NC Nielsen
Linde-løsning hos Dansand rammer lige på kornetDen robuste Linde E40 el-truck med Lithium-ION batterier kommer med en løftekapacitet på 4,0 ton og med en big bag-handler på gaflerne læsser den i gennemsnit 8-10 lastbiler dagligt hos Dansand.

Linde-løsning hos Dansand rammer lige på kornet

N.C. Nielsen har 2024 leveret Linde el-truck, stablere og hurtigløbere til Dansand, som dermed har fået opgraderet maskinflåden til intern logistik. Et af fokuspunkterne i løsningen er N.C. Nielsens egenudviklede Lithium-ION batterier, der gør hverdagen betydeligt nemmere for truckførerne og samtidig understøtter virksomhedens ambitiøse mål om en mere bæredygtig fremtid

Bæredygtighed er et strategisk fokusområde for Dansand.

Virksomheden er tilsluttet FN’s Global Compact, arbejder målrettet med energiledelse, udfaser brugen af plastik i emballagerne, arbejder på at sikre biodiversitet på lokationerne og kommer i 2024 med deres første ESG-rapport.

Samtidig investeres bredt i nyt produktionsudstyr med bæredygtighed og ansvarlig produktion for øje:

- Linde-maskinerne er et led i vores grønne omstilling. Vi ønsker energieffektive løsninger over alt i virksomheden, hvilket også gælder vores truckflåde.

- Vi har fokus på et godt arbejdsmiljø og de nye Linde-truck spiller en stor rolle i at skabe en tryg, sikker og komfortabel hverdag for medarbejderne, fortæller Marketing Manager Pernille Riise Høgsberg fra Dansand.

Lithium-ION gør en forskel
Linde el-truckene har afhjulpet flere udfordringer hos Dansand.

I modsætning til deres forgængere med blybatterier holder Linde-maskinerne med Lithium-ION batterier til en hel arbejdsdag med stor intensitet.

De klarer også snildt temperaturen i de uopvarmede haller og på udendørsarealerne, hvor kulden kan bide i de kolde måneder.

Batterierne er vedligeholdelsesfrie og kan også mellemlades ved pauser:

- Disse Linde el-truck kan køre 11-12 timer på én opladning, hvilket er en stor gevinst. Vi har valgt en løsning med et laderstik på bagenden af trucken, så den kan lade uden at man skal åbne til batteriet.

- Alt i alt er det blevet nemmere og mere tidsbesparende med Lithium-ION batterier. På sigt regner vi med et lavere elforbrug og deraf også et lavere CO2-udslip, udtaler Pernille Riise Høgsberg.

Luksus i kabinen
Truckmodellerne er valgt med en nem ind- og udstigning, så truckføreren ikke trættes unødigt.

Et godt udsyn, justerbart førersæde, ergonomisk korrekte instrumenter og et solidt tag med panserglas sørger for komfort, sikkerhed og at hele arbejdsdagen bliver så behagelig som muligt.

- Vi valgte den nyeste Linde-teknologi og Lithium-ION batterier til maskinerne, da vi gerne vil have de bedste betingelser for at udføre vores arbejde.

Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø og lytter gerne til individuelle ønsker fra vores truckførere. De kan i høj grad sætte præg på deres egen hverdag og nyder at køre i Linde-truckene, fortæller Pernille Riise Høgsberg.

-hawin

11/10 2024
  • Opdateret autonom robot til trange rum

    Opdateret autonom robot til trange rum

    truck ›KUKA har netop lanceret sin nye version af sin kompakte, selvkørende KMP 600P. Den bliver opladet, mens den arbejder, og kan mere arbejde mere eller mindre kontinuerligt, lyder det i virksomhedens beskrivelse
  • Normal A/S styrker den interne logistik med Jungheinrich litium-ion-trucks

    Normal A/S styrker den interne logistik med Jungheinrich litium-ion-trucks

    truck ›På Normals logistikcenter i Hedensted varierer medarbejderstyrken mellem 450 og 500 ansatte, og lageret har kapacitet til over 100.000 paller. Virksomhedens hurtige vækst har øget behovet for en skalerbar og pålidelig logistikløsning
  • Mindste Manitou har en stor rolle i ny solcellepark

    Mindste Manitou har en stor rolle i ny solcellepark

    truck ›En lille franskmand flytter rundt på 24.000 solceller til den kommende Mesballe Energipark på Djursland
  • Toyota investerer i Gideon

    Toyota investerer i Gideon

    truck ›TICO, herunder Toyota Material Handling Group og Toyota Automated Logistics Group har underskrevet en investeringsaftale med automatiseringsspecialisten, Gideon
  • Verdensnyhed fra N.C. Nielsen

    Verdensnyhed fra N.C. Nielsen

    truck ›Nu kan N.C. Nielsen tilbyde en række nye maskintyper med løftekapaciteter fra 200 til over 500 ton. Maskinerne, der har fået navnet HH Pick and Carry, er en hybrid mellem en SPMT-trailer og en kran og den første maskintype af sin art i verden. Den særlige konstruktion gør det muligt at håndtere meget tunge emner på fabrikker, oplagringspladser og havnearealer
  • Baoli inviterer indenfor hos forhandlerne i Danmark

    Baoli inviterer indenfor hos forhandlerne i Danmark

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Gaffeltruckbrandet Baoli – som er en del af KION Group koncernen - verdens næststørste producent af gaffeltrucks - inviterer i en artikelserie indenfor hos forhandlerne i Danmark. Vi starter den første historie med et besøg hos Bechmann Trucks i Ribe
  • DB Schenker indfører AGV'er på terminalen i Borås

    DB Schenker indfører AGV'er på terminalen i Borås

    truck ›Seks automated guided vehicles, AGV'er fra Jungheinrich skal effektivisere produktiviteten, forbedre sikkerheden og reducere produktionsskader hos DB Schenker i Borås i Sverige
  • Cobotics.dk lanceret på det danske marked

    Cobotics.dk lanceret på det danske marked

    truck ›Virksomheden har etableret sig i Kastrup og tilbyder en bred vifte af intelligente robotter, der er designet til at samarbejde med mennesker på tværs af brancher fra lagre og detailhandel til sundhedssektoren