NC Nielsen
Envases tester Linde Safety Guard
Truckfører og gående lastbilchauffør bliver adviseret samtidig af Linde Safety Guard, når begge personer befinder sig i samme advarselszone.

Envases tester Linde Safety Guard

For Envases Europe har sikkerhed højeste prioritet – dels som et veldefineret visionsmål om nul arbejdsulykker og dels som en række sikkerhedstiltag i hverdagen. Derfor er Envases Europe i Odense nu interesseret i at investere i aktiv sikkerhed i form af to Linde E35/387 el-truck med Linde Safety Guard, som skal ændre adfærden i den odenseanske virksomhed

Linde Safety Guard er et sikkerhedssystem til Linde truck, der gør det muligt at definere bestemte zoner på lageret eller i produktionen.

I disse zoner bliver truckhastigheden automatisk reduceret, når en fodgænger eller en anden truck nærmer sig – og både fodgænger og truckfører adviseres via en sensor med vibrationer, lyd og lys om hinandens tilstedeværelse.

Med Linde Safety Guard sendes kraftige radiosignaler mellem enhederne. Signalerne 'løber' også gennem vægge, søjler, porte, hylder og andet fysisk inventar. Sensorerne bliver monteret i Linde gaffeltruck, stationært på kritiske steder i virksomheden og som en mobil enhed, der skal bæres i lommen på en sikkerhedsvest eller monteres synligt på en sikkerhedsjakke.

Livlig læssehal

Læssehallen hos Envases Europe er en ren myretue fra morgen til aften. Her kommer en lind strøm af lastbiler for at afhente paller med metalemballage til kørsel ud i verden, og en stor del af lastbilerne betjenes af udenlandske chauffører.

Linde E35/387 el-truck bakker ud af produktionsområdet, når lasten er højere end synsfeltet og kører hen til den ventende lastbil. Undervejs er der mange blinde vinkler, og Linde Safety Guard aktiveres, hvis en fodgænger med en enhed er inden for farezonen.

Alle mand skal tjekke ind på logistikkontoret, ordne kørselspapirer og modtager samtidig en sprogversioneret folder, så de kan orientere sig om de gældende sikkerhedsregler.

- Vi er udfordret af de mange udenlandske chauffører, som på kort tid skal sættes ind i vores sikkerhedsregler. På grund af sprog, kulturforskelle og adfærd kan det være svært at opretholde et højt sikkerhedsniveau overalt. Vi er overbeviste om, at Linde Safety Guard kan hjælpe os med at øge sikkerheden på dette punkt, fortæller logistikchef Claus Graff Gade fra Envases Europe.

Aktiv sikkerhed

N.C. Nielsen er i forvejen leverandør til Envases Europe, der har hovedkontor i Løsning og flere danske afdelinger. Derfor var det naturligt at spørge N.C. Nielsen om, hvordan sikkerheden kunne højnes aktivt.

Efter demomøde for udvalgte truckførere hos N.C. Nielsen i Balling blev der peget på Linde Safety Guard som en løsning, og derefter blev systemet afprøvet i praksis i Odense.

- Vi er faldet for den fleksible Linde Safety Guard-løsning, hvor systemet gradvist kan tilpasses de aktuelle forhold på vores arbejdsplads. Vi starter i den travle læssehal og vil udbrede det derfra. På baggrund af erfaringerne overvejer vi at lease to Linde E35/387 el-truck med Linde Safety Guard. Samtidig sætter vi yderligere fokus på de mange små adfærdsændringer, som sammen skaber en sikker arbejdsplads, pointerer logistikchef Claus Graff Gade fra Envases Europe.

 

Logistikchef Claus Graff Gade fra Envases Europe i Odense er ikke i tvivl: En Linde el-truck med Linde Safety Guard højner sikkerhedsniveauet i den travle læssehal og retter opmærksomheden på virksomhedens sikkerhed.

Claus Graff Gade understreger, at der ligger en stor signalværdi i at indføre Linde Safety Guard og fortælle at ”vi passer på hinanden”.

Logistikafdelingen hos Envases i Odense har ikke haft én eneste arbejdsulykke i over tre år. Det skyldes i høj grad en vedholdende indsats med at kommunikere sikkerhedsreglerne til alle – og løbende indføre ny meningsfyldt teknologi, der kan understøtte den aktive sikkerhed. 

Hos N.C. Nielsen glæder man sig over, at prøveperioden hos Envases Europe har haft sin positive effekt:

- Det glæder os, at Envases har opnået gode resultater med Linde el-truck og Linde Safety Guard. Systemet kan fleksibelt tilpasses de lokale forhold og udsender kun advarselssignaler, når der er reel fare på færde. Truckføreren kan se, hvor mange, der befinder sig i advarselszonen og deres retning. Fodgængerne får et signal om truckens tilstedeværelse. Og begge parter er blevet opmærksomme på sikkerheden, fortæller teknisk chef Henrik Fischer fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

 

 

 

 

5/3 2020
  • Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    truck ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje. Teknikken effektiviserer både etiketteringen og identifikationen ved stabling
  • Præcis indgang i smalgangslageret

    Præcis indgang i smalgangslageret

    truck ›Hubtex præsenterede i efteråret sensorassistenten som hjælper smalgangstruck ind i reolgangene uden at beskadige reoler eller varer
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling