NC Nielsen
NC Nielsen
Ny ladcykel er inspireret af myrerne

Ny ladcykel er inspireret af myrerne

Antric GmbH har introduceret sin nye ladcykel. Antric EVO_1 fra producenten med base i Bochum er blevet fuldstændig redesignet med mere kompakte dimensioner og er også rettet mod internationale marked

Af Lisbeth Petersen

Den nye Antric EVO_1 overtager det unikke avantgarde-design fra forgængeren, Antric One, med sin fuldt integrerede førerkabine fremstillet af vejrbestandigt og vandtæt softshell-stof. Men med den nye ladcykel viser virksomheden tydeligt sit fokus på de globale markeder med forskellige nationale regler.

Mens de velkendte grundlæggende styrker ved Antric ladcyklen er blevet bevaret, har virksomheden foretaget yderligere forbedringer af køre- og betjeningskomforten og introduceret nogle vigtige nye funktioner. EVO_1 er derfor konsekvent orienteret mod sit forbillede i dyreverdenen - myren: lille, robust og med en høj lasteevne.

Eldrevet og med stor fremkommelighed
Antric EVO_1 er nu 999 mm bred (181 mm mindre end den tidligere model), 1.951 mm høj (69 mm mindre) og 2.983 mm lang.

Resultatet er, at den nye ladcykel kan køre på alt fra cykelstier og veje og underjordiske gange til bygninger eller undergange med meget mere kompakte dimensioner.

Det forbedrer brugervenligheden yderligere, og det er muligt at bruge ladcyklen i endnu flere sammenhænge.

Elektrificeringen af flåderne vil kunne ændre forretningsmodellen for logistikspecialister, fødevarevirksomheder, facility management-firmaer mm. og give mulighed for konkurrencefordele på flere niveauer.

-Det er vigtigt for flere og flere kunder og forbrugere, byer og lokalsamfund at vide, at transportmidler kan leveres uden at generere nogen CO2-udledning ved brug af eldrevne køretøjer og ladcykler. Her tilbyder Antric ladcyklen en kompakt løsning, der kan holde trit med konkurrenterne, udtaler producenten i sin pressemeddelelse.

Robust, kraftfuld og brugervenlig
Det 4-hjulskoncept, der anvendes til Antric ladcyklen, giver et meget højt niveau af kørestabilitet, en høj grad af vippemodstand og fremragende komfort gennem affjedringen.

EVO_1 er lige slank i sine dimensioner for og bag, og det giver passagererne sikkerhed, når de manøvrerer gennem smalle steder.

De bærende dele på Antric ladcyklen kommer ikke fra cykelindustrien, men fra bilindustrien og er specielt designet til at håndtere den tilladte totalvægt og de krav, der stilles til Antric ladcyklen.

Antrics rummelige lastrumskoncept er bibeholdt på trods af de meget mere kompakte ydre mål. Lastkapaciteten er på 2,2 m3, og nyttelasten er øget til 291 kg. Der er næsten ingen ændringer i karrosseriets indvendige mål, så det er muligt at læsse en europalle eller to normale kommercielle rulleburvogne om bord uden problemer.

Antric EVO_1 har to plug-in-steder til genopladelige superpack-batterier med lang levetid, som hver giver en opladning på 1,44 kWh, hvilket giver en rækkevidde på 50 km.

De genopladelige batterier, som er placeret i et aflåseligt og vejrbeskyttet plug-in-rum, kan udskiftes på få sekunder. EVO_1 er normalt udstyret med et genopladeligt superpack-batteri med lang levetid. Batterierne er baseret på lithium-jernfosfat-celleteknologien (LiFePO4), indeholder ikke kobolt og har en lang levetid (mindst 3.000 opladningscyklusser).

25/10 2023
  • En strategisk platform og kilde til inspiration

    En strategisk platform og kilde til inspiration

    truck ›LogiMAT 2025 er netop slut efter en vellykket tredages begivenhed med et konstant højt besøgstal og endnu en stigning i både antallet af udstillere og udstillingsareal. Det samlede resultat styrker, ifølge arrangøren, EuroExpo Messe- und Kongress, LogiMAT-brandets position som en af verdens førende messer for intralogistik og processtyring
  • Lagertruck og Lithium-Ion-batterier fra Bobcat

    Lagertruck og Lithium-Ion-batterier fra Bobcat

    truck ›Nye serier af Lithium Ion-batterier og en ny serie af klasse 3-lagertruck er blandt nyhederne, som Bobcat præsenterer i disse dage på sin stand på intralogistikmessen LogiMAT 2025 i Stuttgart
  • AeroBot kåret som Best Product på LogiMAT 2025

    AeroBot kåret som Best Product på LogiMAT 2025

    truck ›KNAPP vinder Best Product-prisen på årets LogiMAT for sin seneste innovation, AeroBot-systemet. Det automatiserede lagrings- og hentningssystem er udviklet til bygninger i standard-højder, og så er det blevet vist på intralogistikmessen LogiMAT i Stuttgart
  • Interroll sætter MCP Play i spil

    Interroll sætter MCP Play i spil

    truck ›Interroll lancerer MCP Play, der gør det enklere og hurtigere at implementere interne transportløsninger, og gør det muligt at drifte dem mere omkostnings- og energieffektivt. LogiMAT 2025 lægger lokaler til premieren
  • Ny adapter forenkler integration af robotter

    Ny adapter forenkler integration af robotter

    truck ›Ny VDA 5050-adapter sikrer smidig integration af Mirs mobile robotter i lagerbygninger, distributionscentre og produktion
  • Specialudstyr giver sikker transport af flasker i genbrugskasser

    Specialudstyr giver sikker transport af flasker i genbrugskasser

    truck ›Tyske KHS og PGM Motion har til en drikkevareproducent i Mexico udviklet en automatiseret pakkelinje, der er så præcis og skånsom, at producenten kan bruge papkasser i stedet for plastbeholdere som transportemballage
  • Den perfekte arbejdsmakker

    Den perfekte arbejdsmakker

    truck ›Heino Ebbesen, indehaver af Ebbesens Entreprise, har investeret i en bæltelift, som har gjort en stor forskel i det daglige arbejde, når han fælder træer i vanskeligt terræn
  • Farvel med manér

    Farvel med manér

    truck ›Gaffeltrucks og porte til industrien har udgjort en stor del af virksomhedsejeren og -lederen, Peter Leths liv. Torsdag den 27. februar markerede den nyligt pensionerede ildsjæl, at hans engagement i virksomheden, Tektra er et overstået kapitel