Elektriske terminaltraktorer i Alabama

Elektriske terminaltraktorer i Alabama

Hyster skal levere 10 nul-emissions batteridrevne terminaltraktorer til APM Terminals' Alabama-lokation

Hyster Company har indgået en aftale om at forsyne APM Terminals med 10 batteridrevne terminaltraktorer på deres lokation Port of Mobile i Alabama.

De elektriske terminaltraktorer, der efter planen bliver leveret i 2024, er en del af en investering på 60 millioner dollars i APM Terminals' pilotprojekter til elektrificering af havneudstyr.

- Vi har forpligtet os til at være de førende i branchen og dermed være ’net zero’ på tværs af scope et, to og tre inden 2040, siger Jelle Burger, Program Lead for Electrification Pilots, APM Terminals.

Han fortsætter:

- Dekarbonisering af vores containerhåndteringsudstyr er en kritisk faktor i vores bestræbelser på at nå disse mål.

- Hyster har været en pålidelig ressource inden for containerhåndteringsudstyr, og vores samarbejde hjælper os med at udvide den globale indsats med de første elektriske Hyster-terminaltraktorer i Nordamerika.

De elektriske terminaltraktorer er designet til at gøre nul-emission mulig. Dermed hjælper de terminalen og andre havne- og distributionsoperationer med at nå målene for ren energi.

- Samtidig gør de det muligt at opretholde diesel-lignende ydelsesniveauer.

- Hver terminaltraktor bliver drevet af et 260 kilowatt-timers litium-ion-batteri, som forventes at give ca. 9,5 timers kontinuerlig driftstid på en fuld opladning.

- Vi ser en klar efterspørgsel på emissionsfrit havneudstyr, herunder terminaltraktorer.

- Vores lange historie med elektrificering af gaffeltrucks og vores banebrydende arbejde med at elektrificere containerhåndteringsudstyr gør os i stand til også at bruge ekspertisen og erfaringerne til terminaltraktorer.

- Og så vi træder altså til for at levere, siger Niek Willems, Manager, Big Truck Global Accounts, Hyster.

- På den måde styrker vi vores forpligtelse til at levere ren energi, så virksomheder, der ønsker at reducere udledningen, får adgang til den løsning, der er mest effektiv og passende til deres unikke anvendelse, uden at gå på kompromis.

Terminaltraktorerne skal fungere i en gruppe, der betjener en skib-til-land-kran i den højproduktive terminal,  og de bidrager dermed til at forbinde sø, vej og jernbane på den amerikanske golfkyst.

Når kranen på APM Terminals Mobile losser containere fra skibet, transporterer traktorerne læssede og ulæssede containere mellem kranen og containerpladsen.

Hver traktor har en samlet bruttovægt på 182.000 pund. De elektriske terminaltraktorer, som Hyster har udviklet i samarbejde med Capacity Trucks, og som skal bygges i Texas, er et af flere projekter med fokus på ren energi til havneudstyr, som virksomheden er involveret i.

Aftalen kommer i forlængelse af, at APM Terminals i juli 2023 varslede investeringer på 60 millioner USD i pilotprojekter om elektrificering af havneudstyr, i samarbejde med førende leverandører.

Containerterminalselskabet har forpligtet sig til fuld CO2-neutralitet inden 2040. Det vil man opnå ved at optimere energiforbruget, skifte til grøn elektricitet, vedvarende energi på stedet og ved at elektrificere aktiver.

En del af denne transformation omfatter altså skiftet fra primært dieseldrevet udstyr til elektriske versioner med nul-emission i Heavy Duty segmentet.

-hawin

14/3 2024
  • Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    truck ›Håndteringen af tomme paller på lageret hos AO Workwear har fået en overhaling. Palomat har leveret løsningen der gør op med spredte, skæve pallestakke og manuelle løft
  • Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    truck ›Seks robotter, 28 cirkulærfødere, 18 fleksible specialbaner, 20 skruedispensere og tre vision-opsamlingspladser er brikkerne i den løsning, RoboTool har designet og implementeret hos Danfoss Drives
  • Combi Load Xtender er lanceret

    Combi Load Xtender er lanceret

    truck ›CombiLift lancerede for nylig sin Combi Load Xtender, som omfatter en lastbærerforlænger i pantografstil. Løsningen blev lanceret på Ligna-messen i Hannover i maj måned og effektiviserer losning og lastning af lastbiler og containere i omgivelser hvor pladsen er trang
  • Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    truck ›Selskabet skifter seks af favoritterne Manitou MT1840 med nye og tilføjer yderligere to plus en elektrisk Manitou
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    truck ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    truck ›Der er ingen grund til at ændre på noget, der fungerer. Det er filosofien hos Copenhagen Malmö Port, CMP, der netop har modtaget ni fabriksnye Terberg RT283 terminaltraktorer fra N.C. Nielsen. Faktisk er de blåmalede terminaltraktorer tredje generation hos CMP, og maskinvalget understreger at den dansk-svenske havneoperatør fortsat har skarpt fokus på driftssikkerhed, stabilitet og maksimal oppetid
  • Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    truck ›Hos betonvareproducenten IBF er strategien klar. De har en ambition om at reducere deres CO2-udledning med 70% inden udgangen af 2030. Som et led i strategien har de modtaget 12 Linde X50 el-truck fra N.C. Nielsen, som bidrager til en emissionsfri, støjsvag og mindre miljøbelastende transport på de indre linjer
  • Smart service giver maksimal tilgængelighed

    Smart service giver maksimal tilgængelighed

    truck ›Tilgængelighed er afgørende for et vellykket internt materialeflow. Selv den mest moderne interne logistikløsning skaber ikke værdi, hvis maskinerne holder stille, eller hvis softwaren ikke fungerer. Pålidelig, personlig og hurtig service er med andre ord vigtig. Still har løsningen