Køreklar med verdens første hybrid reachstacker
Konecranes præsenterer en hybrid reachstacker, som opsamler og genanvender sin egen energi. Det nedsætter brændstofforbruget, mindsker CO2udledningen og giver miljøvenlig kørsel.

Køreklar med verdens første hybrid reachstacker

Verdens første hybrid reachstacker med en løftekapacitet på 45 tons lanceret på markedet. N.C. Nielsen, der er eneforhandler af det mobile kraftværk i Danmark, har høje forventninger til fremtidens teknologi på heavy duty-området

Verdensnyheden SMV 4531 TB5 HLT fra svenske Konecranes har været undervejs i et stykke tid. Nu er den klar til at indtage det danske marked.

I mere end 20 år har Konecranes løftet den teknologiske overligger, når det gælder heavy duty-opgaver inden for f.eks. containerhåndtering på havneterminaler. Virksomheden har formået at sætte standarden på disse sværvægtere, hvor der er fokus på ydelse, driftssikkerhed, råstyrke og innovativ produktkvalitet. SMV 4531 TB5 HLT er ingen undtagelse.

Effektiv energiopsamler

Som den eneste reachstacker i verden kan den hybride reachstacker opsamle og genbruge sin egen energi. Ved nedbremsning eller sænkning af lasten kan maskinen opsamle energien i en højeffektiv kondensator.

Den effektive dieselmotor driver samtidig en generator, der sikrer energi til de indbyggede elektriske motorer, og på denne vis nedbringes det samlede brændstofforbrug.

– Den hybride reachstacker er vejen frem, hvis man i forvejen har mange driftstimer og ønsker at mindske udgifterne til brændstof. Vi regner med, at maskinen under ideelle forhold kan reducere udgifterne til brændstof med mindst 30%. Samtidig udleder den betydeligt mindre CO2 end andre specialmaskiner af samme kaliber, så der er også en grøn og bæredygtig tanke bag teknologien, fortæller produktchef Bo Nørgaard fra N.C. Nielsen.

Føreren forkæles

Føreren af den hybride reachstacker kan se frem til forbedrede funktioner, som er et resultat af den innovative teknologi.

Maskinen har en hurtigere reaktionstid end traditionelle reachstackere, når den skal køre, løfte og sænke sin last. Den er støjsvag i drift og fra førerpladsen er der fuldt udsyn over håndteringsprocessen, alt imens føreren får en række vigtige køreinformationer stillet til rådighed under arbejdet på terminalen.

Blandt egenskaberne hos den nye reachstacker er også selvdiagnose, hvor maskinen reagerer, hvis bestemte grænseværdier overskrides. Og så er den udviklet med nem vedligeholdelse for øje:

– Den nye reachstacker er gearet til forbedret produktivitet med sin avancerede teknologi. Nok er der mange komplekse komponenter, men de fleste vitale dele er placeret i let udskiftelige bokse, der gør vedligeholdelsen af maskinen lettere. Jeg vil også gerne fremhæve Truconnect-programmet, der kan implementeres i alle Konecranes-modellerne. Gennem fintfølende sensorer indsamler programmet alle de vigtige oplysninger om drift, service og vedligeholdelse, forklarer produktchef Bo Nørgaard fra N.C. Nielsen.

-hawin

6/1 2017
  • Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    truck ›Selskabet skifter seks af favoritterne Manitou MT1840 med nye og tilføjer yderligere to plus en elektrisk Manitou
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    truck ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    truck ›Der er ingen grund til at ændre på noget, der fungerer. Det er filosofien hos Copenhagen Malmö Port, CMP, der netop har modtaget ni fabriksnye Terberg RT283 terminaltraktorer fra N.C. Nielsen. Faktisk er de blåmalede terminaltraktorer tredje generation hos CMP, og maskinvalget understreger at den dansk-svenske havneoperatør fortsat har skarpt fokus på driftssikkerhed, stabilitet og maksimal oppetid
  • Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    truck ›Hos betonvareproducenten IBF er strategien klar. De har en ambition om at reducere deres CO2-udledning med 70% inden udgangen af 2030. Som et led i strategien har de modtaget 12 Linde X50 el-truck fra N.C. Nielsen, som bidrager til en emissionsfri, støjsvag og mindre miljøbelastende transport på de indre linjer
  • Smart service giver maksimal tilgængelighed

    Smart service giver maksimal tilgængelighed

    truck ›Tilgængelighed er afgørende for et vellykket internt materialeflow. Selv den mest moderne interne logistikløsning skaber ikke værdi, hvis maskinerne holder stille, eller hvis softwaren ikke fungerer. Pålidelig, personlig og hurtig service er med andre ord vigtig. Still har løsningen
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport