Nye lagertrucks fra Still

Nye lagertrucks fra Still

Still udvider produktporteføljen med smal lavtløftende pallevogn EXH-SF og dobbeltstableren EXD-SF med unik ergonomi

Intralogistikspecialisten fra Hamborg har igen lanceret to nye kraftfulde lagertekniktrucks som sikrer hurtig lasthåndtering på rampen og sikker transport i lagermiljøet.

Det nye produkt indenfor lavtløftende pallevogn er modellerne EXH-SF 20/25 og fra samme platform er også det andet produkt dobbeltstableren EXD-SF blevet udformet for at få gavn af de mange tekniske innovationer.

Maskinerne har et kompakt og ergonomisk design. med en totalbredde på kun 720 mm, er det nogle af de smalleste på markedet. De to nye lagertekniktrucks er kraftfulde medhjælpere på lagret. EXH-SF er velegnet til krævende applikationer med sin lastkapacitet på hele 2.500 kilo.

EXD-SF er med sin lastkapacitet på 1.000 kilo på initialløftet og 1.000 kilo på friløftsmasten velegnet til dobbeltstabling og lagertransporter op til en højde på 2.942 millimeter afhængig af mast højden.

Den nye elektriske dobbeltstabler EXD-SF når en tophastighed på op til 10 kilometer i timen og Still Dynamic Load Control viser lastens vægt og dermed de mulige løftehøjde. Når friløftet overtstiger en højde på 1.800 millimeter, ændres EXD-SF til lav hastighedstilstand for at sikre sikker drift.

Dobbeltstableren med lastbeskyttelse for øget sikkerhed gør det muligt at holde sidestøtterne foldet ned, ved løftehøjde over 1.800 millimeter. EXD -SF sikrer øget ydeevne, når den bruges til lastning og losning af lastbilerne på rampe og i lageret.

EXH-SF fås med forskellige hastigheder på 6, 8 eller 10 kilometer i timen eller en endnu mere sportslig model med hastigheder på op til 12 eller 14 kilometer i timen, for hvilket Still har samlet fem forskellige ydeevnepakker med drivmotorer op til 3,0 kW.

Derudover har alle disse maskiner et indbygget styringssystem for kurvehastighedskontrol kaldet Curve Speed Control, som reducerer truckens hastighed ved kurvekørsel til den aktuelle styrestangens vinkel, hvilket betyder, at føreren ikke kun kører hurtigt, men også sikkert gennem hver kurve.

Takket være den innovative, luftaffjedrede ståplatform med integreret kompresser og de højdejusterbare sidestøtter er EXH-SF og EXD-SF overvindelig hvad angår ergonomi og kørekomfort.

Chassiset med stabilitetssystem, giver maksimal kørekomfort, sidestabilitet på rampen og optimal løftekraft. Den lave påstigning og frit udsyn til gaflerne giver ekstra sikkerhed og let præcist arbejde.

Tilvalg som kombistyrestang, der justerer køretøjets afstand til føreren, hvilket øger maksimalhastigheden fra 4 til 6 kilometer i timen, når føreren står bag trucken. Alt kørsel, løft og styring af varer kan styres samtidigt af føreren med et venstre eller højre håndgreb via kombistyrestangen.

Maik Eckerkunst, Stills produkttræner, forklarer:

- Gennem det smalle design har vi optimeret maskinerne til lastning og losning af lastbilerne. Det betyder at lagerteknikmaskinerne tillader effektiv og hurtigere horisontal transport i lagermiljøet, hvilket muliggør sikker og præcis manøvrering med trafik i smalle lagergange.

Han nævner at et andet pluspunkt er den forbedrede ergonomi, som skåner belastningen af truckføreren og dermed skaber en mere attraktiv og bedre arbejdsplads.

Alle modeller er udstyret med forskellige køreprogrammer som vælges via en 4,5 tommer farvedisplayskærm: Energibesparende og miljøvenlig med længere driftstid eller maksimal ydelse: ECO eller BOOST.

Maskinerne er udstyret med bly- og Li-lon-batterier, afhængigt af anvendelse. Med Still Li-ion-teknologi som tilvalg er hurtig mellemopladning tilstrækkeligt til anvendelse 24/7 uden at skulle udskifte batteriet. Takket være et lavt energiforbrug og lange vedligeholdelsesintervaller giver de nye produkter høj tilgængelighed og lave driftsomkostninger.

-hawin

11/6 2019
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning
  • Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    truck ›Business Intelligence Group, BIG, hædrede for nylig Hysters brintdrevne reach-stacker med en Innovation Award 2025 fordi maskinen, der håndterer containere og opererer i heavy-duty-segmentet, anses for at kunne bidrage til udbredelsen af mindre miljøbelastende løsninger i logistikindustrien
  • Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    truck ›Filics Unit er navnet på to selvkørende og samarbejdende robotter, som kan operere på snævre områder og reducere både plads- og personalebehovet. Opfindelsen er bl.a. nomineret til en IFOY-pris
  • Logistik kan også foregå i mørke

    Logistik kan også foregå i mørke

    truck ›Beumer Group automatiserer lager- og logistikprocesser og hjælper virksomheder med at modvirke udfordringerne med bl.a. mangel på arbejdskraft. Løsningerne til pluk og varehåndtering på affolkede lagre kan endvidere ske uden belysning og er dermed energibesparende. Beumer Group udstillede for nyligt på LogiMAT