NC Nielsen
Manøvredygtig og sikker at betjene

Manøvredygtig og sikker at betjene

Clark har lanceret en ny højtløftende lagertruck med lithium-ion-teknologi. SWX16 hedder stableren, som har en lastkapacitet på 1,6 ton og er velegnet til transport af varer over korte afstande i industri, handel og distribution

Takket være sin manøvredygtighed foregår håndteringen af varer hurtigt og sikkert med den kompakte og håndbetjente højtløfter. Det gælder også i områder hvor pladsen er trang - uanset om det er i lagerets forzone eller ved reolerne i højlageret.

Stableren, der er betjent af gående fører, har en maksimal løftehøjde på 5500 mm. Venderadiusen på kun 1507 mm sørger stablerens kompakt design for. SXW16 byder også på glimrende egenskaber, når det handler om evnerne til varehåndtering.

Eksempelvis er løfte- og sænkehastighederne på 0,20 m/s og 0,26 m/s (med og uden last) og 0,4 m/s og 0,3 m/s (med og uden last) betydeligt højere end hos forgængeren.

Clark SpeedControl gør stableren brugervenlig og sikker
Den standardmonterede Clark SpeedControl (CSC) øger sikkerheden under arbejdet. CSC tilpasser automatisk kørehastigheden til styrestangens position.

Jo mindre afstanden er mellem føreren og køretøjet, jo mere bliver stablerens hastighed reduceret. Når føreren slipper styrestangen, bremser køretøjet automatisk. Med styrestangen i normal kørestilling når køretøjet den maksimale kørehastighed på 5,5 km/t.

Alle parametre i CSC kan justeres individuelt efter kundens ønsker. Derudover sørger den proportionale hydrauliske styring, som er standard, for sikker og præcis ind- og udlagring af følsomme laster.

Alle maskinens betjeningselementer er placeret inden for rækkevidde på den ergonomisk designede styrestang og kan betjenes af både højre- og venstrehåndede førere. Det fører til en intuitiv og ubesværet betjening.

Styrestangens længde og lave position betyder endvidere at føreren betjener køretøjet med tilstrækkelig sikkerhedsafstand. Desuden har føreren optimalt udsyn til gaflerne og kan hurtigt og sikkert indlagre og plukke varer, selv i smalle reolgange.

Li-Ion-strøm sikrer maksimal effektivitet
SWX16 er udstyret med en vedligeholdelsesfri, indkapslet 1,6 kW trefaset traktionsmotor. Det sikrer kraftig acceleration og høje hastigheder. Den kraftige 4,5 kW løftemotor garanterer maksimal effektivitet ved løft og sænkning af last.

SWX16 fås med et 24 V, 205 Ah lithium-ion-batteri (Li-Ion). Den er derfor også velegnet til brug i flere skift, fordi Li-Ion-batteriet kan genoplades når som helst og inden for meget kort tid - f.eks. i pauser - uden at beskadige batteriet eller forkorte dets levetid.

Batteriet kan genoplades i enhver 230 volt-stikkontakt. Clark tilbyder en 24 V, 100 Ah oplader til Li-Ion-batterier som del af leveringen.

Li-Ion-teknologien sørger for høj oppetid  dels på grund af den hurtige opladningsevne, og dels fordi tidskrævende batteriudskiftning ikke længere er nødvendig.

Ud over at øge produktiviteten sparer Li-Ion-teknologien også omkostninger til vedligeholdelse, infrastruktur og udskiftning af batterier. Det gør truck med de hurtigopladelige batterier med høj sikkerhedsstandard eftertragtede.

Til applikationer hvor et Li-Ion-batteri ikke er påkrævet, fås SWX16 også med et blybatteri med en batterikapacitet på 24 V, 225 Ah.

Lave driftsomkostninger takket være nem vedligeholdelse
Brugen af gennemprøvede AC-controllere gør SWX16-højtløfteren til en yderst vedligeholdelsesvenlig lagertruck.

Skulle der alligevel opstå en fejlfunktion, giver fejlkodeindikationen i displayet serviceteknikeren information om den mulige årsag.

Motorhjelmen i ét stykke giver endvidere nem adgang til trucken ved service- og vedligeholdelsesarbejde.

Derudover kan serviceteknikeren nemt programmere køre- og løfteparametrene via køretøjets display.

-hawin

 

25/8 2023
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år