Linde løfter beton med største lethed

Linde løfter beton med største lethed

Med tre fabriksnye Linde E70/1279 el-truck har Gammelrand Beton A/S ved Jyderup taget endnu et skridt i en grønnere retning. De eldrevne muskelbundter erstatter en række udtjente dieseltruck og er et led i en gradvis omstillingsproces, hvor det vestsjællandske betonværk betræder nye veje og indretter sig efter fremtidens forventede kundeønsker

For Gammelrand Beton er intern transport en naturlig del af hverdagen. Hele dagen kommer lastbiler rullende ind på det store område for at hente betonvarer, der skal fragtes ud til det meste af Sjælland. Lastbilerne kører bl.a. belægningssten, betonfliser og betonblokke ud til byggepladserne, hvor lasten afleveres helt tæt på byggestedet.

Fra de enorme produktionsanlæg, hvor betonvarerne fremstilles fuldstændig uberørt af menneskehænder, ruller der en lind strøm af paller med betonvarer. De skal køres til oplagring under åben himmel, hvor de skal hærde færdig, inden de kan ekspederes afsted på lastbilerne. Her kommer de tre Linde E70/1279 ind i billedet som de kraftfulde hjælpere, der sørger for hurtig, sikker og præcis transport af den tunge last.

- Vi ønskede nogle større eldrevne gaffeltruck, der var stabile, driftssikre og økonomisk rentable. Samtidig lægger vi stor vægt på velfærd, så vores truckførere har det bedst tænkelige arbejdsmiljø. Vores folk er rigtigt glade for den støjsvage kørsel, kabinekomforten og sikkerheden i Linde-truckene. Jeg er sikker på, at det giver lidt ekstra arbejdsglæde i hverdagen, fortæller direktør Morten Pedersen, der er fjerde generation hos Gammelrand Beton.

Grønne argumenter

Samtidig er Linde E70/1279 et eksempel på en særdeles kraftfuld el-truck, der i dette tilfælde kan løfte op til 7,0 ton. Den er et lydsvagt, miljøvenligt og stærkt alternativ til de traditionelle dieseltruck i den tunge ende af skalaen og netop de grønne argumenter har også spillet en afgørende rolle i beslutningsprocessen hos Gammelrand Beton:

- Jeg er helt sikker på, at vores kunder skeler til vores miljøprofil og i fremtiden bliver det uden tvivl et vigtigt valgkriterie, når kunderne kigger på leverandører af betonvarer. Vi vil gerne være på forkant med udviklingen og er derfor begyndt at køre med eldrevne gaffeltruck – ligesom vores firmabiler også skal til at være elbiler. De eldrevne Linde-truck passer godt i sammenhængen og understøtter vores grønne profil, understreger Morten Pedersen fra Gammelrand Beton.

Godt med ekstraudstyr

For at kunne modstå det relativt udfordrende køremiljø har Linde-truckene fået monteret ekstraudstyr som eksempelvis aircondition, stænklapper, arbejdslys, luksuriøst førersæde, supersoft hjul, rotorblink, dobbelte forhjul og stødakkumulator. Alt sammen for at tilgodese truckførernes komfort og give de mest optimale arbejdsbetingelser som overhovedet muligt.

- Vi er rigtigt glade for samarbejdet med Gammelrand Beton, og at de har valgt Linde E70 eltruck til de mange tunge transportopgaver. Med nul-emission og en stort set lydløs drift er der gode miljømæssige argumenter for valget af disse truck, og vi ser da også et stigende antal virksomheder vælge Linde el-truck med løftekapaciteter på op til ti ton. Samtidig er der økonomiske besparelser at hente på eksempelvis brændstof, olie, additiver og at der ikke skal skiftes partikelfiltre, udtaler distriktschef Peter Brandt-Nielsen fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

4/12 2020
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne