NC Nielsen
Kundernes loyalitet gavner Still

Kundernes loyalitet gavner Still

Hvor loyale og tilfredse kunderne i virkeligheden er, kan måles på mange forskellige måder. En af de anerkendte metoder er NPS, Net Promoter Score, der måler, hvor sandsynligt det er, at kunderne vil anbefale sine leverandører til andre. Det nyder Still godt af

Still Danmark A/S arbejder løbende og målrettet med kundeloyalitet. Det har resulteret i en meget høj værdi på NPS inden for salg og service af gaffeltrucks samt logistikmateriel, og Still afslører gerne hemmeligheden bag succesen.

- At fokusere på vores kunder, at arbejde helhjertet med kundeservice samt at udvikle vores kompetencer er kernepunkterne i vores forretning, fortæller Allan Sølvsten, Salgsdirektør hos Still Danmark.

Forstå dine kunder og forøg deres loyalitet

I normale tilfælde placerer halvdelen af alle leverandører sig inden for intervallet -10 til +50. STILLs fremgang indenfor både service og salg viser en stigende grad af kundeloyalitet. Serviceværdien ligger på 66,9, hvilket et glimrende resultat for de seneste par måneder og of fortsætter den hidtidige trend.

Salgsafdelingens højest opnåede værdi er 72,7 for i år, hvilket også er fremragende. Begge er desuden topresultater også på globalt plan. Kun få af verdens mest populære salgsvirksomheder som f.eks. Apple har højere værdi end 70, og andre servicevirksomheder i gaffeltruckbranchen ligger i gennemsnit kun på omkring 40.

- Målingen er vigtig for os i salg og service, da vi har mulighed for at stikke en finger i jorden og se, hvor vi kan forbedre os. Resultatet viser, at vores medarbejdere i meget høj grad forstår vores kunders behov og imødekommer disse i vores forskellige kontaktpunker med kunden. Det er noget, vi hele tiden arbejder på at udvikle, så vi kan blive endnu bedre, afslutter Salgsdirektør Allan Sølvsten.

-hawin

 

  • Beregningsmodel
    I NPS-undersøgelsen får kunderne stillet det overordnede spørgsmål: "Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale os som virksomhed til en kollega eller ven?” Kunderne svarer på en skala fra 0 til 10, hvor 10 er bedst.
  • Afhængig af, hvad kunderne svarer på spørgsmålet, inddeles de i kategorier: ”Promoters” (9-10), er entusiaster, som bliver ved at købe, og som virkelig kan anbefale leverandøren til venner og bekendte.
  • ”Passives” (7-8) er tilfredse men er ikke ubetingede fans af brandet. ”Detactors” (0-6) udtrykker en vis utilfredshed og kan i værste tilfælde finde på at skifte leverandør og omtale leverandørens brand negativt.
  • NPS-tallet beregnes på andelen af ”Promoters” i % minus andelen af ”Detactors i %.

 

 

14/6 2018
  • Element Logic Danmark styrker ledelsen med salgsdirektør

    Element Logic Danmark styrker ledelsen med salgsdirektør

    truck ›Kim Ebbe Jakobsen fra Odense skal være med til yderligere at styrke den kommercielle profil hos markedets førende leverandør af AutoStore-robotlageranlæg i et marked med voksende efterspørgsel på lagerautomation og softwareløsninger
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren