DB Schenker sikrer kvalitet med Terberg BC

DB Schenker sikrer kvalitet med Terberg BC

Sidst i 2021 åbnede DB Schenker deres nye logistikcenter i Taulov, som består af en kontor-bygning og en en cross docking-terminal på 8.000 kvadratmeter under tag – foruden 90.000 kvadratmeter kørearealer. Med 85 porte og en evig strøm af lastbiler er terminalen et vigtigt led i selskabets landtransporter i ind- og udland, hvor lastbilerne kan ramme over 430 europæiske lokationer

- For os handler logistik om høj kvalitet i alle led af værdikæden. Vi arbejder minutiøst med at sikre kvaliteten fra først til sidst og har fuldstændigt styr på godset fra afsender til modtager. Vores nye logistikcenter afspejler denne filosofi og vores fleksible Terberg BC terminaltraktor bidrager til at optimere den interne logistik, udtaler terminalchef Niklas Dini fra DB Schenker i Taulov.

DB Schenker-terminalen er centralt placeret ved motorvejskrydset i Taulov, hvorfra der kommer indgående og udgående gods på tusindvis af paller.

Herfra distribueres systemgods og direkte gods ud på det jyske, fynske og europæiske rutenet med hjælp af 150 medarbejdere, hvoraf de 27 arbejder på selve terminalen.

- Vores terminal er bygget til at kunne håndtere ret store godsmængder og vi arbejder løbende med at optimere logistikken i alle hjørner. Derfor er vi rigtigt glade for vores Terberg BC terminaltraktor, der kan håndtere både almindelige løstrailere, skiftelad og anhængertræk, så lastbilchaufførerne kan bruge mest mulig tid ude på vejene, udtaler terminalchef Niklas Dini videre.

Fart på opstarten
Det nye og bæredygtige logistikcenter er opført på rekordtid og skulle stå færdigt til DB Schenkers 150-års firmajubilæum i 2022.

Terminalchef Niklas Dini fra DB Schenker har det store smil fremme, da det er lykkedes at etablere en stor og velfungerende cross docking-terminal i Taulov, som er et vigtigt led i værdikæden hos DB Schenker.

N.C. Nielsen var tidligt på banen, da DB Schenker havde gode erfaringer med Terberg fra deres østdanske filial i Hvidovre- Derfor bestilte DB Schenker en Terberg BC allerede i efteråret 2021, men grundet de globale forsyningskæder kunne N.C. Nielsen ikke garantere lynhurtig levering.

Løsningen på denne problemstilling blev, at DB Schenker i første omgang modtog en nyere brugt Terberg BC.

Den kunne så fungere i en overgangsperiode i løbet af foråret, og blev i sensommeren 2022 så udskiftet med en fabriksny, hvidmalet og højteknologisk Terberg BC (Body Carrier), der er indregistreret med nummerplade, så den blandt andet kan køre til optankning på en nærliggende tankstation.

- Vi har en positiv og pragmatisk dialog med N.C. Nielsen, som har løst vores presserende behov. Vi har oplevet en kort reaktionstid, et stort engagement og en hands-on tilgang til at få logistikken på plads.

- Vi har derfor kunnet være kørende i hele opstartsfasen og jeg glæder mig – også på vegne af medarbejderne – over at Terberg’en er en del af vores maskinflåde, udtaler terminalchef Niklas Dini.

Rigeligt med plads
Med et udvendigt terminalområde på 90.000 kvadratmeter kan Terberg’en boltre sig på et stort udendørsareal foran de mange porte.

DB Schenker opererer med høje sikkerhedsstandarder og medarbejdere, lastbilchauffører og gæster er ikke i tvivl om, hvor man må befinde sig.

Arbejdsområdet for Terberg BC terminaltraktoren er dermed optimalt med rige muligheder for at manøvrere med løstrailere, skiftelad og anhængere.

Til DB Schenker har N.C. Nielsen har leveret denne Terberg BC (Body Carrier), der hurtigt kan veksle mellem tre grundlæggende funktioner; løstrailere, skiftelad og almindeligt anhængertræk. Det sparer værdifuld tid og optimerer den interne transport.

Terberg BC hører til en serie af multifunktionelle og miljøvenlige køretøjer, der kan skifte mellem tre forskellige transportopgaver.

I samme chassis er der indbygget en ramme til skiftelad med en løftekapacitet på 25.000 kg, en skammel med en løftekapacitet på 15.000 kg og et robust anhængertræk i tilfælde, hvor der skal bugseres lastbilanhængere.

- Vi har haft et fantastisk godt samarbejde med DB Schenker og jeg er glad for at vi er kommet i mål. Vi vil gerne strække os langt for at få tingene til at lykkedes og den midlertidige løsning er nu erstattet af en varig Terberg BC-løsning, som skaber værdi på terminalen. Det har været rigtigt spændende at deltage som leverandør i opstarten af den nye terminal, udtaler sælger Lars Søgaard fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

 

 

 

 

5/12 2022
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen