Ny Toyota Traigo48-serie

Ny Toyota Traigo48-serie

Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport

Toyota Material Handling Europe præsenterede den nye elektriske gaffeltruckserie, Traigo48 på LogiMAT i Stuttgart tidligere på året. Maskinerne i serien har lastkapaciteter fra 1,5 til 2,0 ton, med løftehøjder på op til 7,5 meter og en maksimal hastighed på op til 20 km/t.

Det giver kunderne den fleksibilitet, de har brug for til at løse en lang række opgaver i både indendørs og udendørs miljøer.

- Med lanceringen af vores seneste elektriske modeller, Traigo24 og Traigo80, er vi forblevet tro mod et af vores kerneprincipper: Kaizen, eller løbende forbedringer. Denne tilgang driver os til altid at gå en ekstra mil for at imødekomme vores kunders skiftende behov og udfordringer. 

- Vores engagement er tydeligt i den næste generation af Traigo48 elektriske gaffeltruck, som kombinerer styrke samt holdbarhed, og med sin førsteklasses ydeevne er den en game changer. Vi leverer en helt unik køreoplevelse, der integrerer banebrydende design, enestående komfort, energieffektivitet og forbedret produktivitet.

- Den nye Traigo48-serie er designet til at gøre en reel forskel på markedet, siger Jose Maria Gener, vice president sales & marketing hos Toyota Material Handling Europe.

Ergonomi og hurtig opladning
Toyotas Traigo48-serie fås med fleksible batterimuligheder, der passer til forskellige driftskrav: Konventionelle blysyrebatterier og litium-ion-batterier.

Et glastag med bredt udsyn forbedrer udsynet yderligere, så føreren har et klarere udsyn opad til gaflerne og lasten, hvilket øger den generelle sikkerhed. Glastaget fås som ekstra udstyr.

Fleksibiliteten til at vælge mellem disse giver kunderne mulighed for at vælge den bedste løsning baseret på deres driftsbehov, hvilket sikrer optimal ydeevne og omkostningseffektivitet.

Til dem, der prioriterer ergonomi og hurtig opladning, lancerer Toyota Material Handling endvidere den helt nye Traigo_i-model.

Den elektriske gaffeltruck skiller sig ud med sit integrerede litium-ion-batteri. Designet giver ikke kun kraftfuld ydeevne, men har også en pladsbesparende konfiguration for operatører, som giver dem ekstra benplads og dermed mere komfort.

Traigo_i, der er specielt designet til litium-ion-batterier, har nem adgang til opladningsporten, der er integreret i modvægten, hvilket giver mulighed for hurtigere og mere effektiv opladning.

På Traigo48-standardmodellerne, der er udstyret med blysyrebatteri, giver døren i chassisets sidepanel mulighed for hurtig og effektiv udskiftning af batteriet.

Ydeevne møder innovation
Maskinerne i Traigo48-serien har et højt produktivitetsniveau. SyncoDrive fra Toyota giver en vigtig reduktion i energiforbruget sammenlignet med den tidligere model, hvilket sikrer optimal effektivitet og forbedret reaktionsevne.

Kombinationen af en IPM-synkronmotor (Interior Permanent Magnet) til trækkraft og avancerede controllere til hurtig lasthåndtering giver en jævn og pålidelig ydelse på tværs af opgaver som stabling, læsning, aflæsning og horisontal transport.

For at øge effektiviteten yderligere kan de elektriske 48-volt-truck også udstyres med en valgfri højtydende motor til løft, hvilket giver et yderligere boost til produktiviteten.

Denne kombination af avanceret teknologi og ydeevne sikrer, at den nye Traigo48-serie opfylder behovene i krævende anvendelser, samtidig med at den reducerer energiforbruget. Faktisk opnår den nye Traigo48 en reduktion af energiforbruget på op til 18 % i forhold til den tidligere model.

Designet til førerkomfort og produktivitet
Med vægt på et rummeligt arbejdsområde og god benplads skaber Traigo_i et miljø, der fremmer produktivitet og komfort for førere, selv under lange skift.

Som en del af det nye overordnede design er førerkabinen både til lithium-ion og standardmodellerne blevet forbedret med funktioner som eksempelvis et mindre rat, en justerbar ratstamme og et nyt armlæn med valg af håndtag. 

Magnus Oliveira Andersson, designchef hos Toyota Material Handling Europe, siger: 

- Designets symmetri giver trucken funktionel æstetik, fordele i forhold til brugervenlighed og driftseffektivitet. 

Som en del af det nye overordnede design er førerkabinen både til lithium-ion og standardmodellerne blevet forbedret med funktioner som eksempelvis et mindre rat, en justerbar ratstamme og et nyt armlæn med valg af håndtag.

Der er også en integreret berøringsfølsom farveskærm, som giver en nem grænseflade mellem menneske og maskine. Udsynet fremad er yderligere forbedret med den opdaterede overhead-beskyttelse og det nye design af det nederste instrumentbræt.

Den fuldt affjedrede førerkabine, der er monteret på fire hævede dæmpere, reducerer vibrationerne markant og sikrer en jævn, støjsvag drift, der øger førerkomforten og mindsker trætheden.

-hawin

 

 

23/5 2025
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne