Kundernes loyalitet gavner Still

Kundernes loyalitet gavner Still

Hvor loyale og tilfredse kunderne i virkeligheden er, kan måles på mange forskellige måder. En af de anerkendte metoder er NPS, Net Promoter Score, der måler, hvor sandsynligt det er, at kunderne vil anbefale sine leverandører til andre. Det nyder Still godt af

Still Danmark A/S arbejder løbende og målrettet med kundeloyalitet. Det har resulteret i en meget høj værdi på NPS inden for salg og service af gaffeltrucks samt logistikmateriel, og Still afslører gerne hemmeligheden bag succesen.

- At fokusere på vores kunder, at arbejde helhjertet med kundeservice samt at udvikle vores kompetencer er kernepunkterne i vores forretning, fortæller Allan Sølvsten, Salgsdirektør hos Still Danmark.

Forstå dine kunder og forøg deres loyalitet

I normale tilfælde placerer halvdelen af alle leverandører sig inden for intervallet -10 til +50. STILLs fremgang indenfor både service og salg viser en stigende grad af kundeloyalitet. Serviceværdien ligger på 66,9, hvilket et glimrende resultat for de seneste par måneder og of fortsætter den hidtidige trend.

Salgsafdelingens højest opnåede værdi er 72,7 for i år, hvilket også er fremragende. Begge er desuden topresultater også på globalt plan. Kun få af verdens mest populære salgsvirksomheder som f.eks. Apple har højere værdi end 70, og andre servicevirksomheder i gaffeltruckbranchen ligger i gennemsnit kun på omkring 40.

- Målingen er vigtig for os i salg og service, da vi har mulighed for at stikke en finger i jorden og se, hvor vi kan forbedre os. Resultatet viser, at vores medarbejdere i meget høj grad forstår vores kunders behov og imødekommer disse i vores forskellige kontaktpunker med kunden. Det er noget, vi hele tiden arbejder på at udvikle, så vi kan blive endnu bedre, afslutter Salgsdirektør Allan Sølvsten.

-hawin

 

  • Beregningsmodel
    I NPS-undersøgelsen får kunderne stillet det overordnede spørgsmål: "Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale os som virksomhed til en kollega eller ven?” Kunderne svarer på en skala fra 0 til 10, hvor 10 er bedst.
  • Afhængig af, hvad kunderne svarer på spørgsmålet, inddeles de i kategorier: ”Promoters” (9-10), er entusiaster, som bliver ved at købe, og som virkelig kan anbefale leverandøren til venner og bekendte.
  • ”Passives” (7-8) er tilfredse men er ikke ubetingede fans af brandet. ”Detactors” (0-6) udtrykker en vis utilfredshed og kan i værste tilfælde finde på at skifte leverandør og omtale leverandørens brand negativt.
  • NPS-tallet beregnes på andelen af ”Promoters” i % minus andelen af ”Detactors i %.

 

 

14/6 2018
  • Hyster er tilbage i Danmark

    Hyster er tilbage i Danmark

    truck ›Tektra blev i sommeren 2025 udnævnt til officiel Hyster-forhandler. Hos Hyster ser man frem til samarbejdet, der skal styrke material handling-brandet i Danmark
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk