NC Nielsen
Hovmand præsenterer ny løfteløsning med e-drive

Hovmand præsenterer ny løfteløsning med e-drive

Med hjælp fra løftevognens motoriserede baghjul kan Hovmands nye løftevogn med e-drive flytte og løfte flere hundrede kilo, hvilket reducerer risikoen for overbelastning og arbejdsskader

- Det er en revolution for branchen. Jeg ser løftevognen som en ny æra for ergonomiske løfteløsninger. 

Sådan lyder ordene fra ingeniør i Hovmand Niklas Hasforth Eliasen, der er en af kræfterne bag den nye løftevogn, som virksomheden har udviklet. 

Når ingeniøren kalder løftevognen for "revolutionerende", henviser han til den indbyggede e-drive-funktion.

Denne funktion i løftevognen gør nemlig, at lagermedarbejderne skal bruge betydeligt færre kræfter og er udsat for mindre fysisk belastning end ved manuel transport.

Mekanismerne i e-drive-funktionen er ganske ligetil. Løftevognens baghjul har indbyggede motorer, og håndtaget er udstyret med sensorer.

Når man skal flytte materialer fra A til B, lægger lagermedarbejderen blot hænderne på håndtaget og giver et lille skub – sensorerne registrerer, i hvilken retning du skubber, trækker eller drejer, og hjælper ved at starte motoren. 

De indbyggede motorer får løftevognen til at glide ubesværet hen over bløde overflader som f.eks. linoleum, og derudover er løftevognen let at dreje og manøvrere på snævre områder, hvilket ofte er en fordel i produktionsområder eller på lagre.

Tilføj e-drive til eksisterende løftevogn
Løftevognen med e-drive bevarer det enkle, klassiske ståldesign, som kendetegner Hovmands øvrige løfteløsninger, og Hovmand kan skræddersy e-drive-løftevognen til den enkelte virksomheds behov. Håndtaget er justerbart, bensættene kan tilpasses til den ønskede længde og bredde, og mastehøjden kan varieres. 

Desuden er det muligt at montere forskellige værktøjer på vognen, alt efter hvad der er brug for – f.eks. gribearme, en gaffel, en klemme- og drejeenhed eller en platform.

Det betyder, at løftevognen kan løfte og transportere alt fra tromler og folieruller til kasser og spande.

Hvis en virksomhed allerede har investeret i en løftevogn fra Hovmand, er det desuden muligt at tilføje den nye e-drive-funktion til eksisterende løftevogne.

Det sidste skridt mod ergonomi
Den nye løftevogn med e-drive er udviklet og produceret i Hovmands hovedkvarter i Køge. Den familieejede danske virksomhed har siden 1972 udviklet innovative løfteløsninger til virksomheder i både fødevare-, pharma-, logistik- og emballageindustrien. 

Som udgangspunkt kan løftevognen med e-drive løfte genstande op til 150 kilo.

e-drive-løftevognen er designet til at gøre arbejdsdagen ubesværet og gøre det lettere og mere sikkert at håndtere tunge materialer, forklarer ingeniør Niklas Hasforth Eliasen:

- E-drive-løftevognen er det sidste skridt mod at gøre arbejdet med tunge materialer virkelig ergonomisk. Det er ikke let at skubbe rundt med tungt materiale, og det er ikke sundt for kroppen overhovedet at prøve – men med den nye løftevogn kan brugerne bare sætte hænderne på og køre problemfrit med flere hundrede kilo.

-hawin

4/5 2023
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år