NC Nielsen
Konecranes lancerer elektriske gaffeltruck

Konecranes lancerer elektriske gaffeltruck

E-VER fra Konecranes er en splinterny tilføjelse til Ecolifting-serien fra Konecranes. Med en 100 % elektrisk drivlinje og de nyeste miljøeffektive funktioner er trucken lydløs og produktiv og har ingen direkte udledninger

Siden 1959 har Konecranes Lift Trucks været banebrydende inden for kraftige, fleksible og driftssikre gaffeltruck, som leveres til kunder verden over, og gennem årene er nye modeller blevet mere produktive, økonomiske og miljøeffektive.

Konecranes innovative gaffeltruckkoncept med lastafhængigt hydrauliksystem blev lanceret i 1995, og resultatet var brændstofbesparelser på op til 15 % i forhold til andre truck med tandhjulspumper.

I 2013 lancerede Konecranes verdens første hybride reachstacker, efterfulgt af verdens største reachstacker, som N.C. Nielsen udviklede i tæt samarbejde med Konecranes, og som kan løfte op til 152 tons under krogen.

- Nu lever virksomheden igen op til sit velrenommerede omdømme med lanceringen af den første elektriske gaffeltruck.- Eldrevne løft er en veletableret feature hos Konecranes, men i dette projekt er vi innovative og løfter elektrificering til et helt nyt niveau. Vi nulstiller endnu engang branchestandarden, siger Lisa Martinsson Senior Project Manager, som leder virksomhedens plan til udvikling af elektriske gaffeltruck.

Miljøfordelene er blot begyndelsen

Sammenlignet med en standarddieselmotor reducerer E-VER fra Konecranes energiforbruget generelt og driftsomkostningerne med op til 70 %.

Lithium-ion-batteriet, der driver truckens to motorer, er udvalgt på grund af de mange fordele, batteriet har at byde på. Det sparer tid, da en fuld opladning tager blot 45 minutter og har regenerativ bremsning.

Batteriet er omgivet af en beskyttelsesramme og er derfor beskyttet mod fysisk skade og kan oplades hvor som helst. Endelig holder batteriet til mindst 3.000 fulde ladecyklusser.

Konecranes’ elektriske gaffeltruck E-VER kræver mindre tid og penge til vedligeholdelse, da den har almindelige el-moduler og kun få bevægelige dele. Ingen varmeudvikling og med færre vibrationer holder komponenterne længere.

Godt arbejdsmiljø for førerne

Konecranes har altid bygget gaffeltruck, der byder på det absolut bedste inden for kontrol, komfort og sikkerhed. E-VER fra Konecranes er ingen undtagelse.

El-gaffeltrucken er stærk og nem at manøvrere, og motoren er mere effektiv end en dieselmotor. Den jævne kørsel og hurtigere acceleration gør, at føreren kan fokusere på at flytte lasten sikkert og effektivt.

Førerkabinen byder på et bredt og uhindret udsyn over arbejdsområdet og et ergonomisk instrumentbræt med et tydeligt og grafisk skærmdisplay, som sikrer udsyn uden sidestykke og komfortabel kontrol over maskinen.

El-gaffeltrucken bringer sikkerheden et skridt videre, da redundante sensorer sørger for hurtigere fejlfinding og fejlsikker funktion. Ud over displayet er der forskellige kontakter i kabinen, som informerer føreren om de vigtigste oplysninger om køretøjets drift, for eksempel når det er tid til genopladning.

Flådeoptimering med Truconnect

Konecranes’ E-VER er også en Smart Connected Lift Truck. Truconnect Remote Monitoring følger batteriets ladestatus samt energiforbrug og regenerering. Kundeportalen yourKoneCranes.com samler alle disse oplysninger på ét sted og viser KPI’er for kørsel og drift samt dashboards og diagrammer over truckens driftseffektivitet, produktivitet, sikkerhed og indvirkning på miljøet.

Konecranes nye Internet of Things-platform er designet til at understøtte maskinens kommunikation, så data overføres direkte fra trucken til de systemer maskinen kan interagere med. Dataoverførslen er naturligvis beskyttet af de højeste niveauer inden for datasikkerhed og cybersikkerhed.

Desuden gør IoT-platformen det enklere at overvåge, styre og analysere virksomhedens flåde af gaffeltruck og at optimere deres drift.

- Udstyret med vores avancerede Smart Connected-teknologi vil de nye Konecranes E-VER-el-gaffeltruck gavne vores kunder, idet deres miljøregnskab forbedres betydeligt samtidig med, at produktiviteten forbedres, siger Andreas Falk, Senior Vice President for Konecranes Business Unit Lift Trucks.

- Mange kunder planlægger fuldt kulstofneutral drift indenfor den nærmeste fremtid, og elektrificering er den mest logiske vej frem. Vi vil gerne hjælpe dem ved at tilbyde en perfekt løsning til deres verden.

E-VER er en del af Ecolifting, som er Konecranes’ vision om at minimere sit miljøaftryk og udbygge sit præg på udstyr til terminaler og heavy handling anvendelser.

Fra miljøoptimering af dieseldrevne maskiner over hybridmaskiner til 100 % eldrevne flåder skaber Konecranes vækst gennem forenkling.

-hawin

 

 

 

9/12 2020
  • Præcis indgang i smalgangslageret

    Præcis indgang i smalgangslageret

    truck ›Hubtex præsenterede i efteråret sensorassistenten som hjælper smalgangstruck ind i reolgangene uden at beskadige reoler eller varer
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde