Myreflittig truck lanceret på HI-messen

Myreflittig truck lanceret på HI-messen

AntOn by Jungheinrich er navnet på hamburgbaserede Jungheinrichs nye omkostningseffektive produktlinje af udstyr til varehåndtering. Og det er udstyr skræddersyet til kravene i ‘entry-level-segmentet'

Af Hans Windeløv

Jungheinrich påbegynder salget af sin nye portefølje af maskiner til entry-level segmentet under mærket ‘AntOn by Jungheinrich’. Lanceringen starter med de elektriske gaffeltrucks CBH 2.5 og 3.0 og palleløfteren PTL 1.5.

Ifølge Jungheinrich garanterer de pålidelig ydeevne og er udstyret med moderne lithium-ion-teknologi. I Danmark er de første maskiner i produktlinjen netop blevet lanceret på HI-messen.

- AntOn by Jungheinrich-mærket er en ny produktlinje, der kombinerer brugervenlighed, pålidelighed og omkostningseffektivitet.

- Vi henvender os specifikt til virksomheder, der er på udkig efter enkle løsninger til typiske lager- og transportkrav, siger Nadine Despineux, der er medlem af direktionen for salg hos Jungheinrich.

Store fordele for kunden
Produktlinjen bliver udviklet som en del af et partnerskab mellem Jungheinrich og EP Equipment. Det annoncerede begge virksomheder i maj 2025.

Samarbejdet kombinerer tysk ekspertteknik med fleksible, effektive produktionsstrukturer. Og netop synergier i udviklings- og produktionsprocesser letter konstruktionen af innovative, pålidelige og prisvenlige elektriske gaffeltrucks.

Det er med til at skabe smarte og økonomiske intralogistikløsninger, der giver store fordele for kunderne, lyder det videre i et statement fra truckproducenten.

De elektriske gaffeltrucks CBH 2.5 og 3.0 kan håndtere en nominel lastkapacitet på henholdsvis 2500 og 3000 kg. De kan køre med en hastighed på op til 17 km/t og har en løftehøjde på op til 4800 mm.

Takket være den høje frihøjde og de store dæk er maskinerne ideelle til brug i mange forskellige miljøer. Deres robuste konstruktion og intuitive håndtering sikrer, at de fungerer upåklageligt i den daglige brug.

Multichannel salg
PTL 1.5 er en kompakt pallevogn med en nominel lastkapacitet på 1500 kg og dimensioner på 1550 x 560 x 1230 mm. Den kan anvendes til fleksibel brug på lageret eller udendørs og kan også tages med på en lastbil.

Som ekstraudstyr fås stabilisatorer til ujævne overflader og et ekstra batteri til længere driftstid ved fuld kapacitet. Begge køretøjer er udstyret med kraftig litium-ion-teknologi, som giver mulighed for korte opladningstider, lang levetid og minimal vedligeholdelse.

Lanceringen på det europæiske marked startede den 30. september. Jungheinrich arbejder med en ‘multichannel’-strategi til salget. Dermed er AntOn-porteføljen hovedsageligt tilgængelig via e-handel, partnere, distributører og direkte salg.

Internationalt navnetilsnit
- Behovet for non-stop varehåndtering er ikke lige stort i alle virksomheder. I store industri- og logistikvirksomheder, hvor man kører i mange skift og har behov for pålideligt og holdbart materiel, er Jungheinrichs egne truck i høj kurs.

- Men mange mindre virksomheder flytter varer et par gange om dagen eller tømmer måske en container om ugen. Her giver det mening at anskaffe sig materiel i den mere budgetvenlige klasse. Det er det behov, den nye serie af truck tilgodeser.

- Det er kinesisk producerede maskiner, som ikke koster en formue. De kan sagtens holde stille uden at skulle skabe værdi hele tiden. Til gengæld er de effektive, når det gælder.

- Dermed er de perfekte til lejlighedsvise mindre opgaver, siger administrerende direktør i Jungheinrichs nordiske afdeling, Carsten Duus.

Han kommer ind på, at et af de først registrerede navne for Jungheinrichs palletruck var ‘Armeise’, altså myre.

- Det var i slutningen af 50’erne. Nu har den historiske truck med AntOn så fået en efterfølger med internationalt navnetilsnit. Og den er altså virkelig flittig, når der er brug for den, siger han med et grin.  

 

20/10 2025
  • Palomat lancerer elektrisk pallemagasin

    Palomat lancerer elektrisk pallemagasin

    truck ›Nykøbing Mors-virksomheden sætter ny standard med Palomat Inline, og betegner den som et strategisk skridt ind i Industri 5.0
  • Mød Jungheinrich i Herning

    Mød Jungheinrich i Herning

    truck ›Med fokus på automatisering, digitalisering og effektive trucks viser Jungheinrich på HI Tech & Industry, hvordan intralogistikken kan se ud i fremtiden.
  • Ny palleløfter til de krævende opgaver

    Ny palleløfter til de krævende opgaver

    truck ›Baoli-brandet er kendt for sine robuste truck til konkurrencedygtige priser. Den nye palleløfter, KBP 14H med Li-Ion-batteri lever op til traditionen
  • Slankere profil til krævende opgaver

    Slankere profil til krævende opgaver

    truck ›Universal Robots her netop lanceret den langtrækkende UR8 Long til bl.a. plukke- og inspektionsopgaver på FABTECH-messen i Chicago
  • Manitou får høsten i hus

    Manitou får høsten i hus

    truck ›Scantruck kan det dér trick med at trylle en ekstra maskine frem, hvis der opstår havari på en af de faste i maskinflåden. Det har været med til at sende ikke færre end fem Manitou-teleskoplæssere til bedriften Enggård ved Rødding i det nordlige Sønderjylland
  • STL rykker frem i Norden

    STL rykker frem i Norden

    truck ›STL har netop har færdiggjort et automationsprojekt for Søstrene Grene i Holland i et helt nyt distributionscenter. Sammen gør parterne klar til et nyt automatiseret lagersetup i Aarhus
  • AGV-eventyret fortætter

    AGV-eventyret fortætter

    truck ›Med en vækst på omkring 50 procent alene i år og udsigt til snart at have solgt de første 1000 selvkørende trucks globalt, gløder optimismen hos Global AGV
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    truck ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri