N.C. Nielsen forlænger batteriernes levetid
N.C. Nielsen har anskaffet sig en avanceret regenereringsmaskine og tilbyder nu kunder med eksisterende industribatterier at få dem genoplivet omkring aktuel kapacitet, defekter og regenerering.

N.C. Nielsen forlænger batteriernes levetid

Batterier lever som bekendt ikke til evig tid ­– heller ikke når det gælder de højtydende industri-batterier til el-truck, stablere, palleløftere og reachtruck. Men hos N.C. Nielsen er det nu muligt at få forlænget batteriernes levetid, optimeret deres aktuelle kapacitet og dokumenteret deres effektivitet

En nyindkøbt specialmaskine til at regenerere batterier hjælper processen på vej. N.C. Nielsen har investeret i en såkaldt Energic Replus regenereringsmaskine til batterier. Det er et avanceret stykke måleværktøj, der gennem en 4-trinsproces på 52 timer kan fastlægge, om dele eller hele batteriet skal udskiftes:

- Vores nye maskine kører en række cyklusser, hvor den først aflader batteriet og dokumenterer batteriets aktuelle tilstand, dernæst regenererer, aflader og til sidst oplader til fornyet batterikraft.

I processen kan vi udskifte de defekte eller nedslidte celler i batteriet. Vi finder "de rådne æbler i kurven" og står tilbage med et helt genopbygget batteri, fortæller Jan Vestergaard fra N.C. Nielsen.

Besparelser på batteriet

Den gennemsnitlige levetid på industribatterier er typisk 5-7 år, og en regenerering af batteriet hos N.C. Nielsen vil normalt kunne forlænge batteriets levetid med 2-4 år. En virksomhed med en flåde af el-truck vil således kunne spare betydelige summer ved at regenerere eksisterende batterier, som kan sendes til servicetjek hos N.C. Nielsen i Balling. Det optimale tidspunkt for regenerering er efter en batterilevetid på tre år. Det vil give det bedste resultat:

- Ved at forlænge levetiden kan virksomheden få en økonomisk gevinst. Udgiften til at regenerere batteriet skal holdes op mod udgiften til at købe et nyt batteri. Det kan vise sig at være en rigtig god forretning for virksomheden – også fordi N.C. Nielsen naturligvis stiller et lånebatteri til rådighed i perioden for regenerering, pointerer Jan Vestergaard fra N.C. Nielsen.

Godkendt og grønt

Hos N.C. Nielsen tjener Energic Replus-maskinen flere formål. Den bliver dels brugt til løbende vedligeholdelse af kundebatterier og til leasingflåden, men også som et element i de skrappe dokumentationskrav og procentsatser på batteriernes kapacitet. Desuden ligger der en miljømæssig gevinst i at udnytte batterierne:

- Det sender et grønt og bæredygtigt signal at udskyde udskiftningen af batteriet. Det giver rigtig god mening at udnytte batterierne i hele deres forventede levetid, og så er der naturligvis også tale om, at batterierne efter endt tjeneste bliver bortskaffet hos vores certificerede batteriaftagere, slutter Jan Vestergaard fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

5/1 2018
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning
  • Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    truck ›Business Intelligence Group, BIG, hædrede for nylig Hysters brintdrevne reach-stacker med en Innovation Award 2025 fordi maskinen, der håndterer containere og opererer i heavy-duty-segmentet, anses for at kunne bidrage til udbredelsen af mindre miljøbelastende løsninger i logistikindustrien
  • Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    truck ›Filics Unit er navnet på to selvkørende og samarbejdende robotter, som kan operere på snævre områder og reducere både plads- og personalebehovet. Opfindelsen er bl.a. nomineret til en IFOY-pris
  • Logistik kan også foregå i mørke

    Logistik kan også foregå i mørke

    truck ›Beumer Group automatiserer lager- og logistikprocesser og hjælper virksomheder med at modvirke udfordringerne med bl.a. mangel på arbejdskraft. Løsningerne til pluk og varehåndtering på affolkede lagre kan endvidere ske uden belysning og er dermed energibesparende. Beumer Group udstillede for nyligt på LogiMAT
  • På rundtur i IFOY’s testlandskab

    På rundtur i IFOY’s testlandskab

    truck ›De 21 nominerede løsninger der deltager i konkurrencen om IFOY Award har netop gennemgået den obligatoriske tre-trins audit i Messe Dortmund. Derudover kunne den mange besøgende ved arrangementet tjekke en masse andre intralogistikløsninger ud