Linde Connect og de globale forbindelser

Linde Connect og de globale forbindelser

Den globale luftfragtvirksomhed Worldwide Flight Services (WFS) i Københavns Lufthavn er flyvende. Siden 2007 er virksomheden vokset fra stort set ingenting til i dag at kunne håndtere over 100.000 tons gods årligt på den enorme terminal. Alt peger på, at godsmængderne vil stige, og at aktiviteterne vil kræve nye pakhuse, nyt transportudstyr og endnu mere styring

- Vi står klar til at håndtere alverdens gods og er et logistisk mellemled i de globale forsyningslinjer. Når flyene kommer til terminalen, skal det gå stærkt og vi har kun kort tid til tømme eller fylde lastrummet.

- Det kræver dygtige medarbejdere, en stærk flåde af gaffeltruck, trækkere og stablere samt it-systemer til at overvåge håndteringen, fortæller Warehouse and Ramp Manager Peter Kehler Krabbe fra WFS.

På europæisk plan har WFS-koncernen besluttet at alle stationer skal bruge Linde-materiel.

På terminalen i København opererer således 32 Linde-maskiner fordelt på Linde-stablere til pallegods, Linde el-trækkere til bugsering af vogne med flypaletter og Linde gaffeltruck med klemmeaggregat og gaffeltruck med afsmitningsfrie dæk til kørsel på det temperaturstyrede medicinallager.

Effektiv opdragelse
Med Linde Connect kan WFS registrere alle chokpåvirkninger på alle maskiner, uanset om dette skyldes kørsel på ujævne overflader, påkørsler af lagerreoler eller paller eller tabt gods.

Hver enkelt maskinfører registrerer sig med sit ”havnekort” ved start og chokpåvirkningerne er derfor knyttet til navngivne personer, der på denne vis tilskyndes til at køre mere forsvarligt.

- Der ligger helt klart et opdragelseselement i systemet. Vores maskinførere skal køre forsvarligt, passe på hinanden og mindske antallet af påkørsler.

- Sker der fem chokpåvirkninger om ugen, tager vi en snak med maskinføreren, så der bliver rettet op på det. Vi er nok lidt irriterende på det punkt, men det hjælper faktisk, fortæller Peter Kehler Krabbe.

Sikker kørsel
Sikkerhed er et andet væsentligt aspekt af Linde Connect-systemet. WFS-maskiner må ikke køre mere end 12 kilometer i timen hos WFS, hvilket gælder alle stationer rundt om i verden.

Undtagelsen fra denne regel er, at Linde-maskinerne gerne må køre hurtigere i udendørsmiljøet, når eksempelvis en Linde-trækker med godsvogne skal over på 'airside' for at køre hurtigere ud til det ventende fly.

Samarbejdet mellem WFS og N.C. Nielsen bliver løbende udvidet i takt med nye kørselsbehov og i kraft af den løbende vedligeholdelse af maskinflåden.

Linde Connect bliver løbende opdateret og N.C. Nielsen står klar med træning i nye features, support og teknisk assistance, så Linde Connect-løsningen hele tiden er funktionsdygtig.

- Visionen skal være på plads, hvis man skal udnytte Linde Connect fuldt ud. Der er rige muligheder for at måle på fx påkørsler, hastigheder, løftetid og samtidig løfte-køretid.

- Et stigende antal Linde-maskiner er ”født” med et Linde Connect-modem, men alle maskiner kan få det eftermonteret og derefter integreret i virksomhedens øvrige it-system, fortæller teknisk supporter Bruno Mærsk Knudsen fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

7/3 2022
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen