Der er bud efter de tunge truck
ProTruck A/S har netop afleveret en skræddersyet og speciel Hyster sværlast truck til NLMK Dansteel A/S i Frederiksværk
Leverancen er den sidste i en serie på over 50 kørende enheder, som ProTruck A/S har leveret i løbet af 2017 til NLMK Dansteel A/S, som også tidligere var kendt som Det Danske Stålvalseværk.
Den nye jumbo truck har en kapacitet på 62 tons, er bygget med ekstra lang akselafstand og leveret med en specialbygget mono-mast for at sikre maksimal frisigt og robusthed. Maskinen anvendes til tung håndtering af såkaldte stål slabs (rå blokke) samt forædlede, valsede emner.
Overblik hele vejen rundt
Maskinen er udstyret i tæt samarbejde med ledelse og brugere på stålvalseværket, og der er lagt stor vægt på ergonomi og sikkerhed i konfiguration af maskinen. Blandt andet er den udstyret med et nyt og banebrydende 360 graders kamera system, som på et display i kabinen konstant viser aktivitet 360 grader rundt om maskinen. For en maskine i denne dimension, som er 11 meter lang og 4,5 meter bred, giver det stor tryghed og sikkerhed for brugeren.
Hyster trucken markerer samtidig et skift fra gammel teknologi til top-moderne Hyster teknologi for kunden. Motoren i den nye Hyster bruger således over 20 % mindre brændstof end kundens tidligere maskine, ligesom emissioner er væsentligt lavere.
Tunge el-truck til de krævende brugere
Carers nye og banebrydende A-serie af højtydende el-truck bygges med løftekapacitet fra 8 til 10 tons. Maskinen drives af en trio af moderne og højt-ydende vekselstrøms elmotorer: To styk 15 KW AC køremotorer og en AC løftemotor med hele 52 KW.
Motorerne roterer med helt op til 5400 omdrejninger i minuttet og har masser af drejningsmoment, hvilket giver rigtigt gode præstationer og en kørehastighed på hele 20 km/h.
- Det er absolut markedsledende præstationer for el-truck i denne størrelse, og Carers nye A-serie sætter dermed standarden for el-truck i 8-10 tons klassen, siger salgs- og marketingdirektør hos ProTruck, René Bertelsen.
God ergonomi og fravær af vibrationer
Energikilden er et 96 volt batteri, som sidder bag en hængslet låge i begge sider. Batteriet kan således enkelt og hurtigt skiftes gennem chassis-siden.
- Maskinen er fra starten udviklet med en førerkabine i flot design og høj kvalitet. Kabinen er flydende ophængt på gummibøsninger i alle fire hjørner, hvilket isolerer støj og vibrationer fra køre- og løftemotorer til et minimum. Kabinens ergonomi er da også fremragende og mastprogrammet er udviklet i tæt samarbejde med truckførere i hele Europa, med tanke på maksimal frisigt og sikkerhed, siger René Bertelsen.
Som han forklarer, er ProTruck lagerførende i både 8, 9 og 10 tons Carer eltruck og er klar til at fremvise og demonstrere de italienske eltruck for kunderne.
-hawin