NC Nielsen
Linde-løsning hos Dansand rammer lige på kornetDen robuste Linde E40 el-truck med Lithium-ION batterier kommer med en løftekapacitet på 4,0 ton og med en big bag-handler på gaflerne læsser den i gennemsnit 8-10 lastbiler dagligt hos Dansand.

Linde-løsning hos Dansand rammer lige på kornet

N.C. Nielsen har 2024 leveret Linde el-truck, stablere og hurtigløbere til Dansand, som dermed har fået opgraderet maskinflåden til intern logistik. Et af fokuspunkterne i løsningen er N.C. Nielsens egenudviklede Lithium-ION batterier, der gør hverdagen betydeligt nemmere for truckførerne og samtidig understøtter virksomhedens ambitiøse mål om en mere bæredygtig fremtid

Bæredygtighed er et strategisk fokusområde for Dansand.

Virksomheden er tilsluttet FN’s Global Compact, arbejder målrettet med energiledelse, udfaser brugen af plastik i emballagerne, arbejder på at sikre biodiversitet på lokationerne og kommer i 2024 med deres første ESG-rapport.

Samtidig investeres bredt i nyt produktionsudstyr med bæredygtighed og ansvarlig produktion for øje:

- Linde-maskinerne er et led i vores grønne omstilling. Vi ønsker energieffektive løsninger over alt i virksomheden, hvilket også gælder vores truckflåde.

- Vi har fokus på et godt arbejdsmiljø og de nye Linde-truck spiller en stor rolle i at skabe en tryg, sikker og komfortabel hverdag for medarbejderne, fortæller Marketing Manager Pernille Riise Høgsberg fra Dansand.

Lithium-ION gør en forskel
Linde el-truckene har afhjulpet flere udfordringer hos Dansand.

I modsætning til deres forgængere med blybatterier holder Linde-maskinerne med Lithium-ION batterier til en hel arbejdsdag med stor intensitet.

De klarer også snildt temperaturen i de uopvarmede haller og på udendørsarealerne, hvor kulden kan bide i de kolde måneder.

Batterierne er vedligeholdelsesfrie og kan også mellemlades ved pauser:

- Disse Linde el-truck kan køre 11-12 timer på én opladning, hvilket er en stor gevinst. Vi har valgt en løsning med et laderstik på bagenden af trucken, så den kan lade uden at man skal åbne til batteriet.

- Alt i alt er det blevet nemmere og mere tidsbesparende med Lithium-ION batterier. På sigt regner vi med et lavere elforbrug og deraf også et lavere CO2-udslip, udtaler Pernille Riise Høgsberg.

Luksus i kabinen
Truckmodellerne er valgt med en nem ind- og udstigning, så truckføreren ikke trættes unødigt.

Et godt udsyn, justerbart førersæde, ergonomisk korrekte instrumenter og et solidt tag med panserglas sørger for komfort, sikkerhed og at hele arbejdsdagen bliver så behagelig som muligt.

- Vi valgte den nyeste Linde-teknologi og Lithium-ION batterier til maskinerne, da vi gerne vil have de bedste betingelser for at udføre vores arbejde.

Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø og lytter gerne til individuelle ønsker fra vores truckførere. De kan i høj grad sætte præg på deres egen hverdag og nyder at køre i Linde-truckene, fortæller Pernille Riise Høgsberg.

-hawin

11/10 2024
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år