Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstillingDen fuldt elektriske Konecranes E-VER er blevet endnu større. N.C. Nielsen er klar til at levere ikke mindre end 16 nye modelvarianter af E-VER gaffeltruck med løftekapaciteter i intervallet 18-25 ton

Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling

Virksomheder efterspørger i høj grad intelligente logistikløsninger, der skaber reel merværdi i den daglige varehåndtering.

Den nye Konecranes E-VER er skabt ud fra denne tankegang, da den i sig selv er udviklet i en energioptimeret proces og bygger videre på de indhøstede erfaringer med andre elektriske modeller i Konecranes produktporteføljen.

Løftekapaciteten mellem 18-25 ton er et vigtigt skridt i Konecranes E-VER-serien og en milepæl i rejsen mod at elektrificere hele porteføljen inden udgangen af 2026.

På denne vis er Konecranes fremme i førerfeltet med en miljøansvarlig produktudvikling og evnen til at kunne levere de stærke løsninger på parametre som energioptimering, sikkerhed, ergonomi, førerkomfort og ladestruktur.

- Konecranes har taget næste skridt for at elektrificere produktporteføljen. Højere kapacitet på flagskibet E-VER rammer en efterspørgsel fra kunder, der ønsker emissionsfri kørsel, udnyttelse af energi og en miljøvenlig fremstillingsproces.

- Vi glæder os til at præsentere denne gaffeltruck, som sætter nye standarder i kategorien, udtaler direktør Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen Heavy Handling.

Med sin løftekapacitet på mellem 18-25 ton giver den nye Konecranes mulighed for at håndtere de tungeste og mest udfordrende materialer.

Dens robuste konstruktion, gennemprøvede teknologi og pålidelige køreegenskaber gør den til et oplagt valg hos miljøansvarlige virksomheder, der har valgt at gå i en grønnere retning med deres maskinpark.

De individuelt tilpassede Lithium-ION batterier er en effektiv, sikker og langvarig energikilde på maskinen. De er med til at sikre en høj energiudnyttelse, et lavt energitab og muligheden for at genoplade i løbet af arbejdsdagen.

Med skræddersyede Lithium-ION batterier og masser af ekstraudstyr giver den nye Konecranes E-VER uanede muligheder i industrien og hvor der ellers skal håndteres ekstra tunge materialer på bæredygtig vis.

 Batterierne er udviklet med et Battery Management System (BMS), der overvåger batteriets sundhedstilstand og rette temperatur under alle forhold.

- Konecranes E-VER er udviklet til at opnå høj effekt med et lavt energiforbrug. Det sker i en nøje afstemt teknologi, hvor Lithium-ION batterier, den elektriske drivlinje og et indbygget system til at regenerere strøm skaber optimal energiudnyttelse.

- Vi tilbyder også en fleksibel ladeinfrastruktur, hvor vi kan etablere ladestationer overalt i virksomheden, udtaler Claus Lilleholt.

Med færre bevægelige dele og en modulær konstruktion på Konecranes E-VER er det muligt at holde udgifterne til vedligeholdelse på et lavt niveau.

Batterierne er vedligeholdelsesfrie, motoren udvikler stort set ingen varme og vibrationer under kørsel er minimale. Det sikrer høj oppetid, nem vedligeholdelse og en væsentlig billigere service sammenlignet med at køre dieseltruck.

Kabinen i de nye Konecranes E-VER gaffeltruck er i særklasse. Den er benævnt Optima, da der her er optimeret på alt væsentligt til førerkomforten.

Udsynet fra den højt hævede position er bemærkelsesværdigt, rummeligheden er øget, instrumenteringen er ergonomisk udformet og så er kabinen et højteknologisk mesterværk med både joystickstyring, touchskærme og enkel indstilling.

Konecranes E-VER leveres som standard med den avancerede Truconnect-software, der indsamler alle nødvendige data til at optimere driften.

Her får man et væld af relevante informationer til løbende overvågning, daglig optimering af driften og afrapportering af fx energiforbrug, oppetid, tomgang, vedligeholdelse og sikkerhed.

-hawin

28/10 2024
  • Linde holder Sports Group Denmark på mærkerne

    Linde holder Sports Group Denmark på mærkerne

    truck ›For Sports Group Denmark i Silkeborg er logistik et centralt omdrejningspunkt i forretningen og en flåde af 53 forskellige Linde-maskiner fra N.C. Nielsen bidrager til at holde forsyningskæderne intakte
  • Elektrisk sættevognstrækker med op til 600 km rækkevidde

    Elektrisk sættevognstrækker med op til 600 km rækkevidde

    truck ›IVECO lancerer den nye S-eWay Sættevognstrækker, som er en helelektrisk, tung lastbil, særligt udviklet til regional- og fjerntrafik i det nordiske klima
  • Ravas-agentur på nye hænder

    Ravas-agentur på nye hænder

    truck ›Scanvaegt Systems styrker sin position inden for mobile vejeløsninger med overtagelse af Ravas-agenturet i Danmark fra HSØ
  • Fremtidens intralogistik hyldet i Dortmund

    Fremtidens intralogistik hyldet i Dortmund

    truck ›Ustabile markeder, stigende omkostningspres og vedvarende mangel på arbejdskraft er med til at drive udviklingen af innovative og effektive intralogistikløsninger. For nylig blev IFOY Award uddelt til løsninger der gør en stor forskel
  • Ny Baoliforhandler på plads

    Ny Baoliforhandler på plads

    truck ›Med Robbin som ny forhandler af Baolis materiel til varehåndtering, bliver det nemmere for kunderne i det storkøbenhavnske område at anskaffe sig truck i budgetsegmentet
  • El-drevet lift bidrager til sikker vedligeholdelse

    El-drevet lift bidrager til sikker vedligeholdelse

    truck ›Arbejdernes Andels Boligforening, AAB, har købt en Platform Basket Spider 20.95e fra Scantruck, til arbejdet med at udskifte tusindvis af vinduer i fredet og bevaringsværdigt byggeri i Aarhus
  • Tektra udnævnt som officiel Hyster-forhandler i Danmark

    Tektra udnævnt som officiel Hyster-forhandler i Danmark

    truck ›Gaffeltruckproducenten, Hyster har udnævnt Tektra som officiel forhandler af sit brede sortiment af gaffeltrucks i Danmark
  • Ny generation af absolut-encodere skal give større produktivitet

    Ny generation af absolut-encodere skal give større produktivitet

    truck ›Med den nye ANS/ANM58 PROFINET præsenterer SICK en generation af absolut-encodere, der er designet til, at maskiner og anlæg til maskinkonstruktion, emballage-, lager- og transportteknik bl.a. får mere præcis styring og bliver nemmere at vedligeholde