NC Nielsen
Konecranes styrer containerhotellet i sikker stilN.C. Nielsen har leveret to Konecranes SMV 6-7 ECC90 tomcontainer handlere med en løftekapacitet på 9,0 tons, som nu flytter containere i en lind strøm hos CMP i København.

Konecranes styrer containerhotellet i sikker stil

For Copenhagen Malmö Port (CMP) er tomme containere en naturlig del af havneoperatørens mange forretningsområder. N.C. Nielsen har leveret to fabriksnye Konecranes tomcontainer handlere eller ”baglandstruck”, som de bliver kaldt, til at servicere de mange kunder, der ønsker at opbevare containere på de enorme arealer i Københavns Nordhavn

De to Konecranes leverer råstyrke, hurtighed og effektivitet, når de flytter tomme containere. De løfter op til otte containere højt med deres brede heavy handling-mast og robuste tilt-cylindre, der sikrer et fast greb om containerne.

De ankommer i et højt tempo, løftes af traileren med et snuptag, hæves op over førerens udsynshøjde og køres med største akkuratesse til den angivne plads.

- Vi har etableret et slags containerhotel, hvor vi servicerer vores kunder med håndtering, opbevaring og reparationer af alle typer containere. Omdrejningspunktet for dette er de to Konecranes, som henter og bringer containere på ganske få minutter. Det giver et fantastisk effektivt flow på havnen, hvor lastbilchaufførerne ikke skal vente for længe, fortæller koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP.

Koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP glæder sig over, at to Konecranes ”baglandstruck” gør tomcontainere til en god business case.

Som havneoperatør spiller CMP en vigtig rolle, når der skal leveres varer i Øresundsregionen.

Selskabet står for den operationelle drift på Nordhavnen, når der importeres varer, når havnebusser skal efterses, når de mange krydstogtskibe skal betjenes eller når olieprodukter skal i transit til Københavns Lufthavn.

De tomme containere er en del af det samlede serviceudbud – og alt sammen kræver gigantiske specialmaskiner.

- Vi har en ret stor maskinflåde og har overladt værkstedsfunktionen til N.C. Nielsen. De har faste service-teknikere her på stedet og kan tilkalde yderligere assistance med meget kort varsel. Der bliver gået til stålet i containerhavnen og alle maskiner skal være i drift under alle tænkelige vejrforhold, fortæller koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP.

Hightech på havnen
De to Konecranes tomcontainer handlere opererer på et afsondret køreareal, hvor håndteringen af containerne er sat i system.

Hver eneste enhed bliver nøje scannet ved ankomst og afgang gennem autogaten, hvor de registrerede oplysninger straks kan ses på chaufførens skærm, så der er fuldstændig styr på placering, stand og evt. påførte skader. 

Fra den højt placerede kabine bagerst på maskinen har føreren det fulde overblik over containeren og det aktuelle køreområde.

Udsynet er optimeret med visuel kontakt til hele maskinen, container-hjørner, twist-locks og selve spreaderen, der griber fat i containeren fra siden.

Overblikket fra kabinen er alfa og omega i transporten, når der hele tiden skal leveres millimeterpræcis containerhåndtering.

- Vi er meget tilpasse med vores to Konecranes, som efter min smag er det bedste på markedet. Vores maskinførerer er rigtigt glade for at køre i dem, da komfort, sikkerhed og håndteringsevne går op i en højere enhed. Konecranes er de hurtigste maskiner på havnen, og de gør det muligt at håndtere containere i et hidtil uset tempo, slutter koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP.

-hawin

 

 

13/2 2023
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år