Ny generation til høje løft og lettere opgaver

Ny generation til høje løft og lettere opgaver

STILL har lanceret en helt ny generation af højløftende el-stablere for gående førere.Den ideelle anvendelsestid er op til to timer om dagen med gods på op til 500 kg ad gangen

Intralogistiskspecialisten fra Hamborg vil i løbet af foråret præsentere i alt tre modeller af den nye ECV-serie.
Ud over ECV 10 som grundmodel omfatter produktserien også de to kompakte C-varianter: ECV 10 C og ECV 10i C med initialløft.

De nye højløftende pallestablere er designet specielt til lette opgaver.

Florian Meyke, STILLs produktansvarlige for lagerteknikmateriel klasse III siger:
- Vores nye højløftende palletruck er optimalt velegnet til lette opgaver især i detailhandlen, og ECV er det perfekte indgangsniveau på lagerteknologiområdet.

Høj ydelse og god pladsudnyttelse
Den maksimale løftekapacitet på ECV 10 er 1.000 kg. ECV 10i C kan endda tage op til 1.200 kg i sit initialløft.
Desuden sikrer elektrisk kørsel, løft og sænkning en betydelig stigning i godshåndteringsydelsen. Samtidig kan ECV bidrage til optimal lagerpladsudnyttelse med løftehøjder på op til 3.277 mm.

Et andet karakteristisk træk ved ECV-serien er deres store stabilitet takket være det 4-hjulede chassis. Det sikrer en særlig sikker styring for gående fører. Florian Meyke fortsætter:

- Takket være det stabile chassis kan løftehøjden opnås problemfrit med maksimal lasteevne.

Integreret oplader og større tilgængelighed
STILLs nye højløftende elektriske stabler er udstyret med integrerede batterier. Afhængigt af model er batterikapaciteten på op til 120 Ah. Batterierne er fuldt indkapslet, og batterierne afgiver ingen gasser.
Takket være den indbyggede oplader kan ECV-modellerne oplades via en hvilken som helst almindelig stikkontakt.

Der kræves ingen central ladestation, og det giver endnu større fleksibilitet. Den højløftende el-stabler er som standard udstyret med en batteristatusindikator, der også viser de udførte driftstimer.

Godt udsyn for føreren
Særlige løftemaster (ECV 10: teleskopmast og C-variant: monomast) giver føreren optimalt udsyn til gaflerne.

Da betjeningen er monteret til venstre, kan føreren se forbi mastens side og se godset, der skal hentes eller placeres i lagerreolen. Mastkonstruktionen gør det også muligt for føreren at se igennem masten.

Sammenfattende siger Florian Meyke:
- Uanset valg af masttype har føreren altid styr på godset og kan håndtere det både sikkert og hurtigt.ECV-serien er særlig nem at manøvrere på grund af deres lave egenvægt. Det gælder, selv når den er fuldt lastet takket være mekanisk styring, da der ikke lægges tryk på drivhjulet. Føreren får elektrisk assistance til arbejdet, hvilket reducerer belastningen på ham eller hende og øger godshåndteringsydelsen. Ud over at lette stableopgaver kan

ECV-serien også bruges som mobile arbejdsborde f.eks. ved sorteringsstationer. Stablerne er også meget velegnede til lettere plukkeopgaver.

Kompakte dimensioner til lukkede arbejdsområder
STILLs højløftende stablere har en  meget kompakte konstruktion. Den tillader, at stablerne kan bruges selv i snævre arbejdsområder og smalle lagergange. De kompakte dimensioner afspejles også i beskedne krav til arbejdsgangbredde på kun 2.219 mm (C-variant: 2.100 mm) sammen med en særlig lille venderadius på 1.450 mm (C-variant: 1,337 mm).

ECV-serien er også udstyret med tandemruller som standardudstyr. Det gør det muligt at flytte varer forsigtigt, selvom gulvet er lidt ujævnt.

-lipe

7/6 2018
  • Hyster er tilbage i Danmark

    Hyster er tilbage i Danmark

    truck ›Tektra blev i sommeren 2025 udnævnt til officiel Hyster-forhandler. Hos Hyster ser man frem til samarbejdet, der skal styrke material handling-brandet i Danmark
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk