Elektrisk sættevognstrækker med op til 600 km rækkevidde

Elektrisk sættevognstrækker med op til 600 km rækkevidde

IVECO lancerer den nye S-eWay Sættevognstrækker, som er en helelektrisk, tung lastbil, særligt udviklet til regional- og fjerntrafik i det nordiske klima

S-eWay Sættevognstrækker er det nyeste medlem af IVECO's familie af tunge eldrevne køretøjer. Med en rækkevidde på op til 600 kilometer, lynopladning på 350 kW og et avanceret batteristyringssystem optimeret til nordisk klima, er S-eWay Sættevognstrækker klar til at elektrificere selv de mest krævende kørsler i hele Norden.

– Vi introducerede for nylig IVECO S-eWay for vores nordiske kunder og har allerede fået god respons. Nu går vi skridtet videre. Med S-eWay Sættevognstrækker viser vi, at eldrift nu også er et realistisk og pålideligt alternativ til langdistance- og tungtransport, selv i vores nordiske klima, siger Kåre Neergaard, Head of Product & Marketing hos Hedin Nordic Truck, der repræsenterer IVECO i Norden, og fortsætter:

- Vi ser en hurtigt voksende efterspørgsel på eldrevne transportløsninger, og her imødekommer vi den med klassens bedste rækkevidde, komfort og robusthed,

Bygget til Nordens krav
Den nye sættevognstrækker er konstrueret til at klare temperaturer fra -30°C til +45°C takket være et termisk optimeret batteristyringssystem og tre kraftfulde LFP-batteripakker med i alt 603 kWh kapacitet – heraf 97 pct. brugbar energi.

Lynopladning fra 20 til 80 pct. tager kun 60 minutter, hvilket giver fleksibilitet til lange arbejdsdage og stramme tidsplaner.

– Vi har kunder fra Kiruna til København, og de har alle én ting til fælles – de har brug for løsninger, der fungerer uanset vejr, afstand eller last. Med S-eWay Sættevognstrækker kan vi nu imødekomme disse behov på en helelektrisk måde, fortæller Kåre Neergaard.

En af de mest markante nyheder ved S-eWay Sættevognstrækker er den forlængede og aerodynamisk optimerede front, kaldet AeroCab. Den er 26 cm længere end traditionelle kabineløsninger, men er udviklet til at opfylde EU's seneste retningslinjer for aerodynamisk effektivitet.

Denne designløsning giver ikke blot forbedret energieffektivitet og længere rækkevidde, men muliggør også længere vogntog uden at gå på kompromis med kravene til venderadius – noget der er særligt værdifuldt i nordiske vej- og logistiksystemer.

– Den aerodynamiske front gør en stor forskel for både energieffektivitet og totaløkonomi over tid. Den er desuden udviklet til at fungere i praksis – ikke kun i vindtunnellen, men under virkelige forhold, uddyber Kåre Neergaard.

-lipe

21/8 2025
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk
  • Ny læsser markerer sig i Danmarks største kalkbrud

    Ny læsser markerer sig i Danmarks største kalkbrud

    truck ›Faxe Kalk er gået fra fem til tre skovlfulde når der læsses lastbiler med ny Komatsu-gummihjulslæsser
  • Automatisering to-go

    Automatisering to-go

    truck ›Nem og hurtig automatisering af enkle og gentagne logistikprocesser med Stills iGo easy-løsning effektiviserer DP Supplys håndtering af mejeriprodukter på fabrikken i Niedersachen
  • Lithium-Ion er lykken i Løgstør

    Lithium-Ion er lykken i Løgstør

    truck ›N.C. Nielsen har netop leveret yderligere tre Linde E40 el-truck med Lithium-ION batterier til Kingspan Logstor. Den samlede Linde-flåde tæller dermed 17 enheder, der bidrager til at holde logistikken kørende.