationsrejsen - fra planlægning til indkøb og implementering af robotløsninger.
Bl.a. i form af:

Et katalog over 9000+ robot- og automationsleverandører
En global, uafhængig markedsplads for nye og brugte robotter
En udbudsportal hvor robotkøbere kan finde leverandører med konkrete robotløsninger til deres automatiseringsbehov.
Digitale planlægningsværktøjer der både hjælper virksomheder med at udvælge robotprojekter og udregne potentialet i kroner og ører.
Artikler og praktiske guides om robotter og automatisering

#HowToRobot er udviklet og drevet af personerne bag danske Gain & Co, der er uvildige rådgivere i robotter og automatisering. Platformen og dens ejere er uafhængige af robotleverandører.

-lipe

 

2/3 2020
  • Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    truck ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje. Teknikken effektiviserer både etiketteringen og identifikationen ved stabling
  • Præcis indgang i smalgangslageret

    Præcis indgang i smalgangslageret

    truck ›Hubtex præsenterede i efteråret sensorassistenten som hjælper smalgangstruck ind i reolgangene uden at beskadige reoler eller varer
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling