Den røde Linde-kæmpe knokler i stilhed

Den røde Linde-kæmpe knokler i stilhed

Stilheden er larmende, når den røde kæmpe kommer rullende. Tyske Linde har udviklet 12 støjsvage modeller i denne nye serie af stærke el-truck med løftekapaciteter mellem 10-18 ton. Det giver nye muligheder inden for træ-, stål- eller byggebranchen ¬– eller hvis virksomheder på anden vis har behov for at flytte gods i den tunge ende af skalaen

– I modsætning til diesel- eller gastruck kan den eldrevne og bomstærke Linde E100-180 også køre indendørs. Den kommer med nul emission, støjsvag drift, nem vedligeholdelse, fleksibilitet og en formidabel førerkomfort i kategorien, udtaler Lars Søgaard fra N.C. Nielsen.

Hemmeligheden bag Linde-maskinerne er et innovativt drivkoncept med fire motorer, to til venstre og to til højre hjul. Det giver trucken den nødvendige kraft til at håndtere laster på op til 18 tons og løftehøjder op til ti meter.

Samtidig kan trucken opnå en kørehastighed på 20 km/t på kun ti sekunder, selv ved fuld last.

Det er nemt og hurtigt at skifte batterier i Linde E100-180-serien. Som noget unikt ved trucken kan man altid vælge den bedst egnede energikilde til opgaven.

Nogle vælger at køre med blysyrebatterier til opgaver med let og middel vægt og frekvens, mens mere krævende opgaver med høj gentagelsesfrekvens udføres med Lithium-ION batterier.

De nye Linde E100-180 el-truck tilbyder stor fleksibilitet omkring batterisystemet, den nødvendige kraft for at kunne klare løftekapaciteter mellem 10-18 ton og et fantastisk udsyn fra førerkabinen, ikke mindst bagudrettet. 

- Den eldrevne teknologi er avanceret og på omgangshøjde med eksisterende teknologier. De nye el-truck er tysk ingeniørkunst i særklasse og afspejler Linde-brandet på bedste vis – både hvad angår sikkerhed, ergonomi, håndteringsevne, service og ekstraudstyr, udtaler Søgaard fra N.C. Nielsen.

Udsynet i trucken hænger sammen med førerkabinens høje placering. Panserglastag, store ruder i sidedøre, forrude og bagrude giver et usædvanligt godt udsyn og forbedrer sikkerhed under kørslen.

Desuden findes ekstraudstyr som et førersæde, der kan drejes 17 grader, hvilket øger sikkerheden yderligere.

Truckføreren troner højt til vejrs i kabinen og har fuldt overblik over maskine og kørearealer. Den ergonomisk udformerede førerplads mindsker den fysiske belastning, og trucken kan håndtere sin last i timevis på en afslappende måde.

Den præcise kørsel gør også, at trucken bevæger sig med stor elegance og bidrager til en behagelig køreoplevelse.

 Trucken er designet, så der er let adgang til de tekniske komponenter. Reparationer udføres lettere, og nedetiden mindskes på grund af nem vedligeholdelse. Standardkomponenter gør reparationer endnu lettere.

-hawin

 

 

17/1 2023
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen