Der er bud efter de tunge truck

Der er bud efter de tunge truck

ProTruck A/S har netop afleveret en skræddersyet og speciel Hyster sværlast truck til NLMK Dansteel A/S i Frederiksværk

Leverancen er den sidste i en serie på over 50 kørende enheder, som ProTruck  A/S har leveret i løbet af 2017 til NLMK Dansteel A/S, som også tidligere var kendt som Det Danske Stålvalseværk.

Den nye jumbo truck har en kapacitet på 62 tons, er bygget med ekstra lang akselafstand og leveret med en specialbygget mono-mast for at sikre maksimal frisigt og robusthed. Maskinen anvendes til tung håndtering af såkaldte stål slabs (rå blokke) samt forædlede, valsede emner.

Overblik hele vejen rundt

Maskinen er udstyret i tæt samarbejde med ledelse og brugere på stålvalseværket, og der er lagt stor vægt på ergonomi og sikkerhed i konfiguration af maskinen. Blandt andet er den udstyret med et nyt og banebrydende 360 graders kamera system, som på et display i kabinen konstant viser aktivitet 360 grader rundt om maskinen. For en maskine i denne dimension, som er 11 meter lang og 4,5 meter bred, giver det stor tryghed og sikkerhed for brugeren.

Hyster trucken markerer samtidig et skift fra gammel teknologi til top-moderne Hyster teknologi for kunden. Motoren i den nye Hyster bruger således over 20 % mindre brændstof end kundens tidligere maskine, ligesom emissioner er væsentligt lavere.

Tunge el-truck til de krævende brugere

Carers nye og banebrydende A-serie af højtydende el-truck bygges med løftekapacitet fra 8 til 10 tons. Maskinen drives af en trio af moderne og højt-ydende vekselstrøms elmotorer: To styk 15 KW AC køremotorer og en AC løftemotor med hele 52 KW.

Motorerne roterer med helt op til 5400 omdrejninger i minuttet og har masser af drejningsmoment, hvilket giver rigtigt gode præstationer og en kørehastighed på hele 20 km/h.

- Det er absolut markedsledende præstationer for el-truck i denne størrelse, og Carers nye A-serie sætter dermed standarden for el-truck i 8-10 tons klassen, siger salgs- og marketingdirektør hos ProTruck, René Bertelsen.  

God ergonomi og fravær af vibrationer

Energikilden er et 96 volt batteri, som sidder bag en hængslet låge i begge sider. Batteriet kan således enkelt og hurtigt skiftes gennem chassis-siden.

- Maskinen er fra starten udviklet med en førerkabine i flot design og høj kvalitet. Kabinen er flydende ophængt på gummibøsninger i alle fire hjørner, hvilket isolerer støj og vibrationer fra køre- og løftemotorer til et minimum. Kabinens ergonomi er da også fremragende og mastprogrammet er udviklet i tæt samarbejde med truckførere i hele Europa, med tanke på maksimal frisigt og sikkerhed, siger René Bertelsen.

Som han forklarer, er ProTruck lagerførende i både 8, 9 og 10 tons Carer eltruck og er klar til at fremvise og demonstrere de italienske eltruck for kunderne.

-hawin

8/12 2017
  • Hyster er tilbage i Danmark

    Hyster er tilbage i Danmark

    truck ›Tektra blev i sommeren 2025 udnævnt til officiel Hyster-forhandler. Hos Hyster ser man frem til samarbejdet, der skal styrke material handling-brandet i Danmark
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk