NC Nielsen
NC Nielsen
Konecranes styrer containerhotellet i sikker stilN.C. Nielsen har leveret to Konecranes SMV 6-7 ECC90 tomcontainer handlere med en løftekapacitet på 9,0 tons, som nu flytter containere i en lind strøm hos CMP i København.

Konecranes styrer containerhotellet i sikker stil

For Copenhagen Malmö Port (CMP) er tomme containere en naturlig del af havneoperatørens mange forretningsområder. N.C. Nielsen har leveret to fabriksnye Konecranes tomcontainer handlere eller ”baglandstruck”, som de bliver kaldt, til at servicere de mange kunder, der ønsker at opbevare containere på de enorme arealer i Københavns Nordhavn

De to Konecranes leverer råstyrke, hurtighed og effektivitet, når de flytter tomme containere. De løfter op til otte containere højt med deres brede heavy handling-mast og robuste tilt-cylindre, der sikrer et fast greb om containerne.

De ankommer i et højt tempo, løftes af traileren med et snuptag, hæves op over førerens udsynshøjde og køres med største akkuratesse til den angivne plads.

- Vi har etableret et slags containerhotel, hvor vi servicerer vores kunder med håndtering, opbevaring og reparationer af alle typer containere. Omdrejningspunktet for dette er de to Konecranes, som henter og bringer containere på ganske få minutter. Det giver et fantastisk effektivt flow på havnen, hvor lastbilchaufførerne ikke skal vente for længe, fortæller koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP.

Koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP glæder sig over, at to Konecranes ”baglandstruck” gør tomcontainere til en god business case.

Som havneoperatør spiller CMP en vigtig rolle, når der skal leveres varer i Øresundsregionen.

Selskabet står for den operationelle drift på Nordhavnen, når der importeres varer, når havnebusser skal efterses, når de mange krydstogtskibe skal betjenes eller når olieprodukter skal i transit til Københavns Lufthavn.

De tomme containere er en del af det samlede serviceudbud – og alt sammen kræver gigantiske specialmaskiner.

- Vi har en ret stor maskinflåde og har overladt værkstedsfunktionen til N.C. Nielsen. De har faste service-teknikere her på stedet og kan tilkalde yderligere assistance med meget kort varsel. Der bliver gået til stålet i containerhavnen og alle maskiner skal være i drift under alle tænkelige vejrforhold, fortæller koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP.

Hightech på havnen
De to Konecranes tomcontainer handlere opererer på et afsondret køreareal, hvor håndteringen af containerne er sat i system.

Hver eneste enhed bliver nøje scannet ved ankomst og afgang gennem autogaten, hvor de registrerede oplysninger straks kan ses på chaufførens skærm, så der er fuldstændig styr på placering, stand og evt. påførte skader. 

Fra den højt placerede kabine bagerst på maskinen har føreren det fulde overblik over containeren og det aktuelle køreområde.

Udsynet er optimeret med visuel kontakt til hele maskinen, container-hjørner, twist-locks og selve spreaderen, der griber fat i containeren fra siden.

Overblikket fra kabinen er alfa og omega i transporten, når der hele tiden skal leveres millimeterpræcis containerhåndtering.

- Vi er meget tilpasse med vores to Konecranes, som efter min smag er det bedste på markedet. Vores maskinførerer er rigtigt glade for at køre i dem, da komfort, sikkerhed og håndteringsevne går op i en højere enhed. Konecranes er de hurtigste maskiner på havnen, og de gør det muligt at håndtere containere i et hidtil uset tempo, slutter koordinator Bent Ejby Jensen fra CMP.

-hawin

 

 

13/2 2023
  • Hos DSV er elektriske Terberg den rigtige løsning

    Hos DSV er elektriske Terberg den rigtige løsning

    truck ›To elektriske Terberg YT203-EV terminaltraktorer fra N.C. Nielsen, der nu er sat i drift på det enorme DSV-logistikcenter i Horsens var det helt rigtige for logistikvirksomheden, særligt når det handler om bestræbelserne på at reducere CO2-udledningen. Flere terminaltraktorer af samme variant leveres i løbet af foråret
  • Bosch automatiserer produktionsforsyningen med AMR-robotter

    Bosch automatiserer produktionsforsyningen med AMR-robotter

    truck ›Det er de innovative autonome mobile robotter SOTO fra Jungheinrich datterselskab Magazino, der automatiserer produktionsforsyningen på Bosch Home Comfort Groups anlæg i Wernau, Tyskland
  • Linde el-truck bidrager til den grønne omstilling

    Linde el-truck bidrager til den grønne omstilling

    truck ›Petersen Tegl har eksisteret siden 1791 og har oplevet mange milepæle gennem årene. Fredag den 29. november 2024 var endnu én af disse dage. Her ankom nemlig 13 nye elektriske Linde X-gaffeltruck til den sønderjyske virksomhed. Dermed var det definitivt slut med en række gas- og dieseltruck
  • Næste generation af Skypod System er klar

    Næste generation af Skypod System er klar

    truck ›Exotec lancerer næste generation af sin løsing, Skypod, som understøtter både pluk af enkeltvarer og kasser og integrerer adskillige af lagerets funktioner såsom indbygget buffer, sekventering og pick-and-pack
  • Ny Hyster gaffeltruckserie klar til det asiatiske marked

    Ny Hyster gaffeltruckserie klar til det asiatiske marked

    truck ›Hyster introducerer ny elektrisk gaffeltruck med ICE-lignende ydeevne til indendørs og udendørs arbejde på markedet i Asien og Stillehavsområdet
  • Få realiseret din virksomheds fulde potentiale med en STL lagerløsning

    Få realiseret din virksomheds fulde potentiale med en STL lagerløsning

    logistikloesninger ›SPONSORERET INDHOLD: Logistik og lagerstyring bliver stadig mere kompleks, og behovet for effektive, fremtidssikrede løsninger er større end nogensinde. Hos STL tilbyder vi avancerede semi- og fuldautomatiske lagerløsninger, der hjælper virksomheder med at optimere lagerdriften, reducere omkostninger og forbedre effektiviteten
  • Jungheinrich AMR SOTO vinder Best of Industry Award 2024

    Jungheinrich AMR SOTO vinder Best of Industry Award 2024

    truck ›Den autonome mobile robot SOTO fra Jungheinrichs datterselskab Magazino er blevet kåret som vinder af Best of Industry Award 2024 i kategorien ”Robotics”
  • Linde el-truck giver enestående driftsøkonomi

    Linde el-truck giver enestående driftsøkonomi

    truck ›De elektriske gaffeltruck Linde E14-E20 og Linde Xi10-Xi20 er verdens mest kraftfulde af sin art. Det viser en omfattende TÜV NORD-test, hvor Linde-truckene er blevet sammenlignet med konkurrerende modeller med løftekapaciteter i intervallet 1,0-2,0 tons. På en række parametre og tilbyder Linde-truckene den bedste ydeevne og samlede driftsøkonomi blandt de testede gaffeltruck