NC Nielsen
Mød de grønne giganterFirehjulsstyring (4WS) giver bedre greb og manøvredygtighed, især på steder med begrænset plads, da gaffeltrucken kan dreje hurtigt og nemt på stedet.

Mød de grønne giganter

Mitsubishi Forklifts Trucks lancerer en ny serie af kraftfulde elektriske gaffeltrucks. Maskinerne i serien er støjsvage, er forsynet med rummelig kabine og avancerede betjeningsfunktioner, hvilket sørger for godt arbejdsmiljø og optimal brugertilpasning  

Med tilføjelsen af de nye højkapacitetsmodeller ved siden af de prisvindende EDiA-trucks er den nye serie af elektriske gaffeltruck fra Mitsubishi Forklift Trucks nu en endnu mere komplet løsning. Den dækker nemlig kapaciteterne fra 1,4 til 12 ton.

FB60-120N(H)-serien på 6 til 12 ton tilbyder enorm kraft, uden at gå på kompromis med ydeevne og præcision, og så har den acceleration i høj klasse.

Alle modeller - selv op til 12 ton - kan fås med lav tagbeskyttelse, så trucken kan bruges til containeropgaver.

Det giver større fleksibilitet i truckflåden. Enkeltdæksmodeller er også en del af porteføljen. De har en smallere profil, hvilket gør det muligt for gaffeltrucken at udføre tungt arbejde på steder, hvor pladsen er trang.

Det indledende ‘skub’ er elimineret
H-modellerne har firehjulsstyring (4WS), som giver optimal manøvredygtighed selv på smalle arbejdsområder.

Mastesvaj reduceres af chassiset, hvilket giver operatøren mulighed for trygt at løfte til store højder.

Med 4WS drejer de forreste drivmotorer uafhængigt af hinanden, hvilket skaber sikkert vejgreb og præcis håndtering.

Bagakslen sørger for fuld 101-graders styreevne med dobbelte drivmotorer, så man opnår øjeblikkelig og jævn drejning på stedet.

Det eliminerer det indledende ‘skub’, som man kender fra konventionelle drivsystemer.

Det lastfølsomme hydrauliksystem sikrer, at lasthåndteringsfunktionerne reagerer ens ved forskellig vægtpåvirkning.

Et Traction Control-system til høje løft sørger for mere stabile og kontrollerbare chassisbevægelser i løft over 2,5 meter.

Lavere støjniveau
Low Noise Lift er en innovation fra Mitsubishi Forklift Trucks, som har fået stor ros, siden den blev introduceret i EDiA-serien.

Ifølge Mitsubishi Forklifts Truck er det den mest støjsvage hydraulikpumpe på markedet med kun 65 dB.

Det lavere støjniveau betyder derfor, at truckførerne bliver mindre udmattede i forhold til varehåndteringsarbejdet med lignende trucks i samme klasse.

Den rummelige, åbne kabine er designet til komfort for truckførere i alle størrelser. Sammen med kabinen, der er gummitætnet for at minimere vibrationer, giver det et mere behageligt arbejdsmiljø.

Udsyn og kontrol
De nye elektriske gaffeltruck er forsynet med avancerede betjeningsmuligheder herunder dobbelte joysticks til samtidige løfte- og vippefunktioner.

Det giver mulighed for brugertilpasning og opfylder dermed kundernes behov.

Berøringsfølsomme fingerspidskontroller giver en naturlig, fjederbelastet respons til finjusteret håndtering, selv når man bærer tykke handsker.

Det overordnede støjniveau inde i kabinen er blot 65 dB - det svarer til et normalt samtaleniveau - hvilket giver et roligt og stressfrit miljø, hvor truckføreren kan fokusere på den aktuelle opgave.

Det ergonomiske design omfatter også en fuldt justerbar kørestilling og et selvcentrerende rat, der er placeret, så det giver både optimal kontrol og komfort.

Der er udsyn hele vejen rundt, og bakkameraet giver et bedre udsyn bag trucken, mens mastens friløftcylinderstruktur er blevet optimeret med slanger i stedet for kæder, så førerne kan se mere af lasten og gaffelspidserne.

Velkendt lav indstigning
Den lave sædehøjde, som man kender fra mange trucks med forbrændingsmotor, gør det lettere for truckførerne at stige ind og ud, og dermed er der tale om et velkendt arbejdsmiljø for dem, der skifter fra forbrændingsmotor til el.

Selve designet er med til at effektivisere vedligeholdelsen, idet de to 48 V-batterier er tilgængelige uden brug af døre, hvilket gør batteriskift hurtigere og enklere. Hvert batteri kan nemt flyttes med enten en modvægtstruck eller en palletruck.

-hawin

29/4 2024
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år