NC Nielsen
Flere maskiner til Gothenburg RoRo Terminal

Flere maskiner til Gothenburg RoRo Terminal

Tidligere på året har Gothenburg RoRo Terminal fået leveret yderligere to nye Konecranes Reachstackere SMV 4638 TC5, som erstatter to ældre maskiner fra 2013. Samt yderligere en elektrisk gaffeltruck Konecranes SMV E-VER 16-1200C

Gothenburg RoRo Terminal er Skandinaviens største RoRo & Rail terminal og en vigtig del af den svenske import- og eksportkæde. Terminalen håndterer op mod 6 millioner tons gods eller 320.000 enheder hvert år. Alt fra rullende gods, trailere, biler, containere, stål, papir, træ, specialgods samt jernbanevogne. Fartøjer fra destinationer som Gent, Immingham, Zeebrugge og Brevik anløber havnen regelmæssigt. Gothenburg RoRo Terminal har siden december 2022 også været driftsoperatør for Kombiterminal.

-I og med der nu findes så mange nye muligheder, der kan realiseres – ikke mindst når Kombiterminalens tilknytning til den intraeuropæiske rorosøfart bliver tydeligere, siger Nina Jedevin Jonsson, Change Manager på Gothenburg RoRo terminal.

-Vi kan koble terminalens omfattende jernbanetrafik fra Norrland til den kommende grønne søfartskorridor via Gent, for videre jernbanetransport til Tyrkiet. Nu kan vi transportere bæredygtigt til og fra kontinentet og England, via jernbane, terminal og hav. Bæredygtighed er vigtigt for os, og målet er at mindske vores CO2-udslip med hele 70% inden 2030. Så nu tager vi yderligere skridt for at blive klimaneutrale og specialister på bæredygtighed. Satsningen gøres i alle led og på alle niveauer, understreger Nina Jedevin Jonsson.

Göran Dittmer, Bridge Manager Workshop på Gotenburg RoRo terminal, siger om leveringen af de nye maskiner:

-Satsningen betyder blandt andet et dybere samarbejde med køretøjsproducenter med henblik på udvikling af optimale køretøjer og pilotprojekter sammen med vores partnere, hvor N.C. Nielsen er et godt eksempel. N.C. Nielsen har samarbejdet med os i mange år og har altid været på forkant, når det gælder teknisk udvikling og tilpasning af maskiner efter kundens behov.

Göran Dittmer uddyber:

-Vores nye Konecranes reachstackers er udstyret med Flow Drive, hvilket betyder, at de bruger ca. 30% mindre brændstof. Udover at det er godt for miljøet, øger det aktionstiden mellem tankninger, hvilket giver et højere produktivitetsniveau. Og CO2-aftrykket fra vores nye Konecranes eltruck i løbet af 21 dages drift svarer til, hvad en almindelig dieseltruck lukker ud på en normal dag i drift. Udviklingen foregår hele tiden, hvilket er nødvendigt, hvis vi skal nå vores mål frem mod 2030.
Vi sidder også i en projektgruppe, hvor vi sammen ser på mulighederne for at anvende brintgas som drivmiddel. Og det havde vi nok ikke gjort uden en partner som N.C. Nielsen

-lipe

 

28/8 2023
  • Mitsubishi Essential-serien sætter nye standarder

    Mitsubishi Essential-serien sætter nye standarder

    truck ›Mitsubishi Forklift Trucks introducerer Essential serien – en ny, budgetvenlig serie af lagerprodukter, der er designet til lav- og mellemintensiv drift på tværs af forskellige anvendelsesområder
  • Kompakt palleløfter til indendørs brug

    Kompakt palleløfter til indendørs brug

    truck ›Baoli lancerer den nye palleløfter KBP 14-20, med Li-Ion-batterier, der gør håndtering af materialer over korte afstande nem og enkel
  • Doosan Bobcats anlæg i Belgien har fået en overhaling

    Doosan Bobcats anlæg i Belgien har fået en overhaling

    truck ›Opgraderingen af Doosan Bobcat Material Handlings faciliteter i Sint-Niklaas i Belgien betyder optimale forhold for inspektion og kundespecifik klargøring af de gaffeltruck som kommer fra fabrikken i Korea
  • Stort Agromek-besøg gav stort Scantruck-salg

    Stort Agromek-besøg gav stort Scantruck-salg

    truck ›Både Manitou- og Komatsu-maskiner solgt direkte på udstillingen – nu skal der følges op på masser af kontakter
  • Linde skaber ny generation af gaffeltruck

    Linde skaber ny generation af gaffeltruck

    truck ›Hvordan løfter man et teknologisk niveau, der i forvejen er højt og har bevist sit værd i mange år? Nu er Linde kommet med et svar på spørgsmålet, da de netop har introduceret en ny serie af elektriske gaffeltruck til de globale markeder. Så velkommen til Linde 1251 elektriske gaffeltruck
  • Motion plastics- specialisten lancerer sin egen, mobile robot

    Motion plastics- specialisten lancerer sin egen, mobile robot

    truck ›ReBeL Move er navnet på det autonome logistikkøretøj, som tyske igus præsenterer. Det kan transportere små enheder med en nyttelast på op til 35 kg og sættes ifølge producenten i drift lige så hurtigt som en robotplæneklipper
  • Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    truck ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje. Teknikken effektiviserer både etiketteringen og identifikationen ved stabling
  • Præcis indgang i smalgangslageret

    Præcis indgang i smalgangslageret

    truck ›Hubtex præsenterede i efteråret sensorassistenten som hjælper smalgangstruck ind i reolgangene uden at beskadige reoler eller varer