Ny ladcykel er inspireret af myrerne
Antric GmbH har introduceret sin nye ladcykel. Antric EVO_1 fra producenten med base i Bochum er blevet fuldstændig redesignet med mere kompakte dimensioner og er også rettet mod internationale marked
Af Lisbeth Petersen
Den nye Antric EVO_1 overtager det unikke avantgarde-design fra forgængeren, Antric One, med sin fuldt integrerede førerkabine fremstillet af vejrbestandigt og vandtæt softshell-stof. Men med den nye ladcykel viser virksomheden tydeligt sit fokus på de globale markeder med forskellige nationale regler.
Mens de velkendte grundlæggende styrker ved Antric ladcyklen er blevet bevaret, har virksomheden foretaget yderligere forbedringer af køre- og betjeningskomforten og introduceret nogle vigtige nye funktioner. EVO_1 er derfor konsekvent orienteret mod sit forbillede i dyreverdenen - myren: lille, robust og med en høj lasteevne.
Eldrevet og med stor fremkommelighed
Antric EVO_1 er nu 999 mm bred (181 mm mindre end den tidligere model), 1.951 mm høj (69 mm mindre) og 2.983 mm lang.
Resultatet er, at den nye ladcykel kan køre på alt fra cykelstier og veje og underjordiske gange til bygninger eller undergange med meget mere kompakte dimensioner.
Det forbedrer brugervenligheden yderligere, og det er muligt at bruge ladcyklen i endnu flere sammenhænge.
Elektrificeringen af flåderne vil kunne ændre forretningsmodellen for logistikspecialister, fødevarevirksomheder, facility management-firmaer mm. og give mulighed for konkurrencefordele på flere niveauer.
-Det er vigtigt for flere og flere kunder og forbrugere, byer og lokalsamfund at vide, at transportmidler kan leveres uden at generere nogen CO2-udledning ved brug af eldrevne køretøjer og ladcykler. Her tilbyder Antric ladcyklen en kompakt løsning, der kan holde trit med konkurrenterne, udtaler producenten i sin pressemeddelelse.
Robust, kraftfuld og brugervenlig
Det 4-hjulskoncept, der anvendes til Antric ladcyklen, giver et meget højt niveau af kørestabilitet, en høj grad af vippemodstand og fremragende komfort gennem affjedringen.
EVO_1 er lige slank i sine dimensioner for og bag, og det giver passagererne sikkerhed, når de manøvrerer gennem smalle steder.
De bærende dele på Antric ladcyklen kommer ikke fra cykelindustrien, men fra bilindustrien og er specielt designet til at håndtere den tilladte totalvægt og de krav, der stilles til Antric ladcyklen.
Antrics rummelige lastrumskoncept er bibeholdt på trods af de meget mere kompakte ydre mål. Lastkapaciteten er på 2,2 m3, og nyttelasten er øget til 291 kg. Der er næsten ingen ændringer i karrosseriets indvendige mål, så det er muligt at læsse en europalle eller to normale kommercielle rulleburvogne om bord uden problemer.
Antric EVO_1 har to plug-in-steder til genopladelige superpack-batterier med lang levetid, som hver giver en opladning på 1,44 kWh, hvilket giver en rækkevidde på 50 km.
De genopladelige batterier, som er placeret i et aflåseligt og vejrbeskyttet plug-in-rum, kan udskiftes på få sekunder. EVO_1 er normalt udstyret med et genopladeligt superpack-batteri med lang levetid. Batterierne er baseret på lithium-jernfosfat-celleteknologien (LiFePO4), indeholder ikke kobolt og har en lang levetid (mindst 3.000 opladningscyklusser).