DB Schenker sikrer kvalitet med Terberg BC

DB Schenker sikrer kvalitet med Terberg BC

Sidst i 2021 åbnede DB Schenker deres nye logistikcenter i Taulov, som består af en kontor-bygning og en en cross docking-terminal på 8.000 kvadratmeter under tag – foruden 90.000 kvadratmeter kørearealer. Med 85 porte og en evig strøm af lastbiler er terminalen et vigtigt led i selskabets landtransporter i ind- og udland, hvor lastbilerne kan ramme over 430 europæiske lokationer

- For os handler logistik om høj kvalitet i alle led af værdikæden. Vi arbejder minutiøst med at sikre kvaliteten fra først til sidst og har fuldstændigt styr på godset fra afsender til modtager. Vores nye logistikcenter afspejler denne filosofi og vores fleksible Terberg BC terminaltraktor bidrager til at optimere den interne logistik, udtaler terminalchef Niklas Dini fra DB Schenker i Taulov.

DB Schenker-terminalen er centralt placeret ved motorvejskrydset i Taulov, hvorfra der kommer indgående og udgående gods på tusindvis af paller.

Herfra distribueres systemgods og direkte gods ud på det jyske, fynske og europæiske rutenet med hjælp af 150 medarbejdere, hvoraf de 27 arbejder på selve terminalen.

- Vores terminal er bygget til at kunne håndtere ret store godsmængder og vi arbejder løbende med at optimere logistikken i alle hjørner. Derfor er vi rigtigt glade for vores Terberg BC terminaltraktor, der kan håndtere både almindelige løstrailere, skiftelad og anhængertræk, så lastbilchaufførerne kan bruge mest mulig tid ude på vejene, udtaler terminalchef Niklas Dini videre.

Fart på opstarten
Det nye og bæredygtige logistikcenter er opført på rekordtid og skulle stå færdigt til DB Schenkers 150-års firmajubilæum i 2022.

Terminalchef Niklas Dini fra DB Schenker har det store smil fremme, da det er lykkedes at etablere en stor og velfungerende cross docking-terminal i Taulov, som er et vigtigt led i værdikæden hos DB Schenker.

N.C. Nielsen var tidligt på banen, da DB Schenker havde gode erfaringer med Terberg fra deres østdanske filial i Hvidovre- Derfor bestilte DB Schenker en Terberg BC allerede i efteråret 2021, men grundet de globale forsyningskæder kunne N.C. Nielsen ikke garantere lynhurtig levering.

Løsningen på denne problemstilling blev, at DB Schenker i første omgang modtog en nyere brugt Terberg BC.

Den kunne så fungere i en overgangsperiode i løbet af foråret, og blev i sensommeren 2022 så udskiftet med en fabriksny, hvidmalet og højteknologisk Terberg BC (Body Carrier), der er indregistreret med nummerplade, så den blandt andet kan køre til optankning på en nærliggende tankstation.

- Vi har en positiv og pragmatisk dialog med N.C. Nielsen, som har løst vores presserende behov. Vi har oplevet en kort reaktionstid, et stort engagement og en hands-on tilgang til at få logistikken på plads.

- Vi har derfor kunnet være kørende i hele opstartsfasen og jeg glæder mig – også på vegne af medarbejderne – over at Terberg’en er en del af vores maskinflåde, udtaler terminalchef Niklas Dini.

Rigeligt med plads
Med et udvendigt terminalområde på 90.000 kvadratmeter kan Terberg’en boltre sig på et stort udendørsareal foran de mange porte.

DB Schenker opererer med høje sikkerhedsstandarder og medarbejdere, lastbilchauffører og gæster er ikke i tvivl om, hvor man må befinde sig.

Arbejdsområdet for Terberg BC terminaltraktoren er dermed optimalt med rige muligheder for at manøvrere med løstrailere, skiftelad og anhængere.

Til DB Schenker har N.C. Nielsen har leveret denne Terberg BC (Body Carrier), der hurtigt kan veksle mellem tre grundlæggende funktioner; løstrailere, skiftelad og almindeligt anhængertræk. Det sparer værdifuld tid og optimerer den interne transport.

Terberg BC hører til en serie af multifunktionelle og miljøvenlige køretøjer, der kan skifte mellem tre forskellige transportopgaver.

I samme chassis er der indbygget en ramme til skiftelad med en løftekapacitet på 25.000 kg, en skammel med en løftekapacitet på 15.000 kg og et robust anhængertræk i tilfælde, hvor der skal bugseres lastbilanhængere.

- Vi har haft et fantastisk godt samarbejde med DB Schenker og jeg er glad for at vi er kommet i mål. Vi vil gerne strække os langt for at få tingene til at lykkedes og den midlertidige løsning er nu erstattet af en varig Terberg BC-løsning, som skaber værdi på terminalen. Det har været rigtigt spændende at deltage som leverandør i opstarten af den nye terminal, udtaler sælger Lars Søgaard fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

 

 

 

 

5/12 2022
  • Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    truck ›Håndteringen af tomme paller på lageret hos AO Workwear har fået en overhaling. Palomat har leveret løsningen der gør op med spredte, skæve pallestakke og manuelle løft
  • Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    truck ›Seks robotter, 28 cirkulærfødere, 18 fleksible specialbaner, 20 skruedispensere og tre vision-opsamlingspladser er brikkerne i den løsning, RoboTool har designet og implementeret hos Danfoss Drives
  • Combi Load Xtender er lanceret

    Combi Load Xtender er lanceret

    truck ›CombiLift lancerede for nylig sin Combi Load Xtender, som omfatter en lastbærerforlænger i pantografstil. Løsningen blev lanceret på Ligna-messen i Hannover i maj måned og effektiviserer losning og lastning af lastbiler og containere i omgivelser hvor pladsen er trang
  • Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    truck ›Selskabet skifter seks af favoritterne Manitou MT1840 med nye og tilføjer yderligere to plus en elektrisk Manitou
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    truck ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    truck ›Der er ingen grund til at ændre på noget, der fungerer. Det er filosofien hos Copenhagen Malmö Port, CMP, der netop har modtaget ni fabriksnye Terberg RT283 terminaltraktorer fra N.C. Nielsen. Faktisk er de blåmalede terminaltraktorer tredje generation hos CMP, og maskinvalget understreger at den dansk-svenske havneoperatør fortsat har skarpt fokus på driftssikkerhed, stabilitet og maksimal oppetid
  • Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    truck ›Hos betonvareproducenten IBF er strategien klar. De har en ambition om at reducere deres CO2-udledning med 70% inden udgangen af 2030. Som et led i strategien har de modtaget 12 Linde X50 el-truck fra N.C. Nielsen, som bidrager til en emissionsfri, støjsvag og mindre miljøbelastende transport på de indre linjer
  • Smart service giver maksimal tilgængelighed

    Smart service giver maksimal tilgængelighed

    truck ›Tilgængelighed er afgørende for et vellykket internt materialeflow. Selv den mest moderne interne logistikløsning skaber ikke værdi, hvis maskinerne holder stille, eller hvis softwaren ikke fungerer. Pålidelig, personlig og hurtig service er med andre ord vigtig. Still har løsningen