NC Nielsen
Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstillingDen fuldt elektriske Konecranes E-VER er blevet endnu større. N.C. Nielsen er klar til at levere ikke mindre end 16 nye modelvarianter af E-VER gaffeltruck med løftekapaciteter i intervallet 18-25 ton

Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling

Virksomheder efterspørger i høj grad intelligente logistikløsninger, der skaber reel merværdi i den daglige varehåndtering.

Den nye Konecranes E-VER er skabt ud fra denne tankegang, da den i sig selv er udviklet i en energioptimeret proces og bygger videre på de indhøstede erfaringer med andre elektriske modeller i Konecranes produktporteføljen.

Løftekapaciteten mellem 18-25 ton er et vigtigt skridt i Konecranes E-VER-serien og en milepæl i rejsen mod at elektrificere hele porteføljen inden udgangen af 2026.

På denne vis er Konecranes fremme i førerfeltet med en miljøansvarlig produktudvikling og evnen til at kunne levere de stærke løsninger på parametre som energioptimering, sikkerhed, ergonomi, førerkomfort og ladestruktur.

- Konecranes har taget næste skridt for at elektrificere produktporteføljen. Højere kapacitet på flagskibet E-VER rammer en efterspørgsel fra kunder, der ønsker emissionsfri kørsel, udnyttelse af energi og en miljøvenlig fremstillingsproces.

- Vi glæder os til at præsentere denne gaffeltruck, som sætter nye standarder i kategorien, udtaler direktør Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen Heavy Handling.

Med sin løftekapacitet på mellem 18-25 ton giver den nye Konecranes mulighed for at håndtere de tungeste og mest udfordrende materialer.

Dens robuste konstruktion, gennemprøvede teknologi og pålidelige køreegenskaber gør den til et oplagt valg hos miljøansvarlige virksomheder, der har valgt at gå i en grønnere retning med deres maskinpark.

De individuelt tilpassede Lithium-ION batterier er en effektiv, sikker og langvarig energikilde på maskinen. De er med til at sikre en høj energiudnyttelse, et lavt energitab og muligheden for at genoplade i løbet af arbejdsdagen.

Med skræddersyede Lithium-ION batterier og masser af ekstraudstyr giver den nye Konecranes E-VER uanede muligheder i industrien og hvor der ellers skal håndteres ekstra tunge materialer på bæredygtig vis.

 Batterierne er udviklet med et Battery Management System (BMS), der overvåger batteriets sundhedstilstand og rette temperatur under alle forhold.

- Konecranes E-VER er udviklet til at opnå høj effekt med et lavt energiforbrug. Det sker i en nøje afstemt teknologi, hvor Lithium-ION batterier, den elektriske drivlinje og et indbygget system til at regenerere strøm skaber optimal energiudnyttelse.

- Vi tilbyder også en fleksibel ladeinfrastruktur, hvor vi kan etablere ladestationer overalt i virksomheden, udtaler Claus Lilleholt.

Med færre bevægelige dele og en modulær konstruktion på Konecranes E-VER er det muligt at holde udgifterne til vedligeholdelse på et lavt niveau.

Batterierne er vedligeholdelsesfrie, motoren udvikler stort set ingen varme og vibrationer under kørsel er minimale. Det sikrer høj oppetid, nem vedligeholdelse og en væsentlig billigere service sammenlignet med at køre dieseltruck.

Kabinen i de nye Konecranes E-VER gaffeltruck er i særklasse. Den er benævnt Optima, da der her er optimeret på alt væsentligt til førerkomforten.

Udsynet fra den højt hævede position er bemærkelsesværdigt, rummeligheden er øget, instrumenteringen er ergonomisk udformet og så er kabinen et højteknologisk mesterværk med både joystickstyring, touchskærme og enkel indstilling.

Konecranes E-VER leveres som standard med den avancerede Truconnect-software, der indsamler alle nødvendige data til at optimere driften.

Her får man et væld af relevante informationer til løbende overvågning, daglig optimering af driften og afrapportering af fx energiforbrug, oppetid, tomgang, vedligeholdelse og sikkerhed.

-hawin

28/10 2024
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år
  • Andrea Stach er ny salgsdirektør hos Baoli Emea

    Andrea Stach er ny salgsdirektør hos Baoli Emea

    truck ›Leverandøren af gaffeltruck og lagerhåndterings maskinel, Baoli EMEA, har netop udnævnt af Andrea Stach som ny salgsdirektør