Manøvredygtige truck til tunge opgaver

Manøvredygtige truck til tunge opgaver

Manøvredygtighed i topklasse, rigtigt godt udsyn gennem masten og opgraderede motorer er nogle af fordelene ved Yales nye gaffeltruckserie Veracitor GDP/GLP60-80VX

Yale introducerer den opgraderede og udvidede gaffeltruckserie Veracitor GDP/GLP60-80VX (G878). Det er gaffeltruck, der klarer opgaver i heavy duty segmentet. På de nye korte varianter, 7T og 8T, er manøvredygtigheden i topklasse. Og samtidig med at masten skaber et rigtigt godt udsyn, er der også tale om opgraderede motorer på alle modeller.

Alle modeller tilbydes endvidere enten med to-trins Electronic Powershift (Base) eller Techtronix 300-tre-trins gearkasse (Value). Soft Shift Power Reversal-funktion er tilgængelig på den to-trins elektroniske Powershift. Techtronix 300-tre-trins transmission kan også tilbydes med funktionen Auto Speed-Hydraulics.

Kortere venderadius

Det nye design på de korte modvægtstruckmodeller 7T- og 8T, giver mere kompakte samlede længder, mens standard ’Turn Assist System’ giver nem manøvrering og negativ indvendig venderadius. Det resulterer i at, man sparer plads på lageret, da maskinerne klarer opgaverne i reolgange med reduceret bredde.

 

7TS’ samlede længde og gangbredde (AST) er henholdsvis 182 mm og 308 mm kortere end standard 7T.

8TS’ samlede længde og gangbredde (AST) er henholdsvis 327 mm og 528 mm kortere end den aktuelle 8T.

7TS9 har de samme dimensioner og manøvrerbarhed som 8TS, men vejer mere på grund af den ekstra vægt i rammen,som er påkrævet for at forbedre truckens stabilitet.

 

De kompakte dimensioner og den korte venderadius gør gaffeltruckmodellerne meget konkurrencedygtige på markedet og giver mulighed for varehåndtering, hvor pladsen er trang og i reolgange med reduceret bredde. ’Turn Assist System’ er ikke tilgængeligt på standard 6T og 7T gaffeltrucks.

Mast med frisigt på alle modeller

To-trins- og tretrinsmaster med frit udsyn, der allerede er indført i den aktuelle 8-9T-gaffeltruckserie, er nu også tilgængelig på 6-8T. Denne nye mast har et forøget ’mastvindue’ i både højde og bredde, med de to cylindre placeret langs siderne. Truckføreren drager stor fordel af det optimerede udsyn til både gafler og gods. Standard LFL mast er tilgængelig op til 6065 millimeter løftehøjde, mens triplex FFL masten fås op til 6565 millimeter løftehøjde.

Der findes følgende modelvarianter:

  • 6T gas- og dieseltrucks med 600 mm tyngdepunkt
  • 7T gas- og dieseltrucks med 600 mm tyngdepunkt
  • Nye 7TS (GDP / GLP70SVX) og 7TS9 (GDP / GLP70SVX9) med kort akselafstand med henholdsvis 600 og 900 mm tyngdepunkt
  • Ny 8TS GDP/ GLP80SVX med kort akselafstand med 600 mm tyngdepunkt
  • I Danmark er det Tektra i Hesselager, som forhandler Yales gaffeltruck og materiel til intern transport og varehåndtering.

-hawin

 

27/1 2020
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning