Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstillingDen fuldt elektriske Konecranes E-VER er blevet endnu større. N.C. Nielsen er klar til at levere ikke mindre end 16 nye modelvarianter af E-VER gaffeltruck med løftekapaciteter i intervallet 18-25 ton

Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling

Virksomheder efterspørger i høj grad intelligente logistikløsninger, der skaber reel merværdi i den daglige varehåndtering.

Den nye Konecranes E-VER er skabt ud fra denne tankegang, da den i sig selv er udviklet i en energioptimeret proces og bygger videre på de indhøstede erfaringer med andre elektriske modeller i Konecranes produktporteføljen.

Løftekapaciteten mellem 18-25 ton er et vigtigt skridt i Konecranes E-VER-serien og en milepæl i rejsen mod at elektrificere hele porteføljen inden udgangen af 2026.

På denne vis er Konecranes fremme i førerfeltet med en miljøansvarlig produktudvikling og evnen til at kunne levere de stærke løsninger på parametre som energioptimering, sikkerhed, ergonomi, førerkomfort og ladestruktur.

- Konecranes har taget næste skridt for at elektrificere produktporteføljen. Højere kapacitet på flagskibet E-VER rammer en efterspørgsel fra kunder, der ønsker emissionsfri kørsel, udnyttelse af energi og en miljøvenlig fremstillingsproces.

- Vi glæder os til at præsentere denne gaffeltruck, som sætter nye standarder i kategorien, udtaler direktør Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen Heavy Handling.

Med sin løftekapacitet på mellem 18-25 ton giver den nye Konecranes mulighed for at håndtere de tungeste og mest udfordrende materialer.

Dens robuste konstruktion, gennemprøvede teknologi og pålidelige køreegenskaber gør den til et oplagt valg hos miljøansvarlige virksomheder, der har valgt at gå i en grønnere retning med deres maskinpark.

De individuelt tilpassede Lithium-ION batterier er en effektiv, sikker og langvarig energikilde på maskinen. De er med til at sikre en høj energiudnyttelse, et lavt energitab og muligheden for at genoplade i løbet af arbejdsdagen.

Med skræddersyede Lithium-ION batterier og masser af ekstraudstyr giver den nye Konecranes E-VER uanede muligheder i industrien og hvor der ellers skal håndteres ekstra tunge materialer på bæredygtig vis.

 Batterierne er udviklet med et Battery Management System (BMS), der overvåger batteriets sundhedstilstand og rette temperatur under alle forhold.

- Konecranes E-VER er udviklet til at opnå høj effekt med et lavt energiforbrug. Det sker i en nøje afstemt teknologi, hvor Lithium-ION batterier, den elektriske drivlinje og et indbygget system til at regenerere strøm skaber optimal energiudnyttelse.

- Vi tilbyder også en fleksibel ladeinfrastruktur, hvor vi kan etablere ladestationer overalt i virksomheden, udtaler Claus Lilleholt.

Med færre bevægelige dele og en modulær konstruktion på Konecranes E-VER er det muligt at holde udgifterne til vedligeholdelse på et lavt niveau.

Batterierne er vedligeholdelsesfrie, motoren udvikler stort set ingen varme og vibrationer under kørsel er minimale. Det sikrer høj oppetid, nem vedligeholdelse og en væsentlig billigere service sammenlignet med at køre dieseltruck.

Kabinen i de nye Konecranes E-VER gaffeltruck er i særklasse. Den er benævnt Optima, da der her er optimeret på alt væsentligt til førerkomforten.

Udsynet fra den højt hævede position er bemærkelsesværdigt, rummeligheden er øget, instrumenteringen er ergonomisk udformet og så er kabinen et højteknologisk mesterværk med både joystickstyring, touchskærme og enkel indstilling.

Konecranes E-VER leveres som standard med den avancerede Truconnect-software, der indsamler alle nødvendige data til at optimere driften.

Her får man et væld af relevante informationer til løbende overvågning, daglig optimering af driften og afrapportering af fx energiforbrug, oppetid, tomgang, vedligeholdelse og sikkerhed.

-hawin

28/10 2024
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt