Kraft i harmoni med energiforbrug

Kraft i harmoni med energiforbrug

Clark har udstyret den populære GTS-serie med nye HMC-diesel- og LPG-motorer. Industrimotorerne overholder EU emissionsniveau 5 og sikrer kraftig og økonomisk drift. GTS-serien består af diesel- og LPG-gaffeltrucks med løftekapaciteter fra 2 til 3,3 ton og løftehøjder på op til 7315 millimeter

’Bygget til at holde’ er princippet Clark er GTS-serien er konstrueret efter. Maskinerne i serien har derfor en solid konstruktion med højkvalitets og holdbare komponenter.

Våd-skivebremserne er standard, transmissionen er i separat design, og den stabile, vibrationsfrie styreaksel og den ergonomiske førerarbejdsplads gør ikke kun serien robust og pålidelig, men også komfortabel og sikker.

Det gør gaffeltruckserien ideel til intensiv brug i flerskiftsdrift i varedistribution, produktion eller lager. Derudover er vedligeholdelsesomkostningerne lave i hele livscyklussen, hvilket den nye tilpasningsplan for vedligeholdelsen bidrager til. Dette har en positiv effekt på de samlede ejeromkostninger af maskinerne.

Ny motor til lavemission og økonomisk drift
De nye kraftfulde HMC firecylindrede industrimotorer med dieselpartikelfilter sikrer kraftig acceleration og pålidelig drift med et mere økonomisk forbrug. Motoreffekten er 48,7 kW med en volumen på 2199 cm3.

Motor og transmission er monteret adskilt fra drivakslen (delt transmission), hvilket reducerer vibrationer og svingninger ved førersædet, og sikrer en jævn kørsel.

For optimal tilpasning af ydelsen til den enkelte applikation, kan den maksimale hastighed justeres via en valgfri begrænsning af hastigheden.

Sammenlignet med køretøjer med tromlebremser kræver GTS-serien med lukkede og oliekølede skivebremser op til 50 % mindre indsats.

Derudover elimineres nedetider og omkostninger til bremsevedligeholdelse, da de sammenlignet med tromlebremser er vedligeholdelsesfri. En anden fordel ved de våde skivebremser er, at betjening af trucken i støvfyldte eller våde omgivelser ikke har nogen negativ indflydelse på bremseeffekten.

Ergonomisk førerkabine
Førerkabinen er indrettet, så chaufføren nyder godt af masser af frihøjde og benplads. Det affjedrede sæde og den vipbare ratstamme kan justeres individuelt. Pedalerne er anbragt som i en bil, og kan betjenes intuitivt.

Gaffeltrucken betjenes via det hydrauliske styretøj, der er bekvemt placeret på motorhjelmen. Op til fem hydrauliske funktioner kan implementeres direkte fra fabrikken. Den hydrostatiske servostyring muliggør nem og sikker styring med blot et par omgange på rattet.

Desuden har føreren et godt udsyn gennem masten, som den lave front og de indlejrede masteprofiler sørger for. På overskuelig og hurtig vis informerer førerdisplay føreren om alle vigtige driftsdata. På dieselmotorer tjener den også til at overvåge dieselpartikelfilteret.

Sikker og støjsvag lasthåndtering
De indlejrede masteprofiler og det robuste ’6-roller’ gaffelaggregat giver høj styrke selv under  tunge belastninger.

Til støjsvage løfteoperationer er maskinerne udstyret med mastdæmpning som standard. Under løfteoperationer er overgangen mellem de enkelte mastindstillinger jævn.

Det beskytter godset og løftekomponenter og muliggør jævn og præcis lasthåndtering.

For at garantere et højt sikkerhedsniveau under forskellige driftsforhold er der adskillige sikkerhedsfunktioner til rådighed i gaffeltruckmodellerne, såsom en meget synlig orange sikkerhedssele, automatisk neutralisering af kørselsretningen, hvis selespændet ikke er lukket, med sekvensovervågning, blå LED-advarselslys eller Clark SafeView@360-kamerasystemet, så chaufføren har fuldt udsyn omkring lastbilen.

Hydrauliske akkumulatorer er også designet til at forhindre lasten i at ’hoppe’ på ujævne gulve.

Stort udvalg af ekstraudstyr
For at tilpasse lastbilerne individuelt til applikationen tilbyder

Clark tilbyder en bred vifte af ekstraudstyr, såsom dobbelte dæk eller dæk der ikke giver mærker, integrerede eller monterede sideskiftere, positionering af gafler, låsbar brændstofpåfyldningsdæksel, ekstra hydrauliske funktioner, hurtig-skiftesystem, bakspejle, blitzlys samt forskellige sæder og kabinevarianter.

Med et lukket førerhus kan de todelte førerdøre f.eks. åbnes 180 grader og fastgøres til lastbilrammen, så man kan køre med åbne døre om sommeren. Varmelegeme, el-opvarmet bagrude, for- og bagrudeviskere, let tilgængelige opbevaringsrum og en radio med Bluetooth-funktion runder indretningen af kabinen af.

-hawin

6/12 2022
  • Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    truck ›Håndteringen af tomme paller på lageret hos AO Workwear har fået en overhaling. Palomat har leveret løsningen der gør op med spredte, skæve pallestakke og manuelle løft
  • Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    truck ›Seks robotter, 28 cirkulærfødere, 18 fleksible specialbaner, 20 skruedispensere og tre vision-opsamlingspladser er brikkerne i den løsning, RoboTool har designet og implementeret hos Danfoss Drives
  • Combi Load Xtender er lanceret

    Combi Load Xtender er lanceret

    truck ›CombiLift lancerede for nylig sin Combi Load Xtender, som omfatter en lastbærerforlænger i pantografstil. Løsningen blev lanceret på Ligna-messen i Hannover i maj måned og effektiviserer losning og lastning af lastbiler og containere i omgivelser hvor pladsen er trang
  • Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    truck ›Selskabet skifter seks af favoritterne Manitou MT1840 med nye og tilføjer yderligere to plus en elektrisk Manitou
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    truck ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    truck ›Der er ingen grund til at ændre på noget, der fungerer. Det er filosofien hos Copenhagen Malmö Port, CMP, der netop har modtaget ni fabriksnye Terberg RT283 terminaltraktorer fra N.C. Nielsen. Faktisk er de blåmalede terminaltraktorer tredje generation hos CMP, og maskinvalget understreger at den dansk-svenske havneoperatør fortsat har skarpt fokus på driftssikkerhed, stabilitet og maksimal oppetid
  • Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    truck ›Hos betonvareproducenten IBF er strategien klar. De har en ambition om at reducere deres CO2-udledning med 70% inden udgangen af 2030. Som et led i strategien har de modtaget 12 Linde X50 el-truck fra N.C. Nielsen, som bidrager til en emissionsfri, støjsvag og mindre miljøbelastende transport på de indre linjer
  • Smart service giver maksimal tilgængelighed

    Smart service giver maksimal tilgængelighed

    truck ›Tilgængelighed er afgørende for et vellykket internt materialeflow. Selv den mest moderne interne logistikløsning skaber ikke værdi, hvis maskinerne holder stille, eller hvis softwaren ikke fungerer. Pålidelig, personlig og hurtig service er med andre ord vigtig. Still har løsningen