NC Nielsen
Der er bud efter de tunge truck

Der er bud efter de tunge truck

ProTruck A/S har netop afleveret en skræddersyet og speciel Hyster sværlast truck til NLMK Dansteel A/S i Frederiksværk

Leverancen er den sidste i en serie på over 50 kørende enheder, som ProTruck  A/S har leveret i løbet af 2017 til NLMK Dansteel A/S, som også tidligere var kendt som Det Danske Stålvalseværk.

Den nye jumbo truck har en kapacitet på 62 tons, er bygget med ekstra lang akselafstand og leveret med en specialbygget mono-mast for at sikre maksimal frisigt og robusthed. Maskinen anvendes til tung håndtering af såkaldte stål slabs (rå blokke) samt forædlede, valsede emner.

Overblik hele vejen rundt

Maskinen er udstyret i tæt samarbejde med ledelse og brugere på stålvalseværket, og der er lagt stor vægt på ergonomi og sikkerhed i konfiguration af maskinen. Blandt andet er den udstyret med et nyt og banebrydende 360 graders kamera system, som på et display i kabinen konstant viser aktivitet 360 grader rundt om maskinen. For en maskine i denne dimension, som er 11 meter lang og 4,5 meter bred, giver det stor tryghed og sikkerhed for brugeren.

Hyster trucken markerer samtidig et skift fra gammel teknologi til top-moderne Hyster teknologi for kunden. Motoren i den nye Hyster bruger således over 20 % mindre brændstof end kundens tidligere maskine, ligesom emissioner er væsentligt lavere.

Tunge el-truck til de krævende brugere

Carers nye og banebrydende A-serie af højtydende el-truck bygges med løftekapacitet fra 8 til 10 tons. Maskinen drives af en trio af moderne og højt-ydende vekselstrøms elmotorer: To styk 15 KW AC køremotorer og en AC løftemotor med hele 52 KW.

Motorerne roterer med helt op til 5400 omdrejninger i minuttet og har masser af drejningsmoment, hvilket giver rigtigt gode præstationer og en kørehastighed på hele 20 km/h.

- Det er absolut markedsledende præstationer for el-truck i denne størrelse, og Carers nye A-serie sætter dermed standarden for el-truck i 8-10 tons klassen, siger salgs- og marketingdirektør hos ProTruck, René Bertelsen.  

God ergonomi og fravær af vibrationer

Energikilden er et 96 volt batteri, som sidder bag en hængslet låge i begge sider. Batteriet kan således enkelt og hurtigt skiftes gennem chassis-siden.

- Maskinen er fra starten udviklet med en førerkabine i flot design og høj kvalitet. Kabinen er flydende ophængt på gummibøsninger i alle fire hjørner, hvilket isolerer støj og vibrationer fra køre- og løftemotorer til et minimum. Kabinens ergonomi er da også fremragende og mastprogrammet er udviklet i tæt samarbejde med truckførere i hele Europa, med tanke på maksimal frisigt og sikkerhed, siger René Bertelsen.

Som han forklarer, er ProTruck lagerførende i både 8, 9 og 10 tons Carer eltruck og er klar til at fremvise og demonstrere de italienske eltruck for kunderne.

-hawin

8/12 2017
  • Element Logic Danmark styrker ledelsen med salgsdirektør

    Element Logic Danmark styrker ledelsen med salgsdirektør

    truck ›Kim Ebbe Jakobsen fra Odense skal være med til yderligere at styrke den kommercielle profil hos markedets førende leverandør af AutoStore-robotlageranlæg i et marked med voksende efterspørgsel på lagerautomation og softwareløsninger
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren